energy bars? ervaringen?

Topic gesloten, alleen lezen

56 berichten

energy bars? ervaringen?

door: pct op 2014-01-22 10:09:24

Ik rij tegenwoordig op de repen van de Zwolsche Stadsbakker: Laenz.
Speciaal ontwikkeld voor duursporters. Vol met speltmeel,teffmeel, cranberries en andere lekkernijen!

Www.laenz.nl

pct

energy bars? ervaringen?

door: guyb op 2014-01-24 21:29:06

Ik eet deze als ik langere D1 ritjes doe.

http://www.sportvoedingwebshop.com/9bar-glutenvrije-sportreep-p-1916.html

Is een reep meer met zaden en pitten en een klein laagje chocola, erg goed weg te krijgen.

guyb

energy bars? ervaringen?

door: Halt op 2014-01-26 19:49:54

[="pct"]
Ik rij tegenwoordig op de repen van de Zwolsche Stadsbakker: Laenz.
Speciaal ontwikkeld voor duursporters. Vol met speltmeel,teffmeel, cranberries en andere lekkernijen!

http://Www.laenz.nl
Ziet er goed uit Ik heb er een paar besteld. Ben benieuwd.

Halt

energy bars? ervaringen?

door: Punk op 2014-05-28 09:25:30

En, hoe zijn de ervaringen met Leanz?

Punk

energy bars? ervaringen?

door: Halt op 2014-06-11 20:01:14

Mijn ervaring met Leanz is goed. Het is weer wat anders dan al die 'gewone' repen. Ze hebben ook wel nadelen, ze zijn per twee verpakt en zijn nogal zwaar. Wij hebben het tegenwoordig al over bakstenen.

Als ik er aan denk dan haal ik ze al uit de verpakking en stop ik ze per stuk in een boterhamzakje. Dit is wel wat gedoe,

Voordelen:
-Lekker, weer eens wat anders.
-Goedkoop (€2,- per twee).
-Ik kan er lang op fietsen, lijkt vrij gelijkmatig energie af te geven.

Nadelen:
-Zwaar en groot
-Per twee verpakt
-Plakken behoorlijk.
-Moeilijk tijdens het fietsen te eten ivm verpakking.

En dan is er nog de houdbaarheid. Ze zijn 6 weken houdbaar maar ze kunnen in de vriezer. Dat doe ik dus en als ik ga fietsen dan haal ik ze er uit.

Ik combineer deze 'bakstenen' met andere repen voor afwisseling en ruimte.

Halt

energy bars? ervaringen?

door: Thierry le Brun op 2014-06-11 22:47:54

vind persoonlijk dat het belang van al die dure mueslirepen schromelijk wordt overdreven.
rijd zelf al jaren o.a. met onderstaande repen a € 0,89 per 8 stuks......
http://1.bp.blogspot.com/-E-Dz35xC0PQ/Uy1_KpchslI/AAAAAAAAFUo/ja7O8N__qVY/s1600/gezonde-mueslireep-muesli-reep.png">
en daar kom ik elke lange toertocht, Transalp en al wat meer zij mee door... ;-)

Thierry le Brun

energy bars? ervaringen?

door: MMF op 2014-06-11 23:42:36

Iemand enig idee welke repen er geserveerd werden bij de revataillering tijdens Waalse Pijl?
Die vond ik namelijk lekker weghappen. Blauwe verpakking, iets met honing meen ik.
Heb gekeken bij de sponsor: decathlon (online) maar zie ze niet terug

Voorheen reed ik vaak met snelle jelles, maar die komen al gauw je neus uit.
Tegenwoordig ga ik hiermee op pad:
http://www.foodkick.nl/wp-content/uploads/2014/04/0967.jpg">
Quaker havermoutreep (golden syrup) van de AH.
Vallen redelijk zwaar, ik hap ze dus niet in één keer weg.

MMF

energy bars? ervaringen?

door: Wim44 op 2014-10-22 13:18:47

Ik gebruik krentenbollen of droog bruin brood, banaan, Liga koeken en kraanwater.
Daarbij eet ik gezond voor zover dat tegenwoordig nog mogelijk is.

Te lang zonder eten: dan een pepermuntje af en toe, of een mars-reep bij benzine station. :)

Is altijd goed gegaan.

=-=

Wim44

energy bars? ervaringen?

door: Rob T op 2014-10-22 13:31:41

Bij langere tochten stop ik onderweg graag voor een Pizza, bord Pasta of een rijkelijk belegde bocadillo

Rob T

energy bars? ervaringen?

door: Wombcat op 2014-10-22 16:25:04

[="Thierry le Brun"]
vind persoonlijk dat het belang van al die dure mueslirepen schromelijk wordt overdreven.
rijd zelf al jaren o.a. met onderstaande repen a € 0,89 per 8 stuks......
http://1.bp.blogspot.com/-E-Dz35xC0PQ/Uy1_KpchslI/AAAAAAAAFUo/ja7O8N__qVY/s1600/gezonde-mueslireep-muesli-reep.png">
en daar kom ik elke lange toertocht, Transalp en al wat meer zij mee door... ;-)
:oke:

Ik haal altijd mijn reepjes bij de Lidl, zijn iets duurder geloof ik (weet niet precies wat ze kosten).

Wombcat

energy bars? ervaringen?

door: gaisdergerman op 2014-10-23 18:44:56

Wel mooi dat op de verpakking duidelijk 6 stuks staat. Doen ze er voor jou 2 extra in Thierry?

gaisdergerman

energy bars? ervaringen?

door: Thierry le Brun op 2014-10-23 21:13:07

[="gaisdergerman"]
Wel mooi dat op de verpakking duidelijk 6 stuks staat. Doen ze er voor jou 2 extra in Thierry?
ik denk het wel want hier in de kast staat toch echt '8' op de verpakking.

Thierry le Brun

energy bars? ervaringen?

door: Halt op 2014-10-24 09:43:05

Ik let een beetje op mijn gewicht dus ik kijk altijd hoeveel vet er in al die repen zit. In die 'gewone' repen van de supermarkt zit vaak relatief veel vet t.o.v. dedicated sportrepen. Ik verwacht dat de rest van de samenstelling (mineralen etc) ook wel een beetje aan onze behoeft is aangepast. Maar dat hoeft natuurlijk niet gelijk €2,- per reep te kosten dus voor dit verschil worden we wel een poot uitgedraaid.

Wat voor mij tijdens klimmen in de bergen goed werkt is gedroogde vruchten zoals vijgen, dadels, abrikozen etc. Ik heb een plastic [url=http://www.fitnessversandhandel.de/media/catalog/product/cache/4/image/650x650/fc044cb530a80028ac833af4c051c312/0/6/069900_1.png]doosje waarin ik die dingen kan stoppen. Elk kwartier zo'n vruchtje naar binnen werkt voor mij goed. Dit werkt alleen als je 'langzaam' fiets en niet in een groep want anders is het niet te doen om zo'n ding uit een doosje te halen.

Halt

energy bars? ervaringen?

door: wgb op 2014-10-25 10:47:53

Ik nam onder andere dit http://www.nutriciavoorjou.nl/onze-producten/paginas/bambix-zonnige-ontbijtpap-appel.aspx mee op tochten, 1.51 € voor 250 gram. Vulde plastic zakjes met 30 en 40 gram Bambix. Schud dat leeg in mijn bidon, water erbij, eten en drinken te gelijk. Je laat je toch niet oplichten.

wgb

energy bars? ervaringen?

door: PrinceHeerlijk op 2014-10-25 18:10:58

Bij gewone toertochten gebruik ik deze altijd, vind ik het lekkerst!

http://www.proud2bme.nl/imgl/hsfile_142659.jpg">

Als er iets van mij verwacht wordt, b.v. een ORM dan deze met bananen smaak.

http://www.medicsafe.nl/lp/images/sportdranken-bestellen/sportdranken-bestellen_Isostar-energiereep-banaan-1.jpg">

PrinceHeerlijk

energy bars? ervaringen?

door: Pino op 2014-10-25 21:05:23

Edit op vorige post.

Tegenwoordig onder de 3 uur: niets.
Later een Powerbar en/of een ijsje.

En die sportdranken zijn geklopperij. Onnodige "mineralen" en foute suikers (zoals in de Snelle Jelles).

(ff kort door de bocht, als ik wil presteren ligt het verhaal anders).

Pino

energy bars? ervaringen?

door: Goudhaantje op 2014-10-25 21:31:11

Verfrissend dit topic. Een keer niet pronken met grootste, duurste, zeldzaamste of mooiste, maar wie gebruikt de goedkoopste proviand. ;-)

Goudhaantje

energy bars? ervaringen?

door: Thierry le Brun op 2014-10-25 22:06:57

de laatste weken staan ze hier bij de veldtoertochten bij de pauzeplekken klaar met gebakken ei, broodje ei en wat je zoal nog meer met ei kan doen. Daar kan je dus blijkbaar ook goed op fietsen?

een ? omdat ik persoonlijk niks met eieren heb.

Thierry le Brun

energy bars? ervaringen?

door: Pino op 2014-10-25 22:22:35

Het enige dat ik bij een pauze in een tocht nu zou nuttigen is een bak koffie.

Pino

energy bars? ervaringen?

door: Halt op 2014-10-28 11:27:44

Edit: Verwijderd omdat de rest van de discussie ook verwijderd lijkt te zijn.

Halt

energy bars? ervaringen?

door: Rob T op 2014-10-28 11:30:36

[="Halt"]
Edit: Verwijderd omdat de rest van de discussie ook verwijderd lijkt te zijn.
Nee die is niet verwijderd, maar afgesplitst. Zodat we het hier over energy bars kunnen hebben, en in een ander topic over voedingsleer ed.

Rob T

energy bars? ervaringen?

door: SpideY op 2019-02-09 21:04:55

Sinds kort draag ik blokjes voor een tijdje, iemand die een goede energybar weet voor blokjesdragers? ( niet te plakkerig, zacht, makkelijk te eten...)

SpideY

energy bars? ervaringen?

door: Goudhaantje op 2019-02-10 10:24:37

[=SpideY post_id=491906 time=1549742695 user_id=40911] Sinds kort draag ik blokjes voor een tijdje, iemand die een goede energybar weet voor blokjesdragers? ( niet te plakkerig, zacht, makkelijk te eten...)
Zelfs Google kan mij niet helpen. Wat is een blokjesdrager?

Goudhaantje

energy bars? ervaringen?

door: Thierry le Brun op 2019-02-10 11:30:11

[=Goudhaantje post_id=491910 time=1549790677 user_id=39180]
[=SpideY post_id=491906 time=1549742695 user_id=40911] Sinds kort draag ik blokjes voor een tijdje, iemand die een goede energybar weet voor blokjesdragers? ( niet te plakkerig, zacht, makkelijk te eten...)
Zelfs Google kan mij niet helpen. Wat is een blokjesdrager?
Vermoed iets met een beugel (kijkend naar mijn kinderen en de 'problemen' die ze met bepaald eten hebben.)

Thierry le Brun

energy bars? ervaringen?

door: Rob T op 2019-02-10 11:48:11

[="Thierry le Brun" post_id=447953 time=1414267617 user_id=92] de laatste weken staan ze hier bij de veldtoertochten bij de pauzeplekken klaar met gebakken ei, broodje ei en wat je zoal nog meer met ei kan doen. Daar kan je dus blijkbaar ook goed op fietsen?

een ? omdat ik persoonlijk niks met eieren heb.
Zitten best wel wat eiwitten in een ei.

Ik eet regelmatig eieren, maar meestal niet onder het fietsen. Soms wel een broodje omelet in Spanje bij een wat langere pauze onderweg in een klein plaatsje in het achterland van Calpe.

Rob T

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging