bikeplanner

Topic gesloten, alleen lezen

54 berichten

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Jan Willem op 2013-10-25 13:06:46

ah het klinkt steeds beter :oke:

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

bikeplanner

door: p_litespeed op 2013-10-25 13:08:00

[="MEG"]
En weer een nieuwe update
Dank.

Nieuwe poll opvoeren

p_litespeed

bikeplanner

door: The Boss op 2013-10-25 18:04:31

[="Alexander"]
[="The Boss"]
Meteen een les voor iedereen die zelf geen back-ups bij houdt.

Zelf houd ik m'n files offline bij in Golden Cheetah.
Jij moet je les nog leren voor het geval je harddisk corrupt gaat.

Zelf mail ik de bestanden die ik belangrijk acht naar mezelf en hierop staat op de server een forward-rule naar Yahoo en GMail. Maar denk ook eens aan alternatieven zoals Google Drive, DropBox en Skydrive.
Dan moet jij misschien eerst leren lezen. Ik heb Dropbox op meerdere computers geinstalleerd staan, op al die computers is een fysieke kopie van mijn bestanden aanwezig. Daarnaast staat de boel dus ook nog bij Dropbox in de cloud.

Bestanden naar jezelf mailen is nogal een omslachtige manier van back-uppen. Als je 2x per maand fiets is het nog wel te doen op die manier, maar om dat nu zoveel keer per week te gaan doen... Ik heb gigabytes aan bestanden die ik niet kwijt wil (foto's, docs, pdf's, logs, enz) dan heeft iets naar jezelf mailen al helemaal geen zin.

Nieuwe poll opvoeren

The Boss

bikeplanner

door: Alexander op 2013-10-25 20:15:54

[="The Boss"]
[="Alexander"]
[="The Boss"]
Meteen een les voor iedereen die zelf geen back-ups bij houdt.

Zelf houd ik m'n files offline bij in Golden Cheetah.
Jij moet je les nog leren voor het geval je harddisk corrupt gaat.

Zelf mail ik de bestanden die ik belangrijk acht naar mezelf en hierop staat op de server een forward-rule naar Yahoo en GMail. Maar denk ook eens aan alternatieven zoals Google Drive, DropBox en Skydrive.
Dan moet jij misschien eerst leren lezen. Ik heb Dropbox op meerdere computers geinstalleerd staan, op al die computers is een fysieke kopie van mijn bestanden aanwezig. Daarnaast staat de boel dus ook nog bij Dropbox in de cloud.

Bestanden naar jezelf mailen is nogal een omslachtige manier van back-uppen. Als je 2x per maand fiets is het nog wel te doen op die manier, maar om dat nu zoveel keer per week te gaan doen... Ik heb gigabytes aan bestanden die ik niet kwijt wil (foto's, docs, pdf's, logs, enz) dan heeft iets naar jezelf mailen al helemaal geen zin.
Excuus, ik had niet je hele bericht gelezen en enkel op je eerste zin gereageerd. Overigens ben ik hier niet de enige in op het forum maar ik ben niet de beroerdste om mijn fout toe te geven. Het zou anderen sieren eens hetzelfde te doen.

De methode is inderdaad omslachtig maar deze stamt nog uit de tijd voordat je via tools als DropBox je bestanden die in de cloud staan middels een virtuele drive kan benaderen. Daarvoor kon je mail dus gebruiken om hetzelfde te bereiken, maar dan inderdaad omslachtig. Overigens heb ik het over bestanden die ik belangrijk acht en dan praat ik over de jaarlijkse belastingaangifte, verzekeringspapieren, paspoort, diploma ed.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

bikeplanner

door: MEG op 2013-10-26 15:46:00

En weer een update van Henk via facebook

[]Status bikeplanner

Mijn voorstel is de volgende: graag een reaktie.

We openen vanavond met de dataset van 16 januari. De provider is nog steeds bezig maar het duurt te lang.

De volgende procedure zal gelden:

Wacht met je data die je al een keer in bikeplanner hebt geplaatst en momenteel ontbreekt. Alles dat je er nog niet in hebt gezet, kun je toevoegen.

Indien de provider niet met mijn backup komt, heb je zelf werk om alles na 16 januari naar eigen behoefte er weer in te zetten. Hiermee dus wachten omdat de provider nog steeds aangeeft ermee bezig te zijn en dit de geprefereerde situatie is.

Indien de provider voor woensdag WEL met een backup komt, zet ik die voor 100% in en zullen de mutaties van nu - dinsdag verdwijnen. Je zult die dan opnieuw moeten toevoegen.

Indien de provider pas woensdag of later met een backup komt, zal ik een routine schrijven die alles na 16 januari gaat toevoegen. Je hebt dan zelf geen werk. De donateurs worden als 1é behandeld, en dit is een aanzienlijk werkje voor mij omdat oude en nieuwe ids gekoppeld moeten worden en dat kan niet automatisch.

Sorry voor deze bijzonder vervelende situatie maar we komen er wel uit en zullen er zeker sterker van worden. Bikeplanner laat zich niet klein krijgen door deze bijzonder ongemakkelijke situatie.

Overigens, wbt de provider, op dit moment zijn er 48 servers uit de lucht; op elke server draaien tig sites dus we spreken hier over duizenden offline sites in frankrijk. Een aantal met ecommerce dus die hebben al een week helemaal niets meer verdient!

Wat denken jullie en vragen?

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Niels op 2013-10-26 20:00:25

[="Ottie"]

Die data zip is dat alleen in premiums, kan m namelijk niet vinden
Bij de settings rechts onderin, alle data zit erin gelukkig.

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Ottie op 2013-10-26 23:14:23

[="Niels"]
[="Ottie"]

Gevonden! Dank! :oke:

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Sander op 2013-10-27 07:03:27

[="Niels"]
[="Ottie"]

Waar?
Kan daar niets van vinden.

Ik zie rechtsbovenin wel multitraining upload maar dat is under construction

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Ottie op 2013-10-27 08:40:19

eerst settings selecteren bij je profiel (rechtsboven) en daarna staat de optie rechtsonder: Datadownload

http://imageshack.us/a/img23/4589/uipt.jpg">

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Ronald op 2013-10-27 17:04:02

bikeplanner.com is weer in de lucht.

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Ottie op 2013-10-27 18:17:42

[="Ronald"]
bikeplanner.com is weer in de lucht.
Yep, maar als ik het goed heb dan kan het nog een paar dagen duren voor er duidelijkheid is of de Provider nog met een gehele backup op de proppen komt.

Ik wacht nog even een weekje met invoeren omdat wellicht alles nog goed komt

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: MEG op 2013-10-27 20:59:53

[="Ottie"]
Ik wacht nog even een weekje met invoeren omdat wellicht alles nog goed komt
Ik ben maar helemaal gestopt met trainen. Het heeft nu toch geen zin meer. ;-)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1235494_606836472708928_1913993214_n.jpg">

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: MEG op 2013-10-28 15:14:10

Update van Henk via facebook:

[]Status bikeplanner: eureka

ik durf het bijna niet te schrijven maar ik geloof dat we tot 31 augustus kunnen recupereren. Het is me gelukt om een kapotte backup te repareren en in elk geval vanaf 16 januari de trainingen en blogteksten te recupereren. Wat ik niet heb is over die periode de hartslag grafieken en gps bestanden. De rest, intervallen, zone tijden etc dus wel.

Ik ga nu eerst even fietsen want ik ben door het dolle heen. Vannacht tot 3:30 en om 7:00 weer verder zitten kauwen op programmatuur om via de google cache te recupereren maar dit is 1000 x beter.

Daarnaast gaan er geruchten dat de oude provider vanmiddag met een statement komt...

Ik hoop dat ik me niet bliijk te vergissen want ik ben even in een roes.

Wacht maar met het toevoegen van de afgelopen dagen want dan moet dat dubbel

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: MEG op 2013-10-28 19:54:22

En weer een update

[]Status bikeplanner.

Mijn perso corrupte gedeeltelijke databestandje is getest. De data is goed. Dit kan ik zonder schaamte inzetten. Het zijn de mutaties van iedereen tot 29 augustus. Het enige dat ontbreekt zijn de hartslag grafiekjes en gps data. Dat is niet zo'n probleem lijkt me. Als je je garmin bestandje nog hebt kun je die altijd nog een keer uploaden.

Wat blijft is het provider probleem. Die heeft zich wederom niet gemeld. Bij niemand. Neem van me aan dat er honderden webmasters nog steeds met de billen dichtgeknepen zitten te wachten! Ik denk dat het inzetten van mijn backup en niet meer wachten op de provider zondermeer kan gebeuren. Komt deze alsnog dan zet ik de hartslag en gps bestandjes erbij.

De mutaties na 29 augustus moet je zelf doen. Dat zijn er voor de meesten niet erg veel. Ook als de backup alsnog komt, voeg ik die niet meer toe. Ik ga geen uren werk steken in iets dat jullie zelf in 10 minuutjes geregeld hebben.

Ik wil wachten tot morgenvroeg met plaatsen van deze data op de server, dus jullie zien het nog niet. Just in case dat die gast alsnog komt met z'n backup of een statement a la 'vanavond etc'.

Ik ben een stuk opgeluchter nu en jullie weten wel dat ik m'n lesje 'vertrouwen in providers' geleerd heb.

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: MEG op 2013-10-30 09:50:51

Update:

[]Bikeplanner:

En toen deed alles het weer. Alle data tot 28-8 is weer voorhanden. Geen beperkende voorwaarden meer. Je kunt naar hartelust trainingen toevoegen en plannen.

Ik heb een facebook bikeplanner account aangemaakt, daar zal ik jullie in de toekomst op de hoogte houden bij dit soort problemen, maar eerlijk gezegd voorkom ik dat liever.

Bedankt voor jullie vertrouwen!

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Tim op 2013-12-25 00:21:50

2 nieuwe features op Bikeplanner! :oke:

1. bulkupload. Je laad zo in een paar seconden een jaar Garmin! BAM! Wel beperkte data en geen blog per item natuurlijk.

2. streetview movie van je gereden rit! In de nieuwe blog een rit openen. GPS kaartje aanklikken. Daarna rechts onder, naast het wereldbolletje op het fimpje van streetview klikken, even wachten en dan of per fotootje doorklikken (meter voor meter zowat) of er met grote stappen doorheen 'filmen'. Geinig! De rit is beperkt tot 500 beeldjes en wegen zonder streetview geven geen beeld uiteraard. Maar ik vond het erg leuk om zo in grote lijnen de gereden routes terug te kunnenzien. Hulde aan Henk!

voorbeeldje van een spaans ritje:
http://www.bikeplanner.com/new/nl/blog/Tim/b179076

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Thierry le Brun op 2013-12-25 09:55:20

[="Tim"]
2. streetview movie van je gereden rit! In de nieuwe blog een rit openen. GPS kaartje aanklikken. Daarna rechts onder, naast het wereldbolletje op het fimpje van streetview klikken, even wachten en dan of per fotootje doorklikken (meter voor meter zowat) of er met grote stappen doorheen 'filmen'. Geinig! De rit is beperkt tot 500 beeldjes en wegen zonder streetview geven geen beeld uiteraard. Maar ik vond het erg leuk om zo in grote lijnen de gereden routes terug te kunnenzien. Hulde aan Henk!
speciaal voor hen die onderweg enkel het achterwiel van hun voorganger gezien hebben? ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

bikeplanner

door: who cares op 2013-12-25 10:35:53

[="Thierry le Brun"]
[="Tim"]
speciaal voor hen die onderweg enkel het achterwiel van hun voorganger gezien hebben? ;-)
Wel opletten er kan ineens sneeuw liggen ;-) midden n de zomer in die filmpjes.

Nieuwe poll opvoeren

who cares

bikeplanner

door: Ottie op 2013-12-25 11:36:07

[="who cares"]
[="Thierry le Brun"]
[="Tim"]
Wel opletten er kan ineens sneeuw liggen ;-) midden n de zomer in die filmpjes.
Ik zag juist mijn recente winter ritjes terug in zomerse zonnepracht :D

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Niels op 2014-02-23 13:26:43

Nog meer mensen last van dat de trainingen niet verschijnen in WT via Bikeplanner?

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Ottie op 2014-02-23 13:36:09

[="Niels"]
Nog meer mensen last van dat de trainingen niet verschijnen in WT via Bikeplanner?
Ja ik krijg het ook nog niet rond. Iemand een idee wat ik verkeerd doe / welke instelling anders moet?

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: MEG op 2014-02-23 14:30:46

Hier geen enkel probleem

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Rob T op 2014-02-23 14:33:36

[="Niels"]
Bij mij gaan de trainingen zonder probleem naar WT vanaf Bikeplanner. En daar heb ik niets voor aangepast.

Zorg wel dat je ingelogd bent op WT.

En mss de wielertoerist.nl cookies een keertje verwijderen. En dan opnieuw inloggen op WT.

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Niels op 2014-02-23 19:34:20

met de cookie truc is het gelukt, thx :oke:

Nieuwe poll opvoeren

bikeplanner

door: Ottie op 2016-06-05 17:03:03

Bikeplanner lijkt eruit te liggen. Iemand een idee waarom?

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging