Strava niet meer gratis

Topic gesloten, alleen lezen

27 berichten

Strava niet meer gratis

door: Proeme op 2020-05-21 21:55:46

https://www.ad.nl/tech/domper-voor-50-miljoen-sportievelingen-strava-perkt-gratis-opties-drastisch-in~ac89dae4

Strava gaat de gratis opties inperken...

een totaalklassement vind ik zelf niet zo boeiend. Daar staan altijd een heleboel mensen in die ik niet ken. Kan ik nog wel vergelijken met alleen de mensen die ik volg? Of is dat juist wat gaat verdwijnen?

Proeme

Strava niet meer gratis

door: Pino op 2020-05-21 22:32:28

Als jullie allemaal bij de eerste 10 rijden waarschijnlijk wel.

Pino

Strava niet meer gratis

door: Proeme op 2020-05-21 22:50:29

wel bij de eerste 10 van wie ik volg ;)

maar ik vrees dat dat niet telt...

we zullen zien of ik het erg ga missen. Afstand, tijd, route, snelheid zien en delen is toch het belangrijkste.

Proeme

Strava niet meer gratis

door: Pino op 2020-05-21 23:16:16

De klassementen en de nodige trainingsgegevens worden naar de betaalde versie geschoven. Ik weet niet of bijvoorbeeld de clubklassementen uit de gratis versie verdwijnen. Al die klassementen schijnen het nodige te kosten.

Pino

Strava niet meer gratis

door: Geer op 2020-05-22 08:11:48

Hoe erg is het dat betalen de standaard wordt bij Strava. Het is een reclame vrije dienst die veel mensen met bijzonder veel plezier gebruiken. Ik betaal al een tijdje vanwege de gun factor. Hopelijk wordt er dan ook actiever geredigeerd op de segmenten.

Geer

Strava niet meer gratis

door: MEG op 2020-05-22 10:42:46

Betalen vind ik geen enkel probleem voor Strava. Je krijgt er genoeg voor terug.
Waar ik heel blij mee ben is dat de nieuwe routebouwer eindelijk aangeeft welke wegen al dan niet verhard zijn. Minder blij ben ik dat de Veloviewer kraat verdwenen is in de nieuwe routebouwer. Nu even uitzoeken hoe ik routes bouw en toch die kaart weer zie.

MEG

Strava niet meer gratis

door: kaj_666 op 2020-05-22 10:55:56

Mensen waren gewoon verwend doordat Strava 10 jaar lang bijna alle functionaliteiten gratis aanbood. Nu reageren veel gebruikers die toch al nooit van plan waren er voor te gaan betalen als een kind waarvan het speelgoed wordt afgepakt. Ik snap echt niet wat hier the big deal is, als mensen geen problemen hebben om een wielset van 1000+ euro in hun fiets te steken, maar wel moeite hebben om 5 euro per maand voor Strava neer te tellen dan kan ik Strava alleen maar gelijk geven: die lui ben je beter kwijt dan rijk. En voor de mensen die Strava geen 5 euro per maand waard vinden: dat is hun goed recht, daar zullen ze bij Strava ook niet wakker van liggen, want die gebruikers waren waarschijnlijk altijd al een netto kostenpost. En Strava is en blijft een bedrijf, geen not for profit sociale dienst

kaj_666

Strava niet meer gratis

door: Geer op 2020-05-22 10:58:56

.

Geer

Strava niet meer gratis

door: Geer op 2020-05-22 10:59:21

Dubbel!

Geer

Strava niet meer gratis

door: Pino op 2020-05-22 11:48:31

Als sociaal communicatieplatform blijft ook het gratis Strava nog heel aardig.
Je kunt nog steeds kudos geven en de ritten van je vrienden delen.
En iedereen die een beetje zijn ritten wil delen zit er op. Ik ga in ieder geval niet ergens anders zoeken.

Ik gebruik het(betaald) al jaren veel als trainingslogboek en (in combinatie met Veloviewer) voor het plannen van ritten. Daarvoor werkt het fraai. DE heatmaps vind ik heel leuk.
Voor plannen van routes ben ik nu ook wat met Komoot bezig, maar word er nog niet heel blij van (en gratis is het ook niet).

De alternatieven die ik her en der heb gezien zijn vaak ook betalend en leveren mij niet voldoende op.
Endomondo is bagger.

Voor Golden Cheetah (training) ben ik niet voldoende met trainen bezig en ik zit ook niet voldoende in begeleiding om Trainingpeaks goed te gebruiken.

Ongetwijfeld is er een draadje "alternatieven voor Strava" ergens.

Pino

Strava niet meer gratis

door: Niels op 2020-05-22 12:16:07

https://brouter.de/brouter-web/#map=5/50.990/9.860/standard

https://www.judise.nl/

Niels

Strava niet meer gratis

door: vinc op 2020-05-22 14:19:53

Het is gewoon smart business van strava. Met welk percentage blijvers/nieuwe betalers zouden ze rekenen om eens flink te gaan cashen?
[emoji383][emoji383][emoji383]

En dan al die data die ze verzameld hebben van gratis leden [emoji848]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vinc

Strava niet meer gratis

door: Alexander op 2020-05-22 16:54:27

Ik kan me wel vinden in een aantal van bovenstaande opmerkingen. Zelf heb ik de betaalde versie van Strava en een voorname reden is omdat ik het veel gebruik en graag mijn bijdrage lever aan dit platform. Echter door de vele gratis gebruikers en een warboel aan segmenten merk ik dat de performance flink achteruit loopt. Onlangs zag ik een discussie om Zwift tijdelijk goedkoper te maken vanwege het Corona-gebeuren en dan maak ik me toch echt zorgen of Zwift dan nog steeds de gewenste kwaliteit kan leveren. Maar goed, ik realiseer me dan ook wel weer dat ik in een luxepositie zit als het gaat om dit soort uitgaven, aan de andere kant leef ik ook weer wat zuiniger.

Alexander

Strava niet meer gratis

door: Proeme op 2020-05-22 19:41:35

ik kan zelfs mijn eigen segment-resultaten niet meer zien...

Ik snap best dat ze een deel betaald gaan maken. Is hun goed recht en is ook logisch. Ik gun ze ook wel wat want het is een mooie dienst. Maar dit is wel erg rigoreus. Eigenlijk is er gewoon niks meer te zien behalve je afstand en snelheid en een kaartje.

Dat 5 euro per maand eigenlijk niets is, dat klopt (overigens stop ik geen wielen van 1000+ euro in mn fiets). Maar dat ik nu 5 euro ga betalen (want ja, dat ga ik wel doen) voor een batterij opties waar ik 90% niet van gebruik voelt toch stom.

Proeme

Strava niet meer gratis

door: Thierry le Brun op 2020-05-22 19:57:39

Top 10 resultaten kun je wel klassementen terug zien kwam ik vandaag achter. Rest idd niet meer. Het zij zo. Flybys werken nog wel, daar kijk ik nog wel eens naar. Voorlopig zie ik nog geen noodzaak om te betalen

Thierry le Brun

Strava niet meer gratis

door: vinc op 2020-05-22 21:39:32

Garmin Connect is volgens mij ook wel prima.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vinc

Strava niet meer gratis

door: Watergeus op 2020-05-22 22:03:09

[=MEG post_id=497180 time=1590136966 user_id=13] Betalen vind ik geen enkel probleem voor Strava. Je krijgt er genoeg voor terug.
Waar ik heel blij mee ben is dat de nieuwe routebouwer eindelijk aangeeft welke wegen al dan niet verhard zijn. Minder blij ben ik dat de Veloviewer kraat verdwenen is in de nieuwe routebouwer. Nu even uitzoeken hoe ik routes bouw en toch die kaart weer zie.
Ik zie op fora dat aan het Veloviewer-grid op de kaart van de Strava-routeplanner hard gewerkt wordt. Na aanvankelijk pessimisme schijnt het goed te kunnen komen.

Watergeus

Strava niet meer gratis

door: Wombcat op 2020-05-22 22:42:46

[=Pino post_id=497175 time=1590095776 user_id=26] Ik weet niet of bijvoorbeeld de clubklassementen uit de gratis versie verdwijnen.
Zitten er nu nog in. Maar kan er later natuurlijk nog uit verdwijnen.

Wombcat

Strava niet meer gratis

door: Ekko op 2020-05-23 14:52:44

Strava is een mooi platform. Ik ben ook al jaren betaald lid en dat blijf ik ook.

Ekko

Strava niet meer gratis

door: arnofiets op 2020-05-23 15:52:48

[=Niels post_id=497187 time=1590142567 user_id=1323] https://brouter.de/brouter-web/#map=5/50.990/9.860/standard

https://www.judise.nl/
Die kende ik nog niet, dank je!
Ik heb er ook geen probleem mee om wat voor strava te betalen, ik ben ook al een tijd betalend gebruiker. Er zit qua trainingsondersteuning wel veel overlap met Trainingspeaks, maar daar mis ik het sociale aspect weer. Strava heeft wel een flink aantal minpuntjes/verbeterpuntjes zoals multi-sport activiteiten, andere sporten (naast fietsen, lopen, zwemmen) op je overzichtpagina.
Wel jammer dat ze de open API mogelijkheden erg aan het indammen zijn, dat was wel een hele grote kracht van Strava.

arnofiets

Strava niet meer gratis

door: Dingo op 2020-05-25 21:00:41

If you re not paying for the product, you are the product

Dingo

Strava niet meer gratis

door: Thierry le Brun op 2020-05-25 21:37:15

[=Dingo post_id=497242 time=1590433241 user_id=5] If you re not paying for the product, you are the product
So I don't mind being the product. For the time being

Thierry le Brun

Strava niet meer gratis

door: Watergeus op 2020-05-28 20:43:18

[=Watergeus post_id=497202 time=1590177789 user_id=39440]
[=MEG post_id=497180 time=1590136966 user_id=13] Betalen vind ik geen enkel probleem voor Strava. Je krijgt er genoeg voor terug.
Ik zie op fora dat aan het Veloviewer-grid op de kaart van de Strava-routeplanner hard gewerkt wordt. Na aanvankelijk pessimisme schijnt het goed te kunnen komen.
De VV routebouwer is er weer op Strava hoor!

Watergeus

Strava niet meer gratis

door: alstro op 2020-06-04 14:39:25

[=Watergeus post_id=497297 time=1590691398 user_id=39440]
[=Watergeus post_id=497202 time=1590177789 user_id=39440]
De VV routebouwer is er weer op Strava hoor!
Ja mooi dat ie het weer doet.

alstro

Strava niet meer gratis

door: Bas op 2020-06-04 15:20:42

Al googlend naar mogelijkheden om Strava-data te exporteren kwam ik de volgende website tegen:

https://flink.run/

Hiermee kun je een export naar csv of Excel draaien van al je Strava-entries, inclusief gegevens over de weersomstandigheden.

Ik vind het wel jammer dat een aantal features niet meer in de gratis versie beschikbaar is, maar niet zo jammer dat ik bereid ben ervoor te betalen. Alle begrip voor de makers van Strava: het is hun werk en ze leveren toegevoegde waarde, en voorzien in een behoefte.

Bas

27 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging