www.strava.com

Topic gesloten, alleen lezen

1548 berichten ...

www.strava.com

door: who cares op 2015-11-01 09:42:12

[="Thierry le Brun"]
mooie discussie: wanneer is een kom 'echt'?
iemand die solo gefietst heeft? in een wedstrijd? met een snelle groep? achter de brommer? wachten op windkracht 8 mee?
achteraan in een groep een segment aanvatten en dan laatste 100m snel naar voren en wegsprinten?
Voor mij persoonlijk : Solo , dan moet het iig vanuit jezelf komen . Wind is hooguit een zetje in de rug .

who cares

www.strava.com

door: GoodRiddance op 2015-11-01 10:14:39

Een KOM is een KOM als er sprake is van een M.

GoodRiddance

www.strava.com

door: Rob T op 2015-11-01 10:36:09

[="Thierry le Brun"]
achteraan in een groep een segment aanvatten en dan laatste 100m snel naar voren en wegsprinten?
Dat is mijn tactiek :-)

Rob T

www.strava.com

door: Rob T op 2015-11-01 10:37:09

[="GoodRiddance"]
Hmmm, kwartje valt nog niet op de zondagmorgen.

Rob T

www.strava.com

door: GoodRiddance op 2015-11-01 12:39:20

[="Rob T"]
[="GoodRiddance"]
Gelukkig is het 12 uur geweest!

GoodRiddance

www.strava.com

door: WWWebber op 2015-11-01 13:19:28

[="Rob T"]
[="GoodRiddance"]
Hoeveel kommetjes houd je dan nog over?? ;-) :oeps:

WWWebber

www.strava.com

door: GoodRiddance op 2015-11-01 13:23:10

In NL niet zoveel! Maar dan moet je het geen KOM noemen maar King-van-een-plat-stuk-weg.

GoodRiddance

www.strava.com

door: Bas op 2015-11-01 14:04:29

[="GoodRiddance"]
In NL niet zoveel! Maar dan moet je het geen KOM noemen maar King-van-een-plat-stuk-weg.
KOF

Bas

www.strava.com

door: Ottie op 2015-11-01 17:08:43

[="Bas"]
[="GoodRiddance"]
KOF
Dat is dan weer de koning van de lekker band toch? :lol:

Ottie

www.strava.com

door: Goudhaantje op 2015-11-01 18:48:26

[="GoodRiddance"]
:oke:

Goudhaantje

www.strava.com

door: Goudhaantje op 2015-11-01 18:50:06

[="GoodRiddance"]
Maar die kan ik dan af en toe weer kwijtraken aan een man die zich (per ongeluk) als vrouw heeft geregistreerd. :roll:

Goudhaantje

www.strava.com

door: Ottie op 2015-11-01 21:59:09

[="Goudhaantje"]
[="GoodRiddance"]
Maar die kan ik dan af en toe weer kwijtraken aan een man die zich (per ongeluk) als vrouw heeft geregistreerd. :roll:
Volgens mij bedoelt GR de M van Mountain....

Ottie

www.strava.com

door: Pino op 2015-11-02 07:13:21

[="GoodRiddance"]
En dat op een plek waar het woord " toerist" continu wordt misbruikt.

Pino

www.strava.com

door: GoodRiddance op 2015-11-02 08:25:59

[="Pino"]
[="GoodRiddance"]
En dat op een plek waar het woord " toerist" continu wordt misbruikt.
De een richt zich op CT, de ander op WT. Voor elck wat wils..

GoodRiddance

www.strava.com

door: Goudhaantje op 2015-11-02 21:29:09

[="Ottie"]
[="Goudhaantje"]
[="GoodRiddance"]
Ja, dat snap ik ook wel. :roll: Ik bedoelde dan ook dat ik een KOM (QOM) in de mountains soms kwijt raak aan een man. Van dat soort 'valsspelerij' hebben jullie dan weer geen last.

Goudhaantje

www.strava.com

door: Goudhaantje op 2015-11-02 21:30:57

[="Goudhaantje"]
[="Ottie"]

Ja, dat snap ik ook wel. :roll: Ik bedoelde dan ook dat ik een KOM (QOM) in de mountains soms kwijt raak aan een man. Van dat soort 'valsspelerij' hebben jullie dan weer geen last.
Of reageer ik nu wel heel blond ;-)

Goudhaantje

www.strava.com

door: Ottie op 2015-11-02 22:17:04

[="Goudhaantje"]
[="Goudhaantje"]
[="Ottie"]

Of reageer ik nu wel heel blond ;-)
Nee hoor :) Daar had ik npg niet echt bij stil gestaan.

Maar weet je wat nog erger is? Als je als man je KOM kwijt raakt aan een vrouw ;-)

Ottie

www.strava.com

door: Joostje op 2015-11-03 09:18:37

[="GoodRiddance"]
+1

Ik roep al lange tijd dat ik had gewild dat strava een soort van officiele strava-segmenten maakte. De wildgroei aan segmenten is van de zotte. :lol: Van de andere kant is dat ook weer wat strava, strava maakt; door gebruikers, voor gebruikers.

Joostje

www.strava.com

door: harrebas op 2015-11-03 10:17:49

Strava heeft een paar rare eigenschappen. Soms denk je een segment te rijden en dan blijkt achteraf dat je helemaal niet bent opgenomen in de lijst. Binnenbochtje ipv buitenbochtje of iets dergelijks, anders kan ik het niet verklaren. In dat geval maken mensen al gauw een nieuw segment aan. Dat is mi. één van de belangrijkste redenen van de wildgroei.

harrebas

www.strava.com

door: vc-charlie op 2015-11-03 11:02:58

[="harrebas"]
Strava heeft een paar rare eigenschappen. Soms denk je een segment te rijden en dan blijkt achteraf dat je helemaal niet bent opgenomen in de lijst. Binnenbochtje ipv buitenbochtje of iets dergelijks, anders kan ik het niet verklaren. In dat geval maken mensen al gauw een nieuw segment aan. Dat is mi. één van de belangrijkste redenen van de wildgroei.
Wanneer degene die het segment heeft aangemaakt heeft gelogd met slechte GPS (bv. een stuk duidelijk zichtbaar naast de weg), dan is de kans dat jij dat segment óók rijdt wanneer jouw GPS wel goed is niet zo groot. Lijkt me tenminste, maar correct me if I'm wrong...

vc-charlie

www.strava.com

door: fred mtb-sport op 2015-11-03 19:36:37

[="Joostje"]
Ik roep al lange tijd dat ik had gewild dat strava een soort van officiele strava-segmenten maakte. De wildgroei aan segmenten is van de zotte. :lol: Van de andere kant is dat ook weer wat strava, strava maakt; door gebruikers, voor gebruikers.
Denk dat overvloed segmenten typisch Nederlands "probleem" is. Op 100 km in NL (Heuvelrug) scoor je minimaal 100 segmenten en bij dezelfde afstand in Sauerland hooguit 10.

fred mtb-sport

www.strava.com

door: harrebas op 2015-11-03 19:50:09

[="fred mtb-sport"]
[="Joostje"]
Denk dat overvloed segmenten typisch Nederlands "probleem" is. Op 100 km in NL (Heuvelrug) scoor je minimaal 100 segmenten en bij dezelfde afstand in Sauerland hooguit 10.
Daggutnie: https://www.strava.com/segments/search?utf8=%E2%9C%93&keywords=stelvio&filter_type=cycling&min-cat=5&max-cat=5&terrain=all

harrebas

www.strava.com

door: fred mtb-sport op 2015-11-03 20:23:43

[="harrebas"]
Daggutnie: https://www.strava.com/segments/search?utf8=%E2%9C%93&keywords=stelvio&filter_type=cycling&min-cat=5&max-cat=5&terrain=all
Maar dat is geen Sauerland..............
Toch een vergelijking mbt overvloed aan segmenten:
Deze rit (10 x klimrondje Doorn) van 124 km telt 154 gewone en 343 verborgen segmenten http://www.strava.com/activities/326826383
Deze rit (Giro di KIKA dag 1) met idd de Stelvio van 149 km telt 22 gewone en 43 verborgen segmenten http://www.strava.com/activities/339399761

Zullen vast nog ritten met nog meer segmenten per strekkende km zijn (Limburg?). Maar klimrondje Doorn met 4 segmenten per strekkende km zegt wel wat.

fred mtb-sport

www.strava.com

door: Goudhaantje op 2015-11-03 20:29:26

[="harrebas"]
[="fred mtb-sport"]
[="Joostje"]
Maar dat wel van twee kanten...

Goudhaantje

www.strava.com

door: MEG op 2015-11-04 08:56:49

[="fred mtb-sport"]
[="harrebas"]
Maar dat is geen Sauerland..............
Toch een vergelijking mbt overvloed aan segmenten:
Deze rit (10 x klimrondje Doorn) van 124 km telt 154 gewone en 343 verborgen segmenten http://www.strava.com/activities/326826383
Deze rit (Giro di KIKA dag 1) met idd de Stelvio van 149 km telt 22 gewone en 43 verborgen segmenten http://www.strava.com/activities/339399761

Zullen vast nog ritten met nog meer segmenten per strekkende km zijn (Limburg?). Maar klimrondje Doorn met 4 segmenten per strekkende km zegt wel wat.
Dat heeft vooral te maken met de intensiviteit dat Strava hier wordt gebruikt. Strava heeft in Nederland giga veel gebruikers en die maken ook allemaal segmenten aan. De strava-dichtheid in Duitsland is al minder. In Tsjechië, waar ik deze zomer reed, is dat nog minder. Daar heb je soms maar twee segmenten in een ritje van 100 km die je beide dan ook nog direct in de top 10 rijdt.
En het voorbeeld van de Stelvio dat wordt aangehaald. Zal me niet verbazen als het gros van die segmenten door Nederlanders is aangemaakt.

MEG

1548 berichten ...

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging