Helling tijden topic

Topic gesloten, alleen lezen

434 berichten ...

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Metor op 2011-08-11 13:24:57

[="Veeteetje"]
[="HenkP"]
Ik heb eens gelezen dat dit tegenwoordig ook op de Cauberg kan (of dat dit binnenkort komt) met zelfs een scherm waar je tijd op staat.
Dat is dan wel weer leuk en dan weet je ook dat je de exacte tijd hebt.
Maar ik heb niet zoveel met eigen opgemeten tijden op beklimmingen.
+1
Ik ben bijna altijd te lui om hard te rijden als het puur om een tijdmeting van een klim gaat. In een cyclo is het een ander verhaal.

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Alexander op 2011-08-11 13:29:06

[="Metor"]
[="Veeteetje"]
[="HenkP"]
Ik heb eens gelezen dat dit tegenwoordig ook op de Cauberg kan (of dat dit binnenkort komt) met zelfs een scherm waar je tijd op staat.
+1
Ik ben bijna altijd te lui om hard te rijden als het puur om een tijdmeting van een klim gaat. In een cyclo is het een ander verhaal.
:-? Een cyclo is niet veel anders dan een tijdmeting over meerdere klims.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Helling tijden topic

door: Veeteetje op 2011-08-11 13:45:30

[="Metor"]
Inmiddels ben ik zelfs te lui geworden om uberhaupt hard te rijden... :)
Vanmorgen een stukkie daarover op onze website gezet http://www.riding4life.nl
Lekker in het wiel, ontspannen rustig uurtjes maken... heerlijk!
Op kop in de wind fietsen... liever niet!

Nieuwe poll opvoeren

Veeteetje

Helling tijden topic

door: Tim op 2011-08-11 13:57:51

[="El Escalador"]
[="Veeteetje"]
Ik denk dat je het gros van de `eigen´ gemeten tijden op een beklimming met een korreltje zout kunt nemen... de een start een metertje of wat later dan de ander, de ander stopt een metertje eerder dan de een etc. etc. Alleen met de meetmatten/chips kun je ervan uit gaan dat de tijd kloppend is.
Je kunt je tijd vanaf de rotonde tot het tunneltje ook officieel laten klokken door Alpe d'Huez Fietsreizen. Dat hebben er al heel veel gedaan:

[url=http://tngmqk5kknht7idkbhrks3qtltpmeg9f-ss-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/ifr?up__table_query_url=http://spreadsheets.google.com/a/steenland.eu/tq?range%3DA1%253AC1800%26gid%3D0%26headers%3D1%26key%3D0AsnC8cBR1hpqdFRtNDI4endFdl9GWFVza1VKUFZzS0E%26pub%3D1&up_title=Klassement&up_last_query_hash&up_groupbycolumn&up__table_query_refresh_interval=300&up_showfilters=0&up_aggregateby&up_enablegrouping=0&url=http://www.google.com/ig/modules/table.xml&spreadsheets=spreadsheets&parent=http://www.google.com]klik
o.a op de col de Rates in de Costa Blanca ook. Onder kaartje trekken, boven invoeren. Ik geloof dat je er nog een certificaat kunt bijkrijgen ook als ik met mijn steenkolen Spaans het goed begrepen had. Ik meende gehoord te hebben dat er een organisatie is die zo op verschillende cols die tijdsregistratie commercieel aan het inzetten is?

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Metor op 2011-08-11 14:16:19

[="Alexander"]
[="Metor"]
[="Veeteetje"]
+1
:-? Een cyclo is niet veel anders dan een tijdmeting over meerdere klims.
Ik wist niet dat tijdrijden hetzelfde is als wedstrijd rijden...

Ik rij een cyclo voor een klassement, de tijd vind ik ondergeschikt want dat is van vele factoren afhankelijk.
Om hard te rijden heb ik onderweg een tegenstander nodig, daarom kan ik ook niet tijdrijden ;-)
Dus voor het zelf hard oprijden van een klim ben ik te lui aangelegd.

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: p_litespeed op 2011-08-11 14:39:59

[="Metor"]
Om hard te rijden heb ik onderweg een tegenstander nodig, daarom kan ik ook niet tijdrijden ;-)
En medestanders? Doe je het daar ook voor? Dan zien we je zondag wel in Achtmaal bij de TTT. :oke: :D

Nieuwe poll opvoeren

p_litespeed

Helling tijden topic

door: Thierry le Brun op 2011-08-11 15:11:51

[="Metor"]
dat hebben we gemerkt afgelopen weekend! ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Helling tijden topic

door: Metor op 2011-08-11 15:37:29

[="Peter"]
[="Metor"]
En medestanders? Doe je het daar ook voor? Dan zien we je zondag wel in Achtmaal bij de TTT. :oke: :D
Zie pb

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Metor op 2011-08-11 15:38:33

[="Thierry le Brun"]
[="Metor"]
dat hebben we gemerkt afgelopen weekend! ;-)
:lol:
Paste prima in ons toer tempo. Gewoon lekker doorrijden zonder dat het pijn doet :oke:

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Rob T op 2011-08-13 08:50:54

[="J0ost"]
Vorige week met 74kg in 55:16 tot aan het tunneltje Alpe d'Huez opgereden! Ben er tevreden mee!
Is het zonder niet meer leuk? In vind 2 drinkbussen en een reservebandje genoeg om mee te nemen.

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Bas op 2011-08-13 10:22:30

[="Rob T"]
[="J0ost"]
Vorige week met 74kg in 55:16 tot aan het tunneltje Alpe d'Huez opgereden! Ben er tevreden mee!
Is het zonder niet meer leuk? In vind 2 drinkbussen en een reservebandje genoeg om mee te nemen.
Zou ie zijn vrouw bedoelen? :-? ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Alexander op 2011-08-13 16:03:17

[="Bas"]
[="Rob T"]
[="J0ost"]
Vast en zeker geen Indonesische vrouw ;)

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Helling tijden topic

door: who cares op 2011-08-13 16:07:12

[="Alexander"]
[="Bas"]
Vast en zeker geen Indonesische vrouw ;)
Ik hoop dat jullie vrouwen het niet lezen :oeps: .

Nieuwe poll opvoeren

who cares

Helling tijden topic

door: Pacofietst op 2011-10-30 15:59:33

voor het eerst in limburg geweest.
Vaalseberg vanaf de rotonde voor vaals in 9m10 sec opgereden.
dat is pas klimmen zeg! Toch wat anders dan een viaduct :p

En de cauberg vanaf de start tot amstel finish gedaan. Met rustig tempo rechts opgedraaid en direct grootblad. Kwam uit op 2:17.

Nu benieuwd of het beetje strakke tijden zijn! Geen flauw idee namelijk :d

Nieuwe poll opvoeren

Pacofietst

Helling tijden topic

door: Sicillian op 2011-10-30 17:37:12

[="GoodRiddance"]
Gisteren geklokt:

Gilbert op de Cauberg, inclusief juichen in de laatste 50 meter, 1m24...
[="Pacofietst"]
voor het eerst in limburg geweest.
Vaalseberg vanaf de rotonde voor vaals in 9m10 sec opgereden.
dat is pas klimmen zeg! Toch wat anders dan een viaduct :p

En de cauberg vanaf de start tot amstel finish gedaan. Met rustig tempo rechts opgedraaid en direct grootblad. Kwam uit op 2:17.

Nu benieuwd of het beetje strakke tijden zijn! Geen flauw idee namelijk :d
Hier een indicatie :p

Nieuwe poll opvoeren

Sicillian

Helling tijden topic

door: Ace op 2011-10-30 20:46:51

Voor 2.17 hoef je jezelf niet te schamen hoor! :oke:

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Alwin op 2011-10-30 22:04:25

[="Ace"]
Voor 2.17 hoef je jezelf niet te schamen hoor! :oke:
Inderdaad. Ik had vandaag een minuut meer nodig.

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Pacofietst op 2011-10-31 12:11:21

Ooh super!
Maar de Cauberg is echt een power en uithoudingsvermogen klim zeg!

Je moet hem beginnen op grootblad tot je niet meer kunt. En dan zo lang mogelijk hoog tempo volhouden tot onder de brug om dan weer aan te zetten op grootblad! Gilbert die heeft gewoon zoveel power en uithoudingsvermogen dat ie vanaf de voet tot de top op groot blad kan stampen!

Maar ja wat wil je ook als je elke dag in Monaco traint ;)

Nieuwe poll opvoeren

Pacofietst

Helling tijden topic

door: Metor op 2011-10-31 13:20:21

[="Pacofietst"]
Ooh super!

Je moet hem beginnen op grootblad tot je niet meer kunt. En dan zo lang mogelijk hoog tempo volhouden tot onder de brug om dan weer aan te zetten op grootblad! Gilbert die heeft gewoon zoveel power en uithoudingsvermogen dat ie vanaf de voet tot de top op groot blad kan stampen!

Heeft volgens mij meer met explosiviteit te maken dan uithoudingvermogen. Probeer dat eens op een alpencol na de nodige kilometers, dat weet je pas wat uithoudingsvermogen is ;-)

Oh ja, ik denk dat ik eerder omhoog zou knallen op het binnenblad, dikke kans dat ik dan een stuk sneller ga dan op het buitenblad. :roll:

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: kaj_666 op 2011-10-31 13:33:24

[="Metor"]
[="Pacofietst"]
Ooh super!

Heeft volgens mij meer met explosiviteit te maken dan uithoudingvermogen. Probeer dat eens op een alpencol na de nodige kilometers, dat weet je pas wat uithoudingsvermogen is ;-)

Oh ja, ik denk dat ik eerder omhoog zou knallen op het binnenblad, dikke kans dat ik dan een stuk sneller ga dan op het buitenblad. :roll:
Mijn snelste Cauberg-beklimming (1:50 min of zo?) ging voor het grootste deel op de 53/19, het laatste stukje wat zwaarder.. Dat is nét te doen, maar ik ben op zich bij korte inspanningen ook wel meer van de power dan van de souplesse..

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: p_litespeed op 2011-11-01 07:36:53

39/15 is hetzelfde verzet, maar dat klinkt minder indrukwekkend...? :)

Nieuwe poll opvoeren

p_litespeed

Helling tijden topic

door: Ace op 2011-11-01 09:42:50

Mijn snelste tijd was 1.46 en die ging volledig op het binnenblad ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: Stefan op 2012-03-15 21:12:23

Een erg leuke site voor de mensen met Garmin/GPS apparaat (of de Strava App) is Strava, vergelijkbaar met bijv. Garmin Connect, maar hierbij kun je ook tijden neerzetten op klimmen ("stretches") - en deze stretches ook zelf aanmaken. Leuke uitdaging om de snelste tijd op klimmen neer te zetten :D

http://www.strava.com/

Nieuwe poll opvoeren

Helling tijden topic

door: El Escalador op 2014-03-11 19:46:03

Met de komst van Strava en gelijksoortige applicaties kan dit topic ook wel opgedoekt worden. 8)

Nieuwe poll opvoeren

El Escalador

Helling tijden topic

door: Bas op 2014-03-11 19:57:45

[="El Escalador"]
Met de komst van Strava en gelijksoortige applicaties kan dit topic ook wel opgedoekt worden. 8)
Misschien dat daarom de laatste post voor die van jou alweer 2 jaar geleden was :roll:

Old topics never die, they just fade away...

Nieuwe poll opvoeren

434 berichten ...

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging