151 berichten ...
Heeft iemand suggesties om er iets moois van te maken? We kunnen bijvoorbeeld finishen op de Epic KOM, de intensiteit veel hoger zetten dan normaal (of juist lager)... you name it.
Wel weer prima getraind. Rustig aan gedaan de hele rit. Vooral veel privéberichten gestuurd om iedereen persoonlijk te verzoeken niet al te enthousiast te trappen aangezien je dan als groep te hard gaat. Lukte redelijk.
Volgende week de laatste keer!!!
Het idee is om twee keer 'Watopia Flat' te doen en als klapper op de vuurpijl de Epic KOM op te knallen als toetje.
Een slordige schatting geeft aan dat de CTWT ritten in totaal zo'n 1000 deelnemers hebben gehad en er dus ongeveer 40,000 kilometer zijn afgelegd onder de CTWT vlag. Aangezien de rit zo'n uurtje duurt, is er dus 1000 uur besteed aan CTWT fietsritjes.
Dat zijn serieuze cijfers en kijkend naar de groei van Zwift, verwacht ik daar volgend jaar weer dik overheen te gaan.
Om het te vieren, doen we komende vrijdag na afloop van de rit een loterij onder de deelnemers van de slotrit. Een willekeurige deelnemer (die het tot bovenaan de Epic KOM heeft geschopt) krijgt een fabuleus mooi CTWT shirt opgestuurd.
Al met al lekker gefietst deze trainingsritjes, leaders bedankt en ben benieuwd naar volgend weekend!
Anyway, vorig jaar begonnen we hiermee in november. Wat mij betreft prima om het weer te doen.
Ik heb Zwift gevraagd naar die nieuwe functionaliteit omtrent 'group workouts'. Dat leek me een ideale route voor de wintertrainingen aangezien ieder op z'n eigen niveau de workout doet maar dan wel gezamenlijk - zonder dat je gelost wordt door de groep. Bovendien legt het minder beslag op de ride leader aangezien de boel bij elkaar houden niet meer nodig is.
Opmerking 1: die functionaliteit wordt momenteel getest en nog niet uitgerold. We zullen het dus met de oude vertrouwde opzet moeten doen (met ride leader, eventueel een sweeper) en een vooraf afgestemde training die op basis van de instructies van de leader worden uitgevoerd. En dan maar hopen dat mensen dat volgen
Opmerking 2: Mijn fietswinter gaat er niet zo gestructureerd uitzien als voorgaande jaren. Ik ga dus vast weleens leider spelen maar heb bij voorkeur een brede pool aan vervangers beschikbaar om te garanderen dat iedere rit doorgang kan vinden.
Opmerking 3: De dag is voor mij nog een vraagteken. Vrijdag is niet voor iedereen ideaal. Een andere dag vind ik op zich ook prima. Suggesties?
Dus, ter inventarisatie:
- Wie willen er enkele malen de groep leiden?
- Suggesties voor dagen/tijdstippen?
- Eens met het idee om de group workouts te doen zodra die beschikbaar zijn als events?
Hierboven mijn reactie.[=GoodRiddance post_id=482926 time=1508230140 user_id=12001]
- Wie willen er enkele malen de groep leiden?
Ja prima. Wat verwacht je precies van de leider. Kan je dat kort beschrijven zodat het duidelijk is?
- Suggesties voor dagen/tijdstippen?
maandag- en/of woensdagavond
- Eens met het idee om de group workouts te doen zodra die beschikbaar zijn als events?
Absoluut. Lijkt mij een gave feature!
Daarmee kun je de training begeleiden. Welk tempo houden we aan, hoe ver nog, wie moeten even inhouden, etc. In feite net zo als in het echt maar dan met een toetsenbord.
Met andere woorden, misschien doe ik wel weer eens mee als het op een geschikt tijdstip begint.
8 juli 2018 is het nieuwe doel.
Edit: niet de vrijdagavond, liefst ergens tussen 19:30 en 20:30 start
Dat kon ik mij inderdaad nog herinneren. "Scottie, beam me up" [=GoodRiddance post_id=482932 time=1508239368 user_id=12001]
De leider krijgt een dikke vette lichtgevende pijl boven z'n hoofd en alle deelnemers zien het op het scherm altijd waar de leider zich bevindt.
Ok, helder. En de trainingsafspraken worden altijd vooraf bepaald, right?[=GoodRiddance post_id=482932 time=1508239368 user_id=12001]
De teksten die de leider typt, komen bij iedereen in dikke gele letters in beeld. Daarmee kun je de training begeleiden. Welk tempo houden we aan, hoe ver nog, wie moeten even inhouden, etc. In feite net zo als in het echt maar dan met een toetsenbord.
Klopt [=GoodRiddance post_id=482956 time=1508310218 user_id=12001]
Yep. Misschien iets lagere intensiteit dit jaar. Er moesten er altijd toch een hele hoop lossen.
Misschien een variant met stabiel tempo en de tussensprints gebuiken voor versnellingen. Daarna weer groeperen.
Registeer als vriend van de vereniging |