"CTWT.nl Weekly Training Ride" op Zwift

Topic gesloten, alleen lezen

151 berichten ...

Nieuwe poll opvoeren

door: ascolnago op 2017-02-25 12:01:10

Helaas was ik zelf niet goed in mij doen (zware week gehad) eerste twee rondjes volgen ging nog, maar er viel een gaatje na een minuut of 25, door een andere grote groep. was niet bij machte om het gaatje dicht te rijden en na 40 min. heb ik het voorgezien gehouden, volgende keer beter

Nieuwe poll opvoeren

ascolnago

door: Faxe op 2017-03-03 19:50:01

Over 25 minuten begint de live uitzending van de CTWT training ride :D

Nieuwe poll opvoeren

door: GoodRiddance op 2017-03-03 20:02:01

Link?

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

door: Faxe op 2017-03-03 20:11:26

https://youtu.be/Piaf52vdOUk

Nieuwe poll opvoeren

door: GoodRiddance op 2017-03-04 16:09:13

Komende vrijdag rijden we een trainingsrit in Richmond. De week erna is alweer de laatste virtuele CTWT trainingsrit van deze winter. Op Watopia.

Heeft iemand suggesties om er iets moois van te maken? We kunnen bijvoorbeeld finishen op de Epic KOM, de intensiteit veel hoger zetten dan normaal (of juist lager)... you name it.

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

door: Admin op 2017-03-04 19:53:24

[="GoodRiddance"]
Heeft iemand suggesties om er iets moois van te maken? We kunnen bijvoorbeeld finishen op de Epic KOM [...]
:oke: :oke: :oke:

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2017-03-10 20:19:10

Livestream vanuit Richmond dit keer https://youtu.be/LKwdhj5_UYw

Nieuwe poll opvoeren

door: GoodRiddance op 2017-03-11 09:24:55

Toch vind ik (tegen de stroom in volgens mij) Richmond een leuk parcours. Gisteravond ook weer lol gehad. Zwift begint wel wat last te krijgen van de drukte, we reden eigenlijk structureel tussen gigantisch veel andere mensen en groepen door wat hier en daar wat chaos creëerde. Hopelijk vindt Zwift er wat op want af en toe begint het op filerijden te lijken.

Wel weer prima getraind. Rustig aan gedaan de hele rit. Vooral veel privéberichten gestuurd om iedereen persoonlijk te verzoeken niet al te enthousiast te trappen aangezien je dan als groep te hard gaat. Lukte redelijk.

Volgende week de laatste keer!!!

Het idee is om twee keer 'Watopia Flat' te doen en als klapper op de vuurpijl de Epic KOM op te knallen als toetje.

Een slordige schatting geeft aan dat de CTWT ritten in totaal zo'n 1000 deelnemers hebben gehad en er dus ongeveer 40,000 kilometer zijn afgelegd onder de CTWT vlag. Aangezien de rit zo'n uurtje duurt, is er dus 1000 uur besteed aan CTWT fietsritjes.

Dat zijn serieuze cijfers en kijkend naar de groei van Zwift, verwacht ik daar volgend jaar weer dik overheen te gaan.

Om het te vieren, doen we komende vrijdag na afloop van de rit een loterij onder de deelnemers van de slotrit. Een willekeurige deelnemer (die het tot bovenaan de Epic KOM heeft geschopt) krijgt een fabuleus mooi CTWT shirt opgestuurd.

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

door: Faxe op 2017-03-11 16:41:17

Richmond kun je volgens mij maar een kant op fietsen. Daarom is het er verhoudingsgewijs ook altijd wat drukker. Is het mogelijk om een event te maken die begint met Watopia flat en eindigt op de epic kom?

Nieuwe poll opvoeren

door: GoodRiddance op 2017-03-11 19:19:40

Volgens mij niet. In de toelichting zal ik dus duidelijk benoemen dat je de 'Pretzel' als standaardroute moet instellen bij het inloggen. Vervolgens stuurt het Event je over 2 rondjes Flat en na 'afloop' ga je automatisch de Epic KOM op.

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

door: Faxe op 2017-03-11 20:12:56

Misschien er dan ook nog even bij zetten welk shirt mensen moeten kiezen. Zodra het even afgelopen is (na 2 rondjes) veranderd het shirt naar wat men zelf gekozen heeft.

Nieuwe poll opvoeren

door: Admin op 2017-03-17 19:19:46

Iedereen meedoen vanavond, he 8)

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2017-03-17 19:33:31

Doe mee en probeer livestream te verzorgen.

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2017-03-17 20:12:27

Livestream https://youtu.be/LKwdhj5_UYw

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2017-03-17 22:20:07

Laatste Zwift training zit er weer op. Volgens mij uiteindelijk 4 die de rit naar de TV toren hebben afgemaakt.

Nieuwe poll opvoeren

door: Ernest op 2017-03-17 22:47:02

Ergens een afslag gemist (de laatste keer linksaf), maar er reed nog iemand een minuut voor me, dus kwam er pas na een km achter dat ik op bekend terrein zat, terwijl ik die beklimming nog nooit gereden had. Omgedraaid en toen ik aan de klim begon reed er een mede-deelnemer op 1'40. Ik kon steeds 0,1 a 0,2w/kg harder trappen (tussen 3.1-3,5 ongeveer) en naderde tot op een seconde of 20 en toen kwam de splitsing naar die toren. Meende daarover iets gehoord te hebben, dus nam die afslag en zag na een tijdje een andere deelnemer in het overzicht verschijnen, dus ik zat in ieder geval goed. Die reed ongeveer even hard als ik, want de afstand bleef gelijk. Boven aangekomen rustig uitgefietst, totdat de weg weer omhoog liep... :)

Al met al lekker gefietst deze trainingsritjes, leaders bedankt en ben benieuwd naar volgend weekend!

Nieuwe poll opvoeren

door: MrAnMo op 2017-10-13 12:44:39

Gaat Wielertoerist weer Zwift ritjes doen op vrijdag?

Nieuwe poll opvoeren

door: GoodRiddance op 2017-10-17 10:49:00

Excuus, ik ben na de Munsterland Giro in een soort vegetatieve toestand beland waarbij ik niet zo heel actief ben geweest op fietsgebied.

Anyway, vorig jaar begonnen we hiermee in november. Wat mij betreft prima om het weer te doen.

Ik heb Zwift gevraagd naar die nieuwe functionaliteit omtrent 'group workouts'. Dat leek me een ideale route voor de wintertrainingen aangezien ieder op z'n eigen niveau de workout doet maar dan wel gezamenlijk - zonder dat je gelost wordt door de groep. Bovendien legt het minder beslag op de ride leader aangezien de boel bij elkaar houden niet meer nodig is.

Opmerking 1: die functionaliteit wordt momenteel getest en nog niet uitgerold. We zullen het dus met de oude vertrouwde opzet moeten doen (met ride leader, eventueel een sweeper) en een vooraf afgestemde training die op basis van de instructies van de leader worden uitgevoerd. En dan maar hopen dat mensen dat volgen :roll:. Ik wil dan wel voorstellen om over te gaan op de group workouts zodra die beschikbaar zijn. We kunnen specifieke wintertrainingen doen om een stevige basis te leggen voor het voorjaar.

Opmerking 2: Mijn fietswinter gaat er niet zo gestructureerd uitzien als voorgaande jaren. Ik ga dus vast weleens leider spelen maar heb bij voorkeur een brede pool aan vervangers beschikbaar om te garanderen dat iedere rit doorgang kan vinden.

Opmerking 3: De dag is voor mij nog een vraagteken. Vrijdag is niet voor iedereen ideaal. Een andere dag vind ik op zich ook prima. Suggesties?

Dus, ter inventarisatie:

- Wie willen er enkele malen de groep leiden?

- Suggesties voor dagen/tijdstippen?

- Eens met het idee om de group workouts te doen zodra die beschikbaar zijn als events?

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

door: indobesar op 2017-10-17 13:02:29

[=GoodRiddance post_id=482926 time=1508230140 user_id=12001]
- Wie willen er enkele malen de groep leiden?
Ja prima. Wat verwacht je precies van de leider. Kan je dat kort beschrijven zodat het duidelijk is?

- Suggesties voor dagen/tijdstippen?
maandag- en/of woensdagavond

- Eens met het idee om de group workouts te doen zodra die beschikbaar zijn als events?
Absoluut. Lijkt mij een gave feature!
Hierboven mijn reactie.

Nieuwe poll opvoeren

indobesar

door: GoodRiddance op 2017-10-17 13:22:48

De leider krijgt een dikke vette lichtgevende pijl boven z'n hoofd en alle deelnemers zien het op het scherm altijd waar de leider zich bevindt. De teksten die de leider typt, komen bij iedereen in dikke gele letters in beeld.

Daarmee kun je de training begeleiden. Welk tempo houden we aan, hoe ver nog, wie moeten even inhouden, etc. In feite net zo als in het echt maar dan met een toetsenbord.

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

door: Pino op 2017-10-17 18:59:18

Ooit, toen ik nog geen Neo had, kon ik een tijdje bijblijven. Maar het schijnt dat je in de nieuwe situatie blijft zien hoe je ligt in de groep, dus helemaal onzichtbaar zijn de anderen niet meer als je gelost bent.
Met andere woorden, misschien doe ik wel weer eens mee als het op een geschikt tijdstip begint.

8 juli 2018 is het nieuwe doel.

Edit: niet de vrijdagavond, liefst ergens tussen 19:30 en 20:30 start

Nieuwe poll opvoeren

door: indobesar op 2017-10-18 08:59:32

[=GoodRiddance post_id=482932 time=1508239368 user_id=12001] De leider krijgt een dikke vette lichtgevende pijl boven z'n hoofd en alle deelnemers zien het op het scherm altijd waar de leider zich bevindt.
Dat kon ik mij inderdaad nog herinneren. "Scottie, beam me up" :lol:
[=GoodRiddance post_id=482932 time=1508239368 user_id=12001] De teksten die de leider typt, komen bij iedereen in dikke gele letters in beeld. Daarmee kun je de training begeleiden. Welk tempo houden we aan, hoe ver nog, wie moeten even inhouden, etc. In feite net zo als in het echt maar dan met een toetsenbord.
Ok, helder. En de trainingsafspraken worden altijd vooraf bepaald, right?

Nieuwe poll opvoeren

indobesar

door: GoodRiddance op 2017-10-18 09:03:38

Yep. Misschien iets lagere intensiteit dit jaar. Er moesten er altijd toch een hele hoop lossen.

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

door: indobesar op 2017-10-18 10:38:06

[=GoodRiddance post_id=482956 time=1508310218 user_id=12001] Yep. Misschien iets lagere intensiteit dit jaar. Er moesten er altijd toch een hele hoop lossen.
Klopt :oops:
Misschien een variant met stabiel tempo en de tussensprints gebuiken voor versnellingen. Daarna weer groeperen.

Nieuwe poll opvoeren

indobesar

door: GoodRiddance op 2017-10-18 10:47:08

We hebben een nieuwe leider! :oke:

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

151 berichten ...

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging