CTWT Winter Training @ Zwift

Topic gesloten, alleen lezen

10 berichten

door: GoodRiddance op 2017-10-21 22:50:41

We hebben weer keiharde onderhandelingen met Zwift achter de rug maar we kunnen de CTWT ritten weer in plannen. Mijn voorstel is om 2 november iedere donderdagavond rond 20.00 te verzamelen in de virtuele wereld van Watopia, Londen of Richmond.

De donderdag blijkt een betere avond te zijn dan vrijdag en er was een slot in de event module rond 20.00 beschikbaar voor een trainingsrit.

Zolang de 'group workouts' niet beschikbaar zijn, wilde ik dit protocol voorstellen:

sub 2 w/kg 'base' snelheid. Op aangeven van de Ride Leader doen we intervalletjes van een aantal seconden (sprint) tot een aantal minuten (V02Max) om vervolgens weer te hergroeperen. Als de groep goed hergroepeert naar zo'n interval, is er meer variatie mogelijk.

Door de sub 2 w/kg aan te houden als basissnelheid, kunnen waarschijnlijk meer mensen het tempo volgen.

Daarmee kom ik op het belangrijkste punt waar we CTWT-ers voor nodig hebben: er is een Ride Leader nodig en dat kan ik niet elke keer zijn. Sterker nog; vaak niet :roll:. Je hoeft niet veel te kunnen, de vereisten zijn:

- Je moet meerijden
- Je krijgt automatisch een pijl boven je
- Je mag het tempo aangeven met meldingen die bij iedereen prominent op het scherm verschijnen. Toetsenbord in de buurt is dus wel zo handig; anders moet je zo snel kunnen typen met je mobieltje

Als je de boel zo enigszins bij elkaar houdt, ben je geslaagd. Met het bovenstaande protocol is het de truc om de boel zo snel mogelijk te hergroeperen zodat je een flink aantal intervals kunt plannen.

Dus; wie biedt zich aan om één of meerdere malen met een pijl boven het hoofd? Je hoeft echt niet elke week mee te doen. Graag een man of 10 zodat we ook echt iedere week de rit kunnen plannen. Doel is om het tot medio maart vol te houden.

Graag melden in dit topic.

GoodRiddance

door: NielsH op 2017-11-02 12:53:29

Goedemiddag. Gaan jullie inderdaad vanavond 20:00 van start? Ik zag in de Zwift Mobile Link app nog geen "event" om 20:00?

NielsH

door: GoodRiddance op 2017-11-02 13:54:29

Ik had gehoopt op een stuk of 10 vrijwilligers.... aangezien de teller op '1' staat heb ik ze nog niet laten inplannen.

GoodRiddance

door: Faxe op 2017-11-02 17:32:45

Je kunt per rit tegenwoordig ook een reserve Ride Leader aanwijzen en een sweeper geloof ik.

Faxe

door: vc-charlie op 2017-12-01 22:07:34

Weinig vooruitgang hierin, zo te zien...

vc-charlie

door: NielsH op 2017-12-19 08:57:02

Misschien al bekend, maar toch.. Tot en met december is het gebruik van BigRingVR nog gratis, daarna wordt het een betaalde variant. Het is een Nederlands initiatief en de ontwikkelaars zijn ook actief op het Fiets.nl forum voor feedback van de gebruikers.
Je kunt er alle mogelijke cols en beklimmingen virtueel fietsen. De grote bekende cols, maar vooral ook kleinere onbekende. Maar ook bijvoorbeeld Fjorden in Noorwegen etc. Voorwaarde is volgens mij wel dat je een PM op je fiets hebt. Je geeft je gewicht op, maar ook het gewicht van je fiets, bidons, kleding enz. Hierdoor ontstaat er, volgens de makers, een zeer reële weergave van de echte beklimmingstijd.
Ik ben zelf gisteravond volle bak Huez opgereden. Niet de meest exotische col, maar was benieuwd naar mijn tijd.
https://bigringvr.com/

NielsH

door: GoodRiddance op 2017-12-23 21:02:53

Inderdaad een mooie app. Niet heel erg vernieuwend, met VirtualTraining kon ik al die klimmen ook al rijden en eigenlijk vond ik dat een stuk beter gebouwd.

Nadeel vanaf 2 januari is dat ze allebei geld gaan kosten en ik mis toch het interactieve 'tegen elkaar' van Zwift dus ga ik er geen andere app naast gebruiken.

Something else; is er interesse voor een CTWT - Zwift Indoor kampioenschap eind januari? Ik zat te denken aan een maandagavond, dan kun je jezelf opblazen zonder daar in het weekend nog last van te hebben.

Volgende week is het schema bekend, dan weten we waar gereden wordt die dag.

GoodRiddance

door: Alexander op 2017-12-23 22:19:33

VirtualTraining is een paar maanden geleden omgedoopt in Rouvy.

Alexander

door: NielsH op 2017-12-23 22:31:50

Is virtual training/Rouvy gekoppeld aan je geleverde wattage/persoonlijke kenmerken (gewicht e.d.)?

BigRingVR is inderdaad per 1 januari een betaalde dienst. Ik gebruik primair Zwift en wil er niet nog een abonnement naast hebben. Het is jammer dat je (nog) niet per beklimming/gebruik kan betalen.

Zwift evenementjes ben ik vaak wel voor te porren.

NielsH

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging