66 berichten
Zoals eerder gesteld, hopelijk komt er een moment dat de anderen hun sponsor belangen kunnen opzeggen en zich aansluiten bij Jumbo-Visma om in dienst te rijden van Dumoulin. Dan heb je echt een topploeg.
Zo te lezen heb jij de afgelopen Tour niet gevolgd[=Alexander post_id=494454 time=1566901970 user_id=64]
We hebben op dit moment een mooie generatie maar ook is duidelijk geworden dat alleen Dumoulin een grote ronde kan winnen.
Zoals eerder gesteld, hopelijk komt er een moment dat de anderen hun sponsor belangen kunnen opzeggen en zich aansluiten bij Jumbo-Visma om in dienst te rijden van Dumoulin. Dan heb je echt een topploeg
Verklaar je nader want ik doel op een ploeg met Dumoulin als onbetwiste kopman en Kruiswijk Van Baarle en Poels als knechten en dan aangevuld wat ze nu al hebben bij Jumbo-Visma zoals een Roglic.[=Bas post_id=494455 time=1566902629 user_id=33]
Zo te lezen heb jij de afgelopen Tour niet gevolgd
[=Alexander post_id=494454 time=1566901970 user_id=64]
We hebben op dit moment een mooie generatie maar ook is duidelijk geworden dat alleen Dumoulin een grote ronde kan winnen.
Zoals eerder gesteld, hopelijk komt er een moment dat de anderen hun sponsor belangen kunnen opzeggen en zich aansluiten bij Jumbo-Visma om in dienst te rijden van Dumoulin. Dan heb je echt een topploeg
Eens met Alexander. Zowel Poels als Van Baarle (en dan met name Van Baarle) was echt retesterk in de bergen tijdens de Tour... zat eerst bij de vluchters, liet zich afzakken, om vervolgens weer volle bak omhoog te rijden. Dat soort knechten heeft Jumbo helaas niet... Al deed De Plus goed kopwerk in de twintigste etappe richting Val Thorens.[=Alexander post_id=494456 time=1566903556 user_id=64]
Verklaar je nader want ik doel op een ploeg met Dumoulin als onbetwiste kopman en Kruiswijk Van Baarle en Poels als knechten en dan aangevuld wat ze nu al hebben bij Jumbo-Visma zoals een Roglic.
[=Bas post_id=494455 time=1566902629 user_id=33]
Misschien was het salarispotje voor 2020 ( en verder) , met de komst van TD , een beetje leeg.[=NielsD91 post_id=494451 time=1566899250 user_id=40625]
Jammer dat Jumbo-Visma niet in beeld komt bij Wout... lekker knechten in de grote rondes en voor eigen kansen gaan in de voorjaarsklassiekers.
Kruiswijk en Roglic zitten er al. De Plus en Bennett (voordat hij viel) waren in de Tour niet minder dan Poels. En ze hebben met Tony Martin en Wout van Aert ook wel mannen die de rol van Van Baarle kunnen vervullen.[=Alexander post_id=494456 time=1566903556 user_id=64]
Verklaar je nader want ik doel op een ploeg met Dumoulin als onbetwiste kopman en Kruiswijk Van Baarle en Poels als knechten en dan aangevuld wat ze nu al hebben bij Jumbo-Visma zoals een Roglic.
Ja, ik had Poels ook graag bij Jumbo gezien en Van Baarle is van harte welkom! Goede renners. Maar om nou te zeggen dat het dan wel een topploeg is en nu niet, dat lijkt me niet helemaal terecht.
Behalve die sneeuw-editie van LBL (waar Poels volgens mij ook niet eens écht de uitgesproken kopman was, want Froome deed ook mee) heb ik Poels nog nooit goed zien presteren in een grote koers waar hij vooraf tot kopman benoemd was. Van de Olympische Spelen in Rio, het WK in Innsbruck tot deze Vuelta: elke keer als hij tot kopman wordt benoemd zakt hij genadeloos door het ijs..[="Rob T" post_id=494425 time=1566761390 user_id=12]
Die Poels is maar een waardeloze kopman. Verliest meer tijd in 25km op Quintana dan ik zou verliezen op dat parkoers.
Lijkt me zelfs je reinste onzin. In de rit naar de Tourmalet zaten op 5 km van de finish Bennett én De Plus er nog bij, terwijl van Ineos toen alleen de twee kopmannen nog vooraan zaten. Dat het geen Nederlandse jongens zijn, maakt ze niet minderwaardig. Die twee Jumbo's waren in de afgelopen Tour minimaal even goed als Van Baarle en Poels, en als je het mij vraagt zelfs beter. Als je dan Kruijswijk en eventueel zelfs Roglic ook nog als knecht gaat inzetten, dan heb je Poels en Van Baarle écht niet meer nodig[=Proeme post_id=494472 time=1566936464 user_id=40100]
Kruiswijk en Roglic zitten er al. De Plus en Bennett (voordat hij viel) waren in de Tour niet minder dan Poels. En ze hebben met Tony Martin en Wout van Aert ook wel mannen die de rol van Van Baarle kunnen vervullen.[=Alexander post_id=494456 time=1566903556 user_id=64]
Ja, ik had Poels ook graag bij Jumbo gezien en Van Baarle is van harte welkom! Goede renners. Maar om nou te zeggen dat het dan wel een topploeg is en nu niet, dat lijkt me niet helemaal terecht.
Idd.[=kaj_666 post_id=494479 time=1566986139 user_id=91]
Behalve die sneeuw-editie van LBL (waar Poels volgens mij ook niet eens écht de uitgesproken kopman was, want Froome deed ook mee) heb ik Poels nog nooit goed zien presteren in een grote koers waar hij vooraf tot kopman benoemd was. Van de Olympische Spelen in Rio, het WK in Innsbruck tot deze Vuelta: elke keer als hij tot kopman wordt benoemd zakt hij genadeloos door het ijs..
[="Rob T" post_id=494425 time=1566761390 user_id=12]
Die Poels is maar een waardeloze kopman. Verliest meer tijd in 25km op Quintana dan ik zou verliezen op dat parkoers.
Het spijt me maar ik vind dit weer je reinste onzin. Meest verschrikkelijke om te zien is dat de ene Nederlander tegen de andere Nederlander rijdt. Dat is in het verleden al veel te vaak vertoond. Daarnaast heeft Bernal laten zien over de nodige potentie te beschikken en dus zou het zo maar kunnen dat we het tijdperk Bernal in gaan. Dan is het maar de vraag of Dumoulin überhaupt een kans maakt. Het minste wat je kan doen is dan je concurrent verzwakken. Overigens kunnen knechten ook zo maar eens door omstandigheden uitvallen vlak voor een grote ronde. Dan kun je beter beschikken over een ruime keuze. Voor een Nederlandse tourzege moet het echt de komende jaren gebeuren.[=kaj_666 post_id=494480 time=1566986554 user_id=91]
Lijkt me zelfs je reinste onzin. In de rit naar de Tourmalet zaten op 5 km van de finish Bennett én De Plus er nog bij, terwijl van Ineos toen alleen de twee kopmannen nog vooraan zaten. Dat het geen Nederlandse jongens zijn, maakt ze niet minderwaardig. Die twee Jumbo's waren in de afgelopen Tour minimaal even goed als Van Baarle en Poels, en als je het mij vraagt zelfs beter. Als je dan Kruijswijk en eventueel zelfs Roglic ook nog als knecht gaat inzetten, dan heb je Poels en Van Baarle écht niet meer nodig
[=Proeme post_id=494472 time=1566936464 user_id=40100]
helaas, het tijdperk van Remco de Grote is aangebroken. blijven enkel nog kruimels voor de overige renners. [=Alexander post_id=494483 time=1566994840 user_id=64]
Het spijt me maar ik vind dit weer je reinste onzin. Meest verschrikkelijke om te zien is dat de ene Nederlander tegen de andere Nederlander rijdt. Dat is in het verleden al veel te vaak vertoond. Daarnaast heeft Bernal laten zien over de nodige potentie te beschikken en dus zou het zo maar kunnen dat we het tijdperk Bernal in gaan. Dan is het maar de vraag of Dumoulin überhaupt een kans maakt. Het minste wat je kan doen is dan je concurrent verzwakken. Overigens kunnen knechten ook zo maar eens door omstandigheden uitvallen vlak voor een grote ronde. Dan kun je beter beschikken over een ruime keuze. Voor een Nederlandse tourzege moet het echt de komende jaren gebeuren.
wordt heel goed het programma van Remco bestuderen en dan snel ergens anders gaan rijden.
Hoezo, dat is bij de andere renners toch niet anders? colombianen, spanjaarden, italianen rijden toch ook tegen elkaar. [=Alexander post_id=494456 time=1566903556 user_id=64]
Het spijt me maar ik vind dit weer je reinste onzin. Meest verschrikkelijke om te zien is dat de ene Nederlander tegen de andere Nederlander rijdt. Dat is in het verleden al veel te vaak vertoond. Daarnaast heeft Bernal laten zien over de nodige potentie te beschikken en dus zou het zo maar kunnen dat we het tijdperk Bernal in gaan. Dan is het maar de vraag of Dumoulin überhaupt een kans maakt. Het minste wat je kan doen is dan je concurrent verzwakken. Overigens kunnen knechten ook zo maar eens door omstandigheden uitvallen vlak voor een grote ronde. Dan kun je beter beschikken over een ruime keuze. Voor een Nederlandse tourzege moet het echt de komende jaren gebeuren.
Ze krijgen dik betaald door gesponsorde ploegen om in een bepaalde rol een bijdrage voor de ploeg te leveren, ze rijden niet in landenteams. Sterker nog, ik denk dat op de wk op tactisch niveau vaker een ploegbelang wordt uitgespeeld dat er in een koers of tour rekening gehouden wordt met nationaliteiten. En dat laatste is maar goed ook. Ik zou als ploegleider een renner die een teamorder negeert om een landgenoot die bij een andere ploeg rijdt te laten winnen direct met een werkweigering op straat zetten.
Waarom zou je een type Poels aantrekken als je renners hebt die op dit moment beter presteren? Alleen omdat hij NL-er is? De Plus, Bennett, maar ook Martin en Van Aert voegen op dit moment voor J-V echt iets toe voor kopmannen als Kruiswijk en Roglic. Geen idee wat Gesink in de Vuelta kan laten zien, maar zijn rol lijkt ook meer de kant van een superknecht op te gaan. In 2020 komt Dumoulin er ook nog bij. Veel sterker kan je een team niet maken. Je kunt geen kopman(nen) met 6 of 7 mannetjes als Wout Poels opstellen en denken dat dat je daarmee een grote ronde wint. Voor 2020 heeft L-J zoals deze er tot nu toe uitziet een ploeg om in elke ronde een hele sterke formatie op te kunnen stellen en op alle fronten mee te doen om een overwinning. Ik ben ook heel erg blij dat daar tegenover staat dat er renners bij andere ploegen rijden die een kunnen concurreren of misschien soms wel beter zijn. Zou toch saai zijn als 1 renner 4 of zelfs 6 keer met overmacht een grote ronde wint. Helemaal als deze renner ook nog eens uit . Of als steeds dezelfde voetbalclub kampioen wordt.. Of hetzelfde f1 team een race wint.
Joh, de ene Nederlander tegen de andere. Ze hebben toevallig hetzelfde paspoort. Er fietsen ook gasten met dezelfde haarkleur. Dezelfde schoenmaat. Dezelfde hobbies en dezelfde zonnebril.[=Alexander post_id=494483 time=1566994840 user_id=64]
De meeste Belgen wonen dichter bij Dumoulin dan jij. Veel Duitsers zelfs ook.
Belangrijker is of je dezelfde sponsor hebt. Bij je dagelijkse werk ben je ook niet bezig met het paspoort van 'de concurrent' maar met je collega's. Gek genoeg doen wielrenners dat ook zo.
Als er een renner is die heeft laten zien constant met de beste mee te kunnen in grote rondes is het toch Kruijswijk? Oke het heeft een keer niet meegezeten in de Giro, al was dat ook eigen pech. Maar ik heb toch echt het idee dat Kruijswijk dit jaar dichterbij de overwinning kwam dan Dumoulin vorig jaar.
Ondergewaardeerde renner die Kruijswijk, is gewoon een grote ronderenner!
Zoals Roger de Vlaeminck deed in te tijd van Eddy M. Alleen in dezelfde wedstrijden uitkomen op je eigen terrein zoals PR. En dan kun je nig steeds een prachtige palmares opbouwen[="Thierry le Brun" post_id=494485 time=1566996599 user_id=92]
helaas, het tijdperk van Remco de Grote is aangebroken. blijven enkel nog kruimels voor de overige renners. [=Alexander post_id=494483 time=1566994840 user_id=64]
wordt heel goed het programma van Remco bestuderen en dan snel ergens anders gaan rijden.
Sorry Edian, Kruijswijk is in deze een echte knecht. Heeft het maximaal haalbare al gehaald, en tevens laten zien dat hij tevreden is met een 3e plaats en geen risico neemt voor wat hogers waarbij hij bij een tegenvaller de derde plaats verspeeld.[=Sicillian post_id=494488 time=1567002872 user_id=38530]
Wat ik vooral opvallend vind in deze discussie is dat iedereen hier Kruijswijk als een knecht ziet...
Als er een renner is die heeft laten zien constant met de beste mee te kunnen in grote rondes is het toch Kruijswijk? Oke het heeft een keer niet meegezeten in de Giro, al was dat ook eigen pech. Maar ik heb toch echt het idee dat Kruijswijk dit jaar dichterbij de overwinning kwam dan Dumoulin vorig jaar.
Derde ik de tour worden kun je toch moeilijk als knecht bestempelen? Deze gast is zooo veel meer dan dat. Mega constant. Prima tijdrit. Rijdt altijd scherp. En klimt met de aller aller besten. [="Rob T" post_id=494490 time=1567016208 user_id=12]
Sorry Edian, Kruijswijk is in deze een echte knecht. Heeft het maximaal haalbare al gehaald, en tevens laten zien dat hij tevreden is met een 3e plaats en geen risico neemt voor wat hogers waarbij hij bij een tegenvaller de derde plaats verspeeld.
[=Sicillian post_id=494488 time=1567002872 user_id=38530]
Wat ik vooral opvallend vind in deze discussie is dat iedereen hier Kruijswijk als een knecht ziet...
Ik denk alleen wel dat Dumoulin veel beter is. Dus prima keus van de ploeg om de beste ronderenner van dit moment aan te trekken.
3e is een prima prestatie. maar kijk eens naar de palmares van Kruijswijk. Het is geen winnaar, geen afmaker. Knecht en niet meer.[=Geer post_id=494492 time=1567020732 user_id=13260]
Derde ik de tour worden kun je toch moeilijk als knecht bestempelen? Deze gast is zooo veel meer dan dat. Mega constant. Prima tijdrit. Rijdt altijd scherp. En klimt met de aller aller besten. [="Rob T" post_id=494490 time=1567016208 user_id=12]
Sorry Edian, Kruijswijk is in deze een echte knecht. Heeft het maximaal haalbare al gehaald, en tevens laten zien dat hij tevreden is met een 3e plaats en geen risico neemt voor wat hogers waarbij hij bij een tegenvaller de derde plaats verspeeld.
[=Sicillian post_id=494488 time=1567002872 user_id=38530]
Ik denk alleen wel dat Dumoulin veel beter is. Dus prima keus van de ploeg om de beste ronderenner van dit moment aan te trekken.
Dat is ook zo. en als je voor de start als doel had om podium te rijden en je wordt 3e, dan mag je ook tevreden zijn. Alleen is er nauwelijks een moment geweest dat ik Kruijswijk heb gezien (ja soms zag je zijn shirtje achter Bennet of de Plus). Geen enkele poging om te proberen een 2e plaats in de wacht te slepen. En met zo een instelling ga je nooit een grote ronde winnen. Is mijn mening.[="Thierry le Brun" post_id=494494 time=1567021245 user_id=92]
Toch telt een Tour podiumplek wel degelijk zwaar door, zeker publicitair gezien. Luxe knecht dan maar
En dat van dat aflasten van anderhalve etappe en dat dat in zijn nadeel zou zijn geweest, nu dat is in het nadeel van iedereen die had willen aanvallen. Behalve voor degene die al was begonnen met aanvallen. De Tour de France win je niet in de laatste kilometer.
Ja joh, was ook mijn plan.In 1982 dan, om met de besten mee omhoog te rijden, alleen geen ploeg die mij wilde hebben, en ik had dat jaar toch al 4 maanden training in Frankrijk achter de rug. Ik kreeg de kans niet.[=Proeme post_id=494491 time=1567018396 user_id=40100]
dat laatste durf ik niet te beweren. Kruiswijk had ook niet voorzien dat de laatste anderhalve etappe van de Tour niet door gingen... Volgens mij was hij wel van plan om in die rit die ineens gestopt werd op de laatste berg naar Bernal toe te rijden en de rest te lossen. Maarja, die kans kreeg hij niet.
Bernal wachtte niet af, en werd beloond.
Ok. Over vijf jaar is dit forum waarschijnlijk figuurlijk en/of letterlijk uitgestorven. Maar Twitter dan, een schat van kennis waar de topsport nog jaren op vooruit kan.
Registeer als vriend van de vereniging |