CTWT Winter Training @ Zwift
door: GoodRiddance op 2017-10-21 22:50:41
De donderdag blijkt een betere avond te zijn dan vrijdag en er was een slot in de event module rond 20.00 beschikbaar voor een trainingsrit.
Zolang de 'group workouts' niet beschikbaar zijn, wilde ik dit protocol voorstellen:
sub 2 w/kg 'base' snelheid. Op aangeven van de Ride Leader doen we intervalletjes van een aantal seconden (sprint) tot een aantal minuten (V02Max) om vervolgens weer te hergroeperen. Als de groep goed hergroepeert naar zo'n interval, is er meer variatie mogelijk.
Door de sub 2 w/kg aan te houden als basissnelheid, kunnen waarschijnlijk meer mensen het tempo volgen.
Daarmee kom ik op het belangrijkste punt waar we CTWT-ers voor nodig hebben: er is een Ride Leader nodig en dat kan ik niet elke keer zijn. Sterker nog; vaak niet
- Je moet meerijden
- Je krijgt automatisch een pijl boven je
- Je mag het tempo aangeven met meldingen die bij iedereen prominent op het scherm verschijnen. Toetsenbord in de buurt is dus wel zo handig; anders moet je zo snel kunnen typen met je mobieltje
Als je de boel zo enigszins bij elkaar houdt, ben je geslaagd. Met het bovenstaande protocol is het de truc om de boel zo snel mogelijk te hergroeperen zodat je een flink aantal intervals kunt plannen.
Dus; wie biedt zich aan om één of meerdere malen met een pijl boven het hoofd? Je hoeft echt niet elke week mee te doen. Graag een man of 10 zodat we ook echt iedere week de rit kunnen plannen. Doel is om het tot medio maart vol te houden.
Graag melden in dit topic.