Amstel Gold Race

Topic gesloten, alleen lezen

-1 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: Metor op 2007-04-19 09:21:04

Erik Breukink heeft zijn ploeg voor de Amstel Gold Race van komende zondag bekend gemaakt. Kopmannen van de Rabobank zijn komende zondag Oscar Freire, Thomas Dekker en Michael Boogerd.
Alle renners uit de selectie hebben al eens eerder deze koers gereden. Theo Eltink en Leon van Bon zijn aangewezen als reserves voor deze ProTour-wedstrijd.

Boogerd zal voor de twaalfde keer van start gaan bij de Amstel Gold Race. In 1999 won hij deze wedstrijd in eigen land. Verschillende keren werd hij tweede.

Selectie:
1. Oscar Freire
2. Thomas Dekker
3. Michael Boogerd
4. Juan Antonio Flecha
5. Bram de Groot
6. Pieter Weening
7. Koos Moerenhout
8. Jan Boven

Ik vind het wel verrassend dat Dekker mede-kopman is.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: kaj_666 op 2007-04-19 12:07:04

neuh dat niet zozeer, Dekker heeft al voor dit seizoen aangekondigd om op de heuvelklassiekers te mikken.. ik vind het verrassend dat mede-kopman Freire voor de zoveelste keer mag gaan bewijzen dat de AGR te zwaar voor hem is :?

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: Ieke op 2007-04-19 12:09:52

[="kaj_666"]
neuh dat niet zozeer, Dekker heeft al voor dit seizoen aangekondigd om op de heuvelklassiekers te mikken.. ik vind het verrassend dat mede-kopman Freire voor de zoveelste keer mag gaan bewijzen dat de AGR te zwaar voor hem is :?
Waarom Freire niet een keer laten knechten voor Boogerd?

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: kaj_666 op 2007-04-19 12:13:01

[="Ieke"]
[="kaj_666"]
omdat dan de kans bestaat dat als Boogerd Freires wiel pakt, ze allebei van het parcours af geraken omdat Freire niet weet waar ie heen moet?

neuh ik denk eerder dat Boogerd dat wel zelf afkan.. Freire gaat natuurlijk niet op kop rijden in de vroege uren (daar hebben ze genoeg andere mannen voor die dat beter gewend zijn) en in de finale vanaf de Eyserbosweg heb je ook niks meer aan hem.. daarom verbaast het me dat ze Freire elk jaar weer als kopman uitspelen.. de ene keer dát het tot een sprint kwam op de Cauberg, werd Freire perfect gebracht en werd ie 9e :?

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: AJG op 2007-04-19 12:26:16

[="kaj_666"]
[="Ieke"]
[="kaj_666"]
omdat dan de kans bestaat dat als Boogerd Freires wiel pakt, ze allebei van het parcours af geraken omdat Freire niet weet waar ie heen moet?

neuh ik denk eerder dat Boogerd dat wel zelf afkan.. Freire gaat natuurlijk niet op kop rijden in de vroege uren (daar hebben ze genoeg andere mannen voor die dat beter gewend zijn) en in de finale vanaf de Eyserbosweg heb je ook niks meer aan hem.. daarom verbaast het me dat ze Freire elk jaar weer als kopman uitspelen.. de ene keer dát het tot een sprint kwam op de Cauberg, werd Freire perfect gebracht en werd ie 9e :?
En elk jaar hebben ze de illusie bij Rabo dat als ze maar met een groot peloton aan de voet van de Cauberg komen, dat ze dan kunnen winnen. Di Luca, Rebellin, Valverde, Sanchez, Kessler en nog wel wat anderen kunnen dat ook. Beetje naieve taktiek vind ik dat elk jaar. :?

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: alstro op 2007-04-19 13:56:29

[="AJG"]
[="kaj_666"]
[="Ieke"]

En elk jaar hebben ze de illusie bij Rabo dat als ze maar met een groot peloton aan de voet van de Cauberg komen, dat ze dan kunnen winnen. Di Luca, Rebellin, Valverde, Sanchez, Kessler en nog wel wat anderen kunnen dat ook. Beetje naieve taktiek vind ik dat elk jaar. :?
Nou dat ligt denk ik toch anders, tis meer het Boonen effect. De andere ploegen willen gewoon niet rijden om de Rabos naar de streep te brengen. Als er een groepje weg zit dan gaat iedereen zitten kijken wanneer de rabotrein de vluchters terug gaat halen en ondertussen wordt hun bordje leeggegeten.
De enige taktiek die werkt is zorgen dat er goede raboman in elke kopgroep zit die wegspringt.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: MEG op 2007-04-19 14:05:37

[="alstro"]
De enige taktiek die werkt is zorgen dat er goede raboman in elke kopgroep zit die wegspringt.
Met als gevolg dat de rest van de kopgroep niet wil rijden omdat er een Rabo bij zit.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: Rob T op 2007-04-19 14:40:16

[="MEG"]
[="alstro"]
Met als gevolg dat de rest van de kopgroep niet wil rijden omdat er een Rabo bij zit.
Dat begrijp ik niet. Elke kopgroep wil toch graag met Boogerd naar de streep. Hij rijdt altijd door en is geen groot gevaar in de sprint. Beter met Boogerd dan met dat hele rijtje andere renners naar de streep rijden.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: kaj_666 op 2007-04-19 15:00:48

[="Rob T"]
[="MEG"]
[="alstro"]
Dat begrijp ik niet. Elke kopgroep wil toch graag met Boogerd naar de streep. Hij rijdt altijd door en is geen groot gevaar in de sprint. Beter met Boogerd dan met dat hele rijtje andere renners naar de streep rijden.
het gaat hier over de traditionele vroege vlucht waar Rabo altijd urenlang achteraan moet rijden in de Amstel ;) Boogerd moet zich op dat moment alleen nog maar koest houden

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: AJG op 2007-04-19 15:05:08

[="kaj_666"]
[="Rob T"]
[="MEG"]
het gaat hier over de traditionele vroege vlucht waar Rabo altijd urenlang achteraan moet rijden in de Amstel ;) Boogerd moet zich op dat moment alleen nog maar koest houden
Ze zouden idd de CSC-taktiek van afgelopen zondag eens moeten proberen.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: jarta op 2007-04-20 03:25:51

[="Rob T"]
Hij rijdt altijd door en is geen groot gevaar in de sprint. Beter met Boogerd dan met dat hele rijtje andere renners naar de streep rijden.
?? Boogerd zou er baat bij hebben gehad om achteruitkijkspiegels op zijn fiets te monteren. Hoeft niet niet steeds zelf achterom te kijken.
Goeie coureur maar erg onzeker en besluiteloos.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: surplomb op 2007-04-20 09:03:58

Rabo gokt weer op een plaats tussen de 20e en 30e stek. :P

Nieuwe poll opvoeren

surplomb

Amstel Gold Race

door: Dingo op 2007-04-20 09:12:51

[="surplomb"]
Zo ontzettend makkelijk......feit blijft dat Boogerd er altijd staat op momenten dat ie er moet staan, AGR/LBL, Tour, Lombardije. Goed, hij wint niet, maar zo kan ik nog zeker 20 kanshebbers noemen dan dan allemaal niet winnen.

Zo vertrouw ik erop dat ie er op de Eyserbosweg weer zal zijn in zijn Rood/Wit/blauw.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: alstro op 2007-04-20 09:15:25

[="Dingo"]
[="surplomb"]
Zo ontzettend makkelijk......feit blijft dat Boogerd er altijd staat op momenten dat ie er moet staan, AGR/LBL, Tour, Lombardije. Goed, hij wint niet, maar zo kan ik nog zeker 20 kanshebbers noemen dan dan allemaal niet winnen.

Zo vertrouw ik erop dat ie er op de Eyserbosweg weer zal zijn in zijn Rood/Wit/blauw.
precies ! laatste 10 jaar 9 keer top 10 rijden is gewoon klasse.
En hopen hopen duimen duimen dat het morgen eens een keer wel lukt.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: AJG op 2007-04-20 09:17:04

[="Dingo"]
[="surplomb"]

Maar waarom nu eens niet een keertje iets anders proberen? Die taktiek werkt al jaren niet. Als hij aan de voet van de Cauberg komt met het peloton heeft hij het zitten: di Luca, Valverde, Rebellin, Sanchez en co vliegen hem dan voorbij.
Gewoon eens met een vroege vlucht meegaan, of in de vroege finale (60 km voor de finish of zo) proberen weg te rijden met wat sterke gezellen. Zoals hij dat in LBL vorig jaar ook deed met Joaquin Rodriguez. De concurrentie gaat er altijd in de AGR van uit dat Rabo alles samen houdt. Als ze nu eens proberen vroeger weg te rijden is het volgens mij zeker niet kansloos. Hopelijk is Erik Dekker ploegleider zondag, die is wel goed in improviseren tijdens de wedstrijd. :roll:

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: marten op 2007-04-20 09:17:45

Pronostiek door het hart ingegeven:
1.Boogerd
2.Kroon
3.Voeckler
Met daarbij een vroege ontsnapping met Moreau in de gelederen! :lol:

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: AJG op 2007-04-20 09:18:36

[="marten"]
Pronostiek door het hart ingegeven:
1.Boogerd
2.Kroon
3.Leukemans
Leukemans start niet, die is ziek.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: Dingo op 2007-04-20 09:28:10

[="AJG"]
Hopelijk is Erik Dekker ploegleider zondag, die is wel goed in improviseren tijdens de wedstrijd. :roll:
Volgens mij Breukink en Maassen ?

Ik denk niet dat ze er lang over na moeten denken, zie de RvV, Quick Step kon niet verliezen met Boonen en Bettini en noem allemaal maar op (Tossato), en toch deden ze het. De koers nemen zoals ie komt en een boeiende kijkmiddag bieden, meer vraag ik niet als TV Kijker.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: alstro op 2007-04-20 09:29:17

[="AJG"]
[="Dingo"]
[="surplomb"]

Maar waarom nu eens niet een keertje iets anders proberen? Die taktiek werkt al jaren niet. Als hij aan de voet van de Cauberg komt met het peloton heeft hij het zitten: di Luca, Valverde, Rebellin, Sanchez en co vliegen hem dan voorbij.
Gewoon eens met een vroege vlucht meegaan, of in de vroege finale (60 km voor de finish of zo) proberen weg te rijden met wat sterke gezellen. Zoals hij dat in LBL vorig jaar ook deed met Joaquin Rodriguez. De concurrentie gaat er altijd in de AGR van uit dat Rabo alles samen houdt. Als ze nu eens proberen vroeger weg te rijden is het volgens mij zeker niet kansloos. Hopelijk is Erik Dekker ploegleider zondag, die is wel goed in improviseren tijdens de wedstrijd. :roll:
Jij denkt dat :
a- een kopgroep met Boogerd erin weg kan blijven
b- de mensen in de kopgroep willen rijden met Boogerd in hun midden

never nooit niet.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: surplomb op 2007-04-20 09:34:07

[="alstro"]
[="Dingo"]
[="surplomb"]

precies ! laatste 10 jaar 9 keer top 10 rijden is gewoon klasse.
En hopen hopen duimen duimen dat het morgen eens een keer wel lukt.
Weet ik ook wel. Maar lees eens "Het Kroonjaar" van de Muur.

Die Rabo had/heeft op zich wel een paar aardige renners, maar wat zit er achter het stuur?
Gewoon weg met die oortelefoontjes en stoempen!

Nieuwe poll opvoeren

surplomb

Amstel Gold Race

door: JIMBO op 2007-04-20 09:40:04

In ieder geval ben ik het wel eens met de laatste zin.

Afschaffen die communicatie mogelijkheden, dat maakt het veel spannender. Wellicht ook leuker, zien we wellicht weer eens een nr2 juichend over de meet komen omdat ie niet weet dat er nog iemand voor hem zat.

Wat is trouwens nog de meerwaarde van de man op de gele motor die braaf het bord van de voorsprong omhoog houd. De renners weten dat toch allang via hun oortje?

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: AJG op 2007-04-20 09:49:54

[="alstro"]
[="AJG"]
[="Dingo"]

Jij denkt dat :
a- een kopgroep met Boogerd erin weg kan blijven
b- de mensen in de kopgroep willen rijden met Boogerd in hun midden

never nooit niet.
Als Rabo niet rijdt in het peloton: wie dan wel??? Liquigas (di Luca), Caisse d'Epargne (Valverde), Gerolsteiner (Rebellin) en Euskaltel (Sanchez) zijn daar niet sterk genoeg voor. Alleen CSC, maar die wachten echt niet tot de laatste Cauberg klim; die proberen wel eerder weg te rijden. Dus Boogerd (kan evengoed Flecha of Freire zijn) moet op pad met CSC-renners. Of ze willen doorrijden met Boogerd is altijd afwachten, maar het lijkt me het proberen waard. Anders verliezen ze zeker. :roll:

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: Bas op 2007-04-20 09:57:19

Gewoon Thomas Dekker vroeg in de aanval sturen.

Nieuwe poll opvoeren

Amstel Gold Race

door: surplomb op 2007-04-20 10:11:46

[="JIMBO"]
In ieder geval ben ik het wel eens met de laatste zin.

Afschaffen die communicatie mogelijkheden, dat maakt het veel spannender. Wellicht ook leuker, zien we wellicht weer eens een nr2 juichend over de meet komen omdat ie niet weet dat er nog iemand voor hem zat.

Wat is trouwens nog de meerwaarde van de man op de gele motor die braaf het bord van de voorsprong omhoog houd. De renners weten dat toch allang via hun oortje?
Ach eigenlijk maakt het toch niets uit. Commentaar van Boogerd na de Ronde van Vlaanderen op de vraag waarom hij niet echt doorging in de kopgroep: " Ja ik mocht niet rijden, moest op Freire wachten".

Dan denk ik zelfs een blinde kon zien dat Freire er niet meer bij zat. Dus ook een PL met televisie in de auto.
Bovendien rijd Freire altijd MSR en de Brabantse Pijl goed, wie zet zo'n man dan als kopman in Vlaanderen?

Maar goed dat is de discussie hier niet.

Nieuwe poll opvoeren

surplomb

Amstel Gold Race

door: MEG op 2007-04-20 13:03:17

[="JIMBO"]
Nostalgie

Nieuwe poll opvoeren

-1 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging