1747 berichten ...
Was dit clipje ooit niet uitgezonden op Radio Giraffe uit de Weimarstraat met als gastheer Hank den Drijver?[=Ronald post_id=492767 time=1555525714 user_id=14]
(Radio Giraffe het station dat zijn nek uitsteek!)
Gelukkig val ik nog onder de VBOJ'ers sinds ik lid geworden ben van de Stichting Moorkop.
Was de apostrof vergeten:[=Proeme post_id=492772 time=1555532803 user_id=40100]
dat de NAM schijt heeft aan regels hoef je hier in Groningen niet uit te leggen... [=WimL post_id=492764 time=1555518204 user_id=40437]this isn't fucking Nam, this is cycling there are rules!
Een beetje context voor de jonge lezers: [="Rob T" post_id=492791 time=1555579082 user_id=12]
[=Pino post_id=492787 time=1555573663 user_id=26]
Rob T. = Koos Koets
met of zonder apostrof, ik vond het inkoppertje te mooi om te laten schieten [=WimL post_id=492788 time=1555573753 user_id=40437]
Was de apostrof vergeten:[=Proeme post_id=492772 time=1555532803 user_id=40100]
dat de NAM schijt heeft aan regels hoef je hier in Groningen niet uit te leggen... [=WimL post_id=492764 time=1555518204 user_id=40437]this isn't fucking Nam, this is cycling there are rules!
Daar heb je weer helemaal gelijk in [=Proeme post_id=492798 time=1555623127 user_id=40100]
met of zonder apostrof, ik vond het inkoppertje te mooi om te laten schieten [=WimL post_id=492788 time=1555573753 user_id=40437]
Was de apostrof vergeten:[=Proeme post_id=492772 time=1555532803 user_id=40100]
dat de NAM schijt heeft aan regels hoef je hier in Groningen niet uit te leggen...
(Vind je niet zo veel meer op wielerforums; mensen met humor).
Ik dacht meer:[=DeRosa post_id=492795 time=1555600609 user_id=82]
Een beetje context voor de jonge lezers: [="Rob T" post_id=492791 time=1555579082 user_id=12]
[=Pino post_id=492787 time=1555573663 user_id=26]
Rob T. = Koos Koets
Schermafbeelding 2019-04-18 om 17.15.19.png
Natuurlijk rijden er asociale wielrenners rond, maar ik vind dat wielrenners wel erg makkelijk de schuld krijgen.[=Alwin post_id=492742 time=1555480263 user_id=3]
[=WimL post_id=492732 time=1555442778 user_id=40437]
Al die kl*** racefietsers ook altijd.
Dat begint al met dat gezeur over geen bel op de wielrenfiets. Alsof dat nut heeft in Nederland. De helft van de mensen rijdt al bellend, muziek luisterend, etc. rond op de fiets.
En dan heb je ook nog de lui die met 2 of 3 naast elkaar fietsen en toch niet aan de kanten gaan. Soms gaan ze zelfs niet eens aan de kanten als je ze tegemoet rijdt op bv. het jaagpad en ze daar het complete pad in beslag nemen.
E-bikes vind ik helemaal gevaarlijk. Bij wielrenners zit er vaak nog wel een relatie tussen de snelheid die ze halen en de behendigheid. Die is helemaal zoek bij e-bikers. Het is niet omdat dat ding 40 per uur kan, dat degene die erop zit er ook mee om kan gaan.
Het beste begrenzen ze e-bikes. Zo'n e-bike is bedoeld voor wat trapondersteuning, zodat oudere mensen of mensen zonder conditie toch aan redelijke snelheid kunnen fietsen. Niet om het werelduurrecord aan te vallen.
Of bv. mensen met 'n paard die afwijken van de ruitersroute en uitgezette single-tracks in het bos verkloten. Weleens gehad dat ik bijna op een paard met zo'n koets er achter knalde in 'n afdaling van een singletrack. Of mtb-ers die gaan spookrijden op zo'n single-track. Overigens zijn mtb-ers die wandelpaden buiten de mtb-route onveilig maken dan ook gewoon vervelend.
Vanuit een auto is het ook makkelijk praten natuurlijk. Voor een fietser kan een foutje van een automobilist echter compleet verkeerd aflopen. En foutjes worden er volop gemaakt. Veel mensen kunnen toch al niet al te best autorijden en dan verdelen ze hun aandacht behalve over de weg ook nog eens over de navigatie, de handtas op de passagiersstoel of allerlei social media berichten.
Voor die andere helft werkt een bel bij mij perfect[=Spurter post_id=493599 time=1560531670 user_id=40935]
Dat begint al met dat gezeur over geen bel op de wielrenfiets. Alsof dat nut heeft in Nederland. De helft van de mensen rijdt al bellend, muziek luisterend, etc. rond op de fiets.
[=Spurter post_id=493599 time=1560531670 user_id=40935]
Natuurlijk rijden er asociale wielrenners rond, maar ik vind dat wielrenners wel erg makkelijk de schuld krijgen.
Dat begint al met dat gezeur over geen bel op de wielrenfiets. Alsof dat nut heeft in Nederland. De helft van de mensen rijdt al bellend, muziek luisterend, etc. rond op de fiets.
En dan heb je ook nog de lui die met 2 of 3 naast elkaar fietsen en toch niet aan de kanten gaan. Soms gaan ze zelfs niet eens aan de kanten als je ze tegemoet rijdt op bv. het jaagpad en ze daar het complete pad in beslag nemen.
E-bikes vind ik helemaal gevaarlijk. Bij wielrenners zit er vaak nog wel een relatie tussen de snelheid die ze halen en de behendigheid. Die is helemaal zoek bij e-bikers. Het is niet omdat dat ding 40 per uur kan, dat degene die erop zit er ook mee om kan gaan.
Het beste begrenzen ze e-bikes. Zo'n e-bike is bedoeld voor wat trapondersteuning, zodat oudere mensen of mensen zonder conditie toch aan redelijke snelheid kunnen fietsen. Niet om het werelduurrecord aan te vallen.
Of bv. mensen met 'n paard die afwijken van de ruitersroute en uitgezette single-tracks in het bos verkloten. Weleens gehad dat ik bijna op een paard met zo'n koets er achter knalde in 'n afdaling van een singletrack. Of mtb-ers die gaan spookrijden op zo'n single-track. Overigens zijn mtb-ers die wandelpaden buiten de mtb-route onveilig maken dan ook gewoon vervelend.
Vanuit een auto is het ook makkelijk praten natuurlijk. Voor een fietser kan een foutje van een automobilist echter compleet verkeerd aflopen. En foutjes worden er volop gemaakt. Veel mensen kunnen toch al niet al te best autorijden en dan verdelen ze hun aandacht behalve over de weg ook nog eens over de navigatie, de handtas op de passagiersstoel of allerlei social media berichten.
Niet heel sterk.
[=Spurter post_id=493599 time=1560531670 user_id=40935]
Natuurlijk rijden er asociale wielrenners rond, maar ik vind dat wielrenners wel erg makkelijk de schuld krijgen.[=Alwin post_id=492742 time=1555480263 user_id=3]
[=WimL post_id=492732 time=1555442778 user_id=40437]
Al die kl*** racefietsers ook altijd.
Dat begint al met dat gezeur over geen bel op de wielrenfiets. Alsof dat nut heeft in Nederland. De helft van de mensen rijdt al bellend, muziek luisterend, etc. rond op de fiets.
En dan heb je ook nog de lui die met 2 of 3 naast elkaar fietsen en toch niet aan de kanten gaan. Soms gaan ze zelfs niet eens aan de kanten als je ze tegemoet rijdt op bv. het jaagpad en ze daar het complete pad in beslag nemen.
E-bikes vind ik helemaal gevaarlijk. Bij wielrenners zit er vaak nog wel een relatie tussen de snelheid die ze halen en de behendigheid. Die is helemaal zoek bij e-bikers. Het is niet omdat dat ding 40 per uur kan, dat degene die erop zit er ook mee om kan gaan.
Het beste begrenzen ze e-bikes. Zo'n e-bike is bedoeld voor wat trapondersteuning, zodat oudere mensen of mensen zonder conditie toch aan redelijke snelheid kunnen fietsen. Niet om het werelduurrecord aan te vallen.
Of bv. mensen met 'n paard die afwijken van de ruitersroute en uitgezette single-tracks in het bos verkloten. Weleens gehad dat ik bijna op een paard met zo'n koets er achter knalde in 'n afdaling van een singletrack. Of mtb-ers die gaan spookrijden op zo'n single-track. Overigens zijn mtb-ers die wandelpaden buiten de mtb-route onveilig maken dan ook gewoon vervelend.
Vanuit een auto is het ook makkelijk praten natuurlijk. Voor een fietser kan een foutje van een automobilist echter compleet verkeerd aflopen. En foutjes worden er volop gemaakt. Veel mensen kunnen toch al niet al te best autorijden en dan verdelen ze hun aandacht behalve over de weg ook nog eens over de navigatie, de handtas op de passagiersstoel of allerlei social media berichten.
Ze hebben een pispot gevonden met het afzeiken van wielrenners , te snel voor de 1 en te langzaam voor de ander.
Natuurlijk zijn er die het niet zo nauw nemen met de regels. Maar die heb je in alle takken van het verkeer.
Het ergste is alleen dat er mensen zijn die slachtoffer worden van frustraties die anderen veroorzaken hebben.
Feit dat er heel wat mensen asociaal zijn in het verkeer en dat dat echt niet allemaal wielrenners zijn.[=GoodRiddance post_id=493605 time=1560570078 user_id=12001]
Je betoog begint met: zeur niet over een bel en de rest gaat over: ja maar hunnie. Dat zijn pas asoos.
Niet heel sterk.
We zijn bijna bij een afslag, dus ik denk, ik blijf er even achter.
Gaan ze ivm die afslag opeens achter elkaar rijden, dus alsnog een enorme vertraging....
Enfin, nu kan ik er ook wel langs, dus ik passeer....
Gaan ze plotseling zonder hand uit te steken ook linksaf. Ze schrikken van mij.
"ja, je belde ook helemaal niet...!"
Dus die mensen maken twee verkeersovertredingen, naast elkaar rijdend het overige verkeer hinderen en geen hand uitsteken,
en dan heb ik het gedaan.
Met de auto claxoneer je toch ook niet iedere keer als je iemand inhaalt?
(grote steden uitgezonderd)
Ik had iig gezegd "Jullie geven niet aan links af te slaan"[=flattyre post_id=498176 time=1597888184 user_id=357]
Rijd ik op een fietspad, (links van de weg) twee oude mensen voor me. Die nog behoorlijk de gang erin hebben, e-bikes. (of ik ging zelf al niet zo hard meer, kan ook)
We zijn bijna bij een afslag, dus ik denk, ik blijf er even achter.
Gaan ze ivm die afslag opeens achter elkaar rijden, dus alsnog een enorme vertraging....
Enfin, nu kan ik er ook wel langs, dus ik passeer....
Gaan ze plotseling zonder hand uit te steken ook linksaf. Ze schrikken van mij.
"ja, je belde ook helemaal niet...!"
Dus die mensen maken twee verkeersovertredingen, naast elkaar rijdend het overige verkeer hinderen en geen hand uitsteken,
en dan heb ik het gedaan.
Met de auto claxoneer je toch ook niet iedere keer als je iemand inhaalt?
(grote steden uitgezonderd)
Vooral die groepjes die, van alle kanten komend, met elkaar afgesproken hebben bij zo'n knooppunt. En dan lekker met z'n allen midden op de weg/ fietspad gaan discussiëren waar ze heen moeten.[=Pino post_id=498178 time=1597905737 user_id=26]
Het mooiste is als ze achterom kijken. Je duidelijk zien. En dan toch linksaf slaan zonder een teken te geven.
Een flink technische MTB-afdaling is dan toch leuker.
Zit overigens in dezelfde categorie als de toerfietsclub die boven op elke bult massaal in de remmen gaan om te wachten om de langzameren onder hun. (en helaas doen we dat bij CTWT ook regelmatig tijdens bijv tr.weekend..
Registeer als vriend van de vereniging |