Zwift
door: Alexander op 2019-01-16 08:40:28
Jij hebt vorig jaar toch meegedaan?
94 berichten
Jij hebt vorig jaar toch meegedaan?
"Op sociale media circuleerde een post dat iemand acht uur op de rollen gereden had."[="who cares" post_id=491645 time=1548789639 user_id=116]
Wie niet?[=chinook post_id=491672 time=1548968471 user_id=40214]
Ik ken een CTWT'er die ook eens een hele dag op zwift heeft gereden....
Eerder is Titans Grove toegevoegd en dat is een mooi parcours om lekker op te warmen en bovendien bijzonder mooi gemaakt.
Tegelijkertijd zag ik de vierde etappe van de Ronde van Groot Brittannie.
Die twee heb ik in mijn hoofd gecombineerd. Ik begrijp wel waarom die jongen daar gaat starten... op maat gemaakt.
Zelfde race gereden als ik zie ik [=GoodRiddance post_id=494672 time=1568199771 user_id=12001]
Gisteren 'full pull' gegaan over het WK rondje. Behoorlijk pittig met veel korte klimmetjes.
Tour of Tewit Well lijkt me leuk voor een HITT.
Er zijn er meer die dat vandaag rijden, dus je zult altijd een groepje vinde.
In de afdaling soms er even af voor koffie of sanitaire stop.
Valt best mee. Je moet alleen wat dieper het bos, Kroondomeinen is lekker rustig[=Pino post_id=496606 time=1585379742 user_id=26]
Heel druk in het bos vandaag, vrees ik
Sssst,! Niet verder vertellen.[="Thierry le Brun" post_id=496609 time=1585396996 user_id=92]
Valt best mee. Je moet alleen wat dieper het bos, Kroondomeinen is lekker rustig
[=Pino post_id=496606 time=1585379742 user_id=26]
Heel druk in het bos vandaag, vrees ik
De afgelopen 3 dagen achtereen getraind als voorbereiding op de Haute Route volgende week. Op zich niet ontevreden, maar het zal een beste kluif worden.
Uiteindelijk alle 3 stages uit kunnen rijden met nagenoeg geen verval. Ook gisteren kon ik de wattages blijven trappen maar was het na twee uur wel wat lastiger, gelukkig was de top nabij en vanaf daar voornamelijk afdalen. Gezien de beperkte voorbereiding ben ik zeer tevreden over het resultaat, al bleef ik over bepaalde segmenten (ver) boven mijn PR.
Ben eigenlijk nu bezig om met een oude laptop en wat losse Ant+ mijn spinfiets smarter te maken. Je moet wat tijdens die suffe teams meetings die meer een webinar dan een vergadering zijn.
Zoek eigenlijk een app die RPM & snelheid klein kan weergeven zodat ik tijdens het teams-peddelen nog een beetje kan zien wat ik doe
Afgelopen week al wat rondjes gereden en gisteren de Ventoux gereden, eerder in de week nog alleen naar het chalet en gisteren ook tot aan de top. Dat stuk tussen chalet en de top is heerlijk fietsen, lekker afwisselend met een leuke afsluiting.
Mijn vraag is of een spinningbike aangeraden is of eerder een smart trainer ?
Je hebt altijd iets “smarts” nodig dat jouw geleverde vermogen meet. Een fiets met een vermogensmeter op een eenvoudige rollenbank zou moeten werken. Geen idee of een “spinningbike” dat heeft ( al 15 jaar niet meer op gezeten).[=vince2705 post_id=499295 time=1608044718 user_id=40688]
Zou graag beginnen met Zwift.
Een echte spinning bike is een doortrapper en kan niet schakelen. En de meeste zijn niet 'smart'.[=vince2705 post_id=499295 time=1608044718 user_id=40688]
Zou graag beginnen met Zwift.
Op een smart trainer rijd je met je eigen fiets. Dat past beter bij Zwift, daar fiets je door een virtueel landschap.
Ik zou voor een smart trainer gaan.
Een vaste opstelling met bijbehorende fiets is dan erg fijn, maar daar moet je de ruimte voor hebben in huis. En een extra fiets.
Maar als je een spinning bike overweegt zal ruimte geen issue zijn voor je.
Ik zelf heb de ruimte - heb de Tacx in een aparte kamer, met een fiets er vast op gemonteerd, TV scherm er voor. Ik kan opstappen en gaan, wanneer ik wil. Ideaal in de winter. 's Zomers doe ik niet veel met Zwift dan ben ik liever buiten.
Registeer als vriend van de vereniging |