Steven de Jongh vermist

Topic gesloten, alleen lezen

64 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Rob T op 2018-10-16 13:57:08

Maar wordt de rit dan automatisch geupload na detectie van een val? Of na detectie van enige tijd geen activiteit?

De Garmin crash detectie stuurt dacht ik alleen maar een SMS

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Bas op 2018-10-16 14:01:34

[="Rob T" post_id=489889 time=1539691028 user_id=12] Maar wordt de rit dan automatisch geupload na detectie van een val? Of na detectie van enige tijd geen activiteit?

De Garmin crash detectie stuurt dacht ik alleen maar een SMS
Die SMS is voor mij voldoende. Het gaat mij erom dat mijn S.O. (significant other) direct bericht krijgt dat mij iets is overkomen en waar ik ben. Of en hoe het ritje op Strava komt is dan even minder belangrijk

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Chasseur op 2018-10-16 14:12:05

Bij Beacon kunnen de mensen (max 3) die je instelt live je rit volgen. Ze krijgen geen bericht, maar kunnen bij vermoeden van ongeval kijken of je nog met je rit bezig bent of stil staat/ligt. Of eventueel al terug bent op vertrekpunt.

Nieuwe poll opvoeren

Chasseur

Steven de Jongh vermist

door: DickW op 2018-10-16 14:54:25

Zie ook een leuk artikel over live tracking op https://www.cyclokalender.nl/A/prog/index.php?&id=&subpageid=RN&editid=635#form2

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Alexander op 2018-10-16 15:00:20

Maar dat geeft nog steeds geen uitkomst over hoe de rit geupload is naar Strava. Afgezien van het nut van LT is er met de kennis die we nu hebben altijd een handmatige actie nodig om de rit vanuit de Garmin te uploaden naar Strava.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Steven de Jongh vermist

door: Niels op 2018-10-16 15:23:50

Misschien ging hij wel vreemd en komt nu de aap uit de mouw

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: DickW op 2018-10-16 15:41:48

[=Alexander post_id=489893 time=1539694820 user_id=64] Maar dat geeft nog steeds geen uitkomst over hoe de rit geupload is naar Strava. Afgezien van het nut van LT is er met de kennis die we nu hebben altijd een handmatige actie nodig om de rit vanuit de Garmin te uploaden naar Strava.
Met de beacon functioe van Strava kan je zien waar iemand op dat moment zit. Je hoeft dus geen upload te doe oid.
Live tracking kan ook met bv whatsapp

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Alexander op 2018-10-16 15:43:31

[=DickW post_id=489895 time=1539697308 user_id=38688]
[=Alexander post_id=489893 time=1539694820 user_id=64] Maar dat geeft nog steeds geen uitkomst over hoe de rit geupload is naar Strava. Afgezien van het nut van LT is er met de kennis die we nu hebben altijd een handmatige actie nodig om de rit vanuit de Garmin te uploaden naar Strava.
Met de beacon functioe van Strava kan je zien waar iemand op dat moment zit. Je hoeft dus geen upload te doe oid.
Live tracking kan ook met bv whatsapp
Dat snap ik, maar ik ben dus benieuwd hoe de rit op Strava verschenen is en waar Steven gevonden is.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Steven de Jongh vermist

door: Joseba op 2018-10-16 19:42:36

[=Alexander post_id=489878 time=1539686685 user_id=64]
Wat natuurlijk ook kan is dat er eerder al iets gebeurd is en dat iemand zijn telefoon meegenomen heeft en dan op de bewuste plek weggegooid heeft. Dat lijkt aan te sluiten met de berichtgeving dat hij op een paar kilometer gevonden is waar de telefoon voor het laatst signaal heeft gehad en dat hij een paar keer stil gestaan heeft. Het vreemde is dat er dan wel een hartslag is. Een compleet raadsel dus.
Nou precies, dat dus. En Steven weet zich niets te herinneren. Ben met name geïnteresseerd in waar men hem nu uiteindelijk heeft gevonden. Mijn vertrouwen in de registratie van de Garmin is groot genoeg om vast te stellen dat zijn rit is beëindigd/afgedrukt op de plek waar Strava het toont.

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: pct op 2018-10-17 11:35:32

Dit las ik op instagram

[]We really needed to go out for a ride today. What an intense day it was yesterday. In the afternoon I received a text from @meijerrenee0202 saying her husband @stevendejongh was missing. He went out for a bikeride and didn’t come back. She asked me to retweet her message on twitter, in which she asked everyone in the Girona-area to look out for him. She was afraid he crashed somewhere in a downhill.
My fiance @bikes_and_frank and I immediately felt we had to do something. Frank went out with @robertgesink to the place where Steven’s Strava stopped and uploaded to the internet (don’t ask me how that happened, it’s still a technical mystery, but it turned out to be life saving) and started to search. In the meantime the police arrived as well.
Steven’s Strava stopped on a flat road - not really a place to crash, but this was the place where the police kept searching. Meanwhile, Frank and Robert decided to go over the top of the next hill to look in the downhill. Cyclists know where cyclists crash, in the end...
A police car came along and they pretty soon found him in the ditch, four corners into the downhill.
From that point everything went very quick: Steven was alive but unconscious, a helikopter came, Steven woke up and they brought him to the hospital in Girona.

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Joseba op 2018-10-17 15:12:39

it’s still a technical mystery... nou en of..

Frank and Robert decided to go over the top of the next hill to look in the downhill. Cyclists know where cyclists crash, in the end...
A police car came along and they pretty soon found him in the ditch, four corners into the downhill.

De volgende klim en downhill is kilometers verderop.

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Alexander op 2018-10-17 15:22:28

[=Joseba post_id=489975 time=1539781959 user_id=277] it’s still a technical mystery... nou en of..
Het is namelijk erg opvallend dat het niet eindigt met wat 0-data. Ofwel de rit is meteen gestopt, dat kan bijvoorbeeld ook als je per ongeluk de stop button in drukt en dat kan zomaar gebeuren tijdens een valpartij.

Maar daarna is nog steeds een handmatige actie nodig om de rit te bewaren. Pas dan volgt een upload.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Steven de Jongh vermist

door: Bas op 2018-10-17 15:26:04

[=Joseba post_id=489975 time=1539781959 user_id=277] it’s still a technical mystery... nou en of..

Frank and Robert decided to go over the top of the next hill to look in the downhill. Cyclists know where cyclists crash, in the end...

De volgende klim en downhill is kilometers verderop.
Het is voer voor allerlei wilde speculaties. De antwoorden moeten van Steven de Jongh zelf komen, maar hij kan zich niets meer herinneren zegt hij. Maar hij moet toch wel kunnen vertellen wat er is gebeurd tussen de laatste registratie (en handmatige upload) en de plek waar hij is gevonden. Als hij dat wil vertellen tenminste

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Alexander op 2018-10-17 15:49:25

De kans acht ik wel vrij groot dat er een andere partij betrokken is geweest bij dit incident. Even een paar keer stilstaan en einde van de rit een paar minuten later is wel een beetje verdacht.

Even een wilde speculatie: Hij kreeg het met iemand aan de stok en vervolgens zag hij dat hij opgewacht werd bij die T-splitsing. Vervolgens scherp nagedacht en de rit gestopt en bewaard in de hoop dat iemand in Strava zou kijken waar hij bij eventuele vermissing gevonden zou kunnen worden. Daarna als een gek er vandoor gereden en ergens over de vangrail gevallen.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Steven de Jongh vermist

door: Thierry le Brun op 2018-10-17 15:51:04

[=Alexander post_id=489980 time=1539784165 user_id=64] De kans acht ik wel vrij groot dat er een andere partij betrokken is geweest bij dit incident. Even een paar keer stilstaan en einde van de rit een paar minuten later is wel een beetje verdacht.

Even een wilde speculatie: Hij kreeg het met iemand aan de stok en vervolgens zag hij dat hij opgewacht werd bij die T-splitsing. Vervolgens scherp nagedacht en de rit gestopt en bewaard in de hoop dat iemand in Strava zou kijken waar hij bij eventuele vermissing gevonden zou kunnen worden. Daarna als een gek er vandoor gereden en ergens over de vangrail gevallen.
waarom zulke moeilijke en vooral wilde speculaties? laten we dat aan De Cock en Peter R. de Vries overlaten.

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Steven de Jongh vermist

door: Alexander op 2018-10-17 15:53:56

[="Thierry le Brun" post_id=489982 time=1539784264 user_id=92]
[=Alexander post_id=489980 time=1539784165 user_id=64] De kans acht ik wel vrij groot dat er een andere partij betrokken is geweest bij dit incident. Even een paar keer stilstaan en einde van de rit een paar minuten later is wel een beetje verdacht.

waarom zulke moeilijke en vooral wilde speculaties? laten we dat aan De Cock en Peter R. de Vries overlaten.
Bas daagde me uit ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Steven de Jongh vermist

door: Bas op 2018-10-17 16:08:03

Er zit wel een klim tussen uitzetten en het ravijn waar hij is gevonden. Op een klim word je gemakkelijk ingehaald door een motorvoertuig, dat maakt dit scenario minder waarschijnlijk

Edit: er zijn verschillende aanwijzingen dat hij is aangereden, aldus de Telegraaf. Maar Steven herinnert zich niets:

https://www.telegraaf.nl/sport/2693803/steven-de-jongh-er-zijn-veel-vragen

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Joseba op 2018-10-17 16:26:26

Waarom niet? Ik werd de hele dag bestookt met allerlei berichtgeving, de halve wereld sloeg aan het zoeken (en leefde oprecht mee) en deed z'n best om te kijken of er met verschillende databronnen geholpen kon worden. Daar kwamen wat opvallende zaken uit naar voren die nog steeds niet
verklaard worden. Is het dan vreemd om het daar over te hebben?

Overigens hadden de Spaanse De Cock en de Vries wel hulp van Stravisten nodig om senor de Jongh überhaupt te vinden. Nu ie er weer is en zich niets herinnert moet er maar zand over. Ik vind dat een beetje vreemd, maar dat kan zeker aan mij liggen.

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Thierry le Brun op 2018-10-17 16:49:36

[=Joseba post_id=489992 time=1539786386 user_id=277]
Waarom niet? Ik werd de hele dag bestookt met allerlei berichtgeving, de halve wereld sloeg aan het zoeken (en leefde oprecht mee) en deed z'n best om te kijken of er met verschillende databronnen geholpen kon worden. Daar kwamen wat opvallende zaken uit naar voren die nog steeds niet
verklaard worden. Is het dan vreemd om het daar over te hebben?

Overigens hadden de Spaanse De Cock en de Vries wel hulp van Stravisten nodig om senor de Jongh überhaupt te vinden. Nu ie er weer is en zich niets herinnert moet er maar zand over. Ik vind dat een beetje vreemd, maar dat kan zeker aan mij liggen.
ik zeg nergens 'zand erover' maar we zijn hier een beetje a la SBS shownieuws het nieuws aan het ontleden en de meest wilde fantasieen er op los aan het laten. Maar goed, Shownieuws zap ik ook voorbij........

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Steven de Jongh vermist

door: Rob T op 2018-10-17 16:50:54

Hij is wel meer dingen vergeten

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: WimL op 2018-10-17 18:20:33

Intussen lees ik in de Story dat Frans Bauer 2 cavia's kwijt is. Zaten gisteren nog gewoon in hun hok.

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: gios op 2018-10-17 18:38:51

[=WimL post_id=489996 time=1539793233 user_id=40437] Intussen lees ik in de Story dat Frans Bauer 2 cavia's kwijt is. Zaten gisteren nog gewoon in hun hok.
Die Zuid-Amerikanen ook....
https://i.pinimg.com/originals/46/a1/1b/46a11b0474663e1451db922f775d70ab.jpg">

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Alexander op 2018-10-17 20:15:48

[=Bas post_id=489987 time=1539785283 user_id=33]

Er zit wel een klim tussen uitzetten en het ravijn waar hij is gevonden. Op een klim word je gemakkelijk ingehaald door een motorvoertuig, dat maakt dit scenario minder waarschijnlijk

Edit: er zijn verschillende aanwijzingen dat hij is aangereden, aldus de Telegraaf. Maar Steven herinnert zich niets:

https://www.telegraaf.nl/sport/2693803/steven-de-jongh-er-zijn-veel-vragen
Dat eerste wist ik dan weer niet. Al vind ik een scenario waarbij hij zich mogelijk bedreigd voelde nog steeds plausibel. Een alternatief scenario is dat hij zich niet lekker begon te voelen maar toch besloot om door te fietsen. Het is denk ik ook goed om vooraf over dit soort zaken na te denken. Ik ben in het verleden ook wel een paar keer in een situatie terecht gekomen waarbij je als wielrenner de nodige dreiging voelde.

Met het stoppen en bewaren van je rit wetende dat Garmin Connect actief is en voor de upload zorgt kun je anderen informatie geven waar je bent als je (tijdelijk) niet in staat bent om te bellen. LT en crash service werken niet als er op dat moment toevallig even geen netwerkverbinding is. Terwijl Garmin Connect het steeds opnieuw zal proberen zodra er wel weer een netwerkverbinding is.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Steven de Jongh vermist

door: Pino op 2018-10-17 20:53:23

Ik herinner me aardig de weg te herinneren waar het om gaat. Im mei werden we daar tegengehouden omdat er een autorally overheen ging. We werden gestopt ongeveer waar de finish van het Strava stuk is.
Daarna ga je een mooi twist bergweggetje omhoog en daal je na een colletje af richting Calonge met een hoop bochten. Veel bochten. Een veel door fietsers gebruikte route. En dan kun je eens een bocht missen. Als je nooit een bocht gemist/misrekend hebt, heb je nooit gefietst.

Nieuwe poll opvoeren

Steven de Jongh vermist

door: Goudhaantje op 2018-10-18 14:45:29

Om dan toch ook even mee te speculeren, mss was de batterij wel gewoon bijna leeg. Ook een goede reden om de rit op te slaan.

Nieuwe poll opvoeren

Goudhaantje

64 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging