Zwift CTWT Ride | Vrijdagavond 20:30

Topic gesloten, alleen lezen

204 berichten ...

door: GoodRiddance op 2016-03-11 15:27:12

[="Pino"]
Dus ik ben in beeld geweest! Maar een rondje te weinig gereden en te traag gestart, volgende keer beter. Wel de ZwiFTP vn 255 rond kerst nu naar 286 gebracht.
Verkeerd geteld?

286 is erg netjes, zeker als je er 30 bovenop hebt gebouwd sinds de kerst! Laat de lente maar komen ;-)

GoodRiddance

door: vc-charlie op 2016-03-11 16:03:28

Ik zit dan wel niet op Zwift, maar ben wel benieuwd hoe vergelijkbaar een ZwiFTP is met een real life FTP?

vc-charlie

door: Pino op 2016-03-11 16:18:08

[="vc-charlie"]
Ik zit dan wel niet op Zwift, maar ben wel benieuwd hoe vergelijkbaar een ZwiFTP is met een real life FTP?
Geen idee, binnenkort weer een vermogensmeter op de wegfiets. Mogelijk ligt dat dan 30% lager.
Maar waar het mij om gaat is dat ik verbeter. En dat is gemeten onder nagenoeg dezelfde omstandigheden.
Vergelijken binnen-buiten doe ik niet meer. Vroeguh was ik voorstander van al die conditietests, tegenwoordig absoluut niet meer.
Reallife meting is waar het om gaat, de rest is alleen maar goed voor de bankrekening van de testers.

Pino

door: Pino op 2016-03-11 16:19:51

[="GoodRiddance"]
[="Pino"]
Dus ik ben in beeld geweest! Maar een rondje te weinig gereden en te traag gestart, volgende keer beter. Wel de ZwiFTP vn 255 rond kerst nu naar 286 gebracht.
Verkeerd geteld?

286 is erg netjes, zeker als je er 30 bovenop hebt gebouwd sinds de kerst! Laat de lente maar komen ;-)
Gelukkig is Morzine nog ver weg. :D

Pino

door: GoodRiddance op 2016-03-11 16:24:11

[="vc-charlie"]
Ik gebruik zowel mijn Stages vermogensmeter als die in mijn Wahoo Kickr. Het gemiddelde wattage is vrijwel identiek (<2%), de pieken zijn wel hoger met de Stages. Ergens ook wel logisch omdat die op de crank meet en de Kickr pas bij de cassette als zijnde het "achterwiel".

Buiten gebruik ik ook de Stages vermogensmeter. Het verschil zit dus meer in de omstandigheden: de ventilator op m'n gezicht werkt natuurlijk niet hetzelfde als buitenlucht. Ook is het binnen dankzij de constante omstandigheden 'makkelijker' om een constant hoog vermogen te trappen dan buiten waar je wind/helling/wegdek etc hebt die je beinvloeden.

GoodRiddance

door: raven14 op 2016-03-11 17:50:06

[="vc-charlie"]
Nog een andere invalshoek: ik meet met mijn zelfde vermogensmeter in Zwift en buitenshuis. Een Zwift FTP test resulteert in 270watt, terwijl ik dat op de weg met 10watt overtref. Maar ergens denk ik dat dat niet de strekking van je vraag was.

raven14

door: GoodRiddance op 2016-03-11 23:44:02

Zo, dat was de laatste virtuele CTWT wintertraining. Volgende week begint het seizoen echt met het CTWT trainingskamp.

Het waren prima trainingen met een steeds hoger tempo gedurende de rit en een korte maar felle 'finale'. Voor mij was het een heerlijke hersteltraining met een leuke push op het eind waar ik vanaf de klinkers volle bak ben gaan rijden. Het lukte nog om weg te blijven ook.

Pino gezien vanavond, in totaal waren er een slordige 20 a 25 deelnemers denk ik.

GoodRiddance

door: Niels op 2016-03-18 07:55:51

de mountainroute is beschikbaar :oke:

Niels

door: GoodRiddance op 2016-03-18 08:59:03

Even snel wat bekeken... ziet er heel mooi uit. Tussen de 20 en 30 min klimmen en mooie graphics. De houten brug en de dorpjes maken het erg mooi.

Mijn vriendin heeft een nieuwe fiets gekocht dus die gaat 'm straks meteen uitproberen. Ga ik af en toe spieken :lol:

GoodRiddance

door: Pino op 2016-03-18 12:11:52

Was van plan vanavond over te slaan, maar nu?

Heb last van slippend achterwiel boven de 8% (Tacx iGenius), tips om dat te voorkomen?

Pino

door: GoodRiddance op 2016-03-18 13:14:16

Ik heb de CTWT ritjes van de kalender gehaald omdat het bedoeld was als wintertraining en met het eerste criterium op de planning, ga ik doordeweeks bijna alleen herstelritjes doen en zoveel mogelijk koersen daarbij.

De beelden van de 'Mountain Route' zien er echt prachtig uit. En voor de liefhebbers; je kunt bovenaan nog linksaf naar de toren rijden voor een lang stuk aan >10%. Zelfs een stuk 17%. Qua benenbreken wel leuk.

GoodRiddance

door: cruzo op 2016-03-18 14:53:36

Het ziet er idd heel mooi uit. Ben benieuwd of de klimmers hier nu ook echt een voordeel hebben of dat de vele pk's nog steeds regeren.
@pino: welke trainer heb je? enige tip die ik heb (open deur eigenlijk) niet te abrupt versnellen maar langzaam opbouwen.

cruzo

door: GoodRiddance op 2016-03-18 15:16:17

w/kg zou er goed in moeten zitten dus pk is leuk maar ik verwacht dat ik hier langzaam omhoog kruip omdat mijn kg tegenwerken.

Uiteindelijk is de Richmond Flat Course voor mij het meest geschikt.

GoodRiddance

door: Pino op 2016-03-18 23:38:43

[="cruzo"]
Het ziet er idd heel mooi uit. Ben benieuwd of de klimmers hier nu ook echt een voordeel hebben of dat de vele pk's nog steeds regeren.
@pino: welke trainer heb je? enige tip die ik heb (open deur eigenlijk) niet te abrupt versnellen maar langzaam opbouwen.
Tacx Genius Zag dat er een update was voor de rem, zal morgens eens kijken of die er al op zit.

Morgen tijdens Milaan San Remo maar eens de berg op. Er zijn al de nodige segmentjes gemaakt.
Ik klim als een baksteen, maar heb er zin in.

Pino

door: Bontempi op 2016-03-20 17:16:30

Heb de berg vandaag ook gedaan. Pfff, dat is het serieuzere werk. Even 2,5 uur op de tacx, nog nooit gedaan maar het was de moeite waard.
Nu weer lekker buiten gaan fietsen, abonnement is ook afgelopen.

Bontempi

door: Faxe op 2016-03-20 19:05:50

Vandaag ook even de nieuwe klim gedaan. Tot aan de afslag naar de TV toren is het een mooi lopende klim. Kan deze op mijn MTB nog mooi op het grote blad voor fietsen. Voor het stukje naar de TV toren voor even terug moeten schakelen en dan is deze ook prima te doen. Was ook de eerste test voor mij met een steile klim en de Wahoo Kickr. In vergelijking tot de Tacx Fortius voelt dit een stuk beter/realistischer. Afgaande op de animatie van de rijders heb ik wel het idee dat er een hoop mensen zijn die met een te groot verzet omhoog proberen te harken.

Heb wel mijn twijfels of iedereen het goede gewicht invult in Zwift als ik zo kijk naar de snelste tijden op de klimmetjes.

Faxe

door: Pino op 2016-03-20 21:24:40

Ik was blij dat we een fiets met triple op de Tacx hebben ! :D

Gisteren een stuk met de helikopterview gereden, dan raak ik flink onder de indruk van de moeite die er in gestoken is. Echt prachtige beelden.

Pino

door: GoodRiddance op 2016-03-21 13:02:26

[="Bontempi"]
Heb de berg vandaag ook gedaan. Pfff, dat is het serieuzere werk. Even 2,5 uur op de tacx, nog nooit gedaan maar het was de moeite waard.
Nu weer lekker buiten gaan fietsen, abonnement is ook afgelopen.
2,5 uur... dat is wel echt heel lang. Ik heb een keer geprobeerd om de 100km vol te maken maar toen ben ik eerder gestopt. Dat ging me nog even te ver.

Op mijn Kickr zitten vind ik leuk, zeker een mooi alternatief als ik vanwege weer/kinderen niet naar buiten kan maar ik gebruik het toch liever voor intervals dan voor duurtraining.

De mountain ziet er prachtig uit. Goed lang ook. En een groot nadeel is de afdaling: een echte afdaling vind ik heerlijk maar virtueel is het toch een beetje saai zo zonder sturen..

GoodRiddance

door: Niels op 2016-03-21 22:08:17

Vanavond de Mountain 8 route gedaan. Pfff dat was aardig zwaar :oke:
Eerst een rondje vlak warmrijden en dan de mountain op. Afdalen en dan de Watopia klim. Dan naar de voet van de Mountain om deze van de steilere kant te pakken en dan weer de Watopia klim reverse na de afdaling van de Mountain.

Niels

door: Pino op 2016-03-21 22:37:02

Vanavond de KISS wedstrijd. Dacht dat ze alleen over de pas gingen, maar we moesten ook nog naar de zendtoren...
Ging met het nodige braken gepaard, de hond van de buren sloeg zelfs aan...

Pino

door: GoodRiddance op 2016-03-21 23:24:55

[="Pino"]
Vanavond de KISS wedstrijd. Dacht dat ze alleen over de pas gingen, maar we moesten ook nog naar de zendtoren...
Ging met het nodige braken gepaard, de hond van de buren sloeg zelfs aan...
:lol:

GoodRiddance

door: cruzo op 2016-03-22 10:41:30

:lol: Had mijn start weer totaal gemist maar ging best aardig daarna. Ik kom hier toch beter uit de voeten dan die vlakke sprintraces. Zat er ook ver doorheen aan het eind. Bergaf blijft lastig met taxc die weerstand eraf haalt.

cruzo

door: Ace op 2016-03-23 10:29:36

Gisteren die berg ook eens op gefietst. Het ziet er prachtig uit, maar ik denk dat het pas echt leuk is met een smart trainer. Ik heb een Kinetic icm een vermogensmeter en dan zet ik 'm voor de vorm zelf maar op een zwaar verzet met lage cadans als we gaan klimmen. Het is het toch allemaal net niet. Toch maar eens serieus een Kickr overwegen.

Ace

door: Faxe op 2016-03-28 21:25:58

Heb nu een paar maand een Kickr en vind het een geweldig apparaat. Tot dusverre geen technische problemen gehad. Gewoon stekker in het stopcontact en fietsen. Fietsgevoel is ook goed door de directe aandrijving. Zou in ieder geval een trainer kopen die net als de Kickr en Tacx Neo een direct aandrijving heeft.

Faxe

door: GoodRiddance op 2016-03-29 10:35:27

[="Faxe"]
Heb nu een paar maand een Kickr en vind het een geweldig apparaat. Tot dusverre geen technische problemen gehad. Gewoon stekker in het stopcontact en fietsen. Fietsgevoel is ook goed door de directe aandrijving. Zou in ieder geval een trainer kopen die net als de Kickr en Tacx Neo een direct aandrijving heeft.
+1.

Directe aandrijving is echt een verademing. Ik had in het begin wat gedoe met de Kickr in afdalingen maar ik kwam via via aan de beta firmware. Nu is dat ook super realistisch en hoef ik niet meer te lossen bergaf.

Op de prijs na kan ik er echt geen nadeel van noemen, ik heb geweldige trainingen in de bijkeuken!

GoodRiddance

204 berichten ...

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging