Wat zijn jouw fietsdoelstellingen voor 2017?

Topic gesloten, alleen lezen

68 berichten

door: Thierry le Brun op 2017-01-03 16:15:44

[="Thierry le Brun"]
Gewoon veel fietsen en dan zie ik wel wat er op mijn pad komt
en dat is dit jaar in principe o.a de Amstel Gold Race ( jawel, overgehaald door een fietsvriend om toch ook eens mee te doen) en na jaren eindelijk weer eens een [url=http://www.enroute.nl/fietsreizen/extreem/304-noordelijke-alpen]EnRoute fietsreis. gaan we eindelijk de Finestre eens van dichtbij bekijken.
[]do La Clusaz-Abondance 110 km 2800 m Colombière, Joux-Plane
vr Abondance-Aosta 125 km 2700 m Morgins, Grand St Bernard
za Aosta-Val d'Isère 110 km 2700 m Petit St Bernard
zo Val d'Isère-Susa 100 km 2000 m Iseran, Mont Cenis
ma Susa-Briançon* 90 km* 2800 m Finestre, Montgenèvre
di Rondrit vanuit Briançon* 90 km* 1800 m Col d'Izoard
wo Briançon-St Jean de Maurienne* 130 km* 3000 m Lautaret, Galibier, Montchaussy
do Rondrit St Jean de Maurienne* 90 km* 3000 m Glandon, Croix de Fer, Mollard
vr St Jean de M.-La Clusaz 120 km 2400 m Madeleine, Marais

Thierry le Brun

door: indobesar op 2017-01-03 16:52:26

[="Kluus"]
Misschien dat ik in Januari-Maart trouwens ook nog eens een kijkje neem bij de trainingsritten in Oss trouwens. Hoor het de laatste tijd veel voorbij komen en is bij mij om de hoek.
Goede trainingsrondjes en leuk totdat de elite's gassgeven... :oeps: :lol: Vanuit jouw woonplaats kan je tzt ook aansluiten bij CDW op woensdagavond en de weekenden.

indobesar

door: Alexander op 2017-01-03 17:03:45

[="Pino"]
Lekker fietsen.
Gemiddeld een uur per dag zou leuk zijn.
Ik probeer mijn gemiddelde van 6uurtjes per week door te zetten, ofwel gemiddeld iets minder dan een uur per dag. Meer is toch niet nodig en mogelijk bij de intensiteiten waarop ik "train".

Alexander

door: spokes op 2017-01-04 10:12:38

2017 staat bij mij vooral in het teken van voorbereiden op 2018...

spokes

door: Metor op 2017-01-04 11:07:49

[="Thierry le Brun"]
[="Thierry le Brun"]
Gewoon veel fietsen en dan zie ik wel wat er op mijn pad komt
en dat is dit jaar in principe o.a de Amstel Gold Race ( jawel, overgehaald door een fietsvriend om toch ook eens mee te doen) en na jaren eindelijk weer eens een [url=http://www.enroute.nl/fietsreizen/extreem/304-noordelijke-alpen]EnRoute fietsreis. gaan we eindelijk de Finestre eens van dichtbij bekijken.
[]do La Clusaz-Abondance 110 km 2800 m Colombière, Joux-Plane
vr Abondance-Aosta 125 km 2700 m Morgins, Grand St Bernard
za Aosta-Val d'Isère 110 km 2700 m Petit St Bernard
zo Val d'Isère-Susa 100 km 2000 m Iseran, Mont Cenis
ma Susa-Briançon* 90 km* 2800 m Finestre, Montgenèvre
di Rondrit vanuit Briançon* 90 km* 1800 m Col d'Izoard
wo Briançon-St Jean de Maurienne* 130 km* 3000 m Lautaret, Galibier, Montchaussy
do Rondrit St Jean de Maurienne* 90 km* 3000 m Glandon, Croix de Fer, Mollard
vr St Jean de M.-La Clusaz 120 km 2400 m Madeleine, Marais
Heel mooi reisje! :oke:

Metor

door: Jan Willem op 2017-01-04 11:36:21

Nog even en Thierry wordt een rasechte tourfietser! ;-) (niks mis mee overigens).

Denk dat ik me wat meer op wedstrijdjes ga focussen, maar eerst maar eens zien hoe het allemaal loopt met een kleintje er bij.

Wellicht wordt dit het wel:
https://www.youtube.com/watch?v=Ifab88t8tME

Jan Willem

door: Thierry le Brun op 2017-01-04 11:59:47

[="Jan Willem"]
Nog even en Thierry wordt een rasechte tourfietser! ;-) (niks mis mee overigens).
je wilt niet weten wat ik tussen 1990 en 2006 zo goed als jaarlijks aan dergelijke fietsreizen al gedaan heb (zowel ER als Cycletours). van de Sierra Nevada, Vogezen, Pyreneen, alle Alpenlanden links rechts boven onder, Dolomieten enz enz.. zijn niet heel veel gebieden waar ik nog niet rondgereden heb. En dat gebeurde gewoon tussen de criteriums en klassiekers door. De combi was niet altijd ideaal maar dat is een ander verhaal.

Thierry le Brun

door: Pino op 2017-01-04 12:16:21

[="Thierry le Brun"]
[="Jan Willem"]
je wilt niet weten wat ik tussen 1990 en 2006 zo goed als jaarlijks aan dergelijke fietsreizen al gedaan heb (zowel ER als Cycletours). van de Sierra Nevada, Vogezen, Pyreneen, alle Alpenlanden links rechts boven onder, Dolomieten enz enz.. zijn niet heel veel gebieden waar ik nog niet rondgereden heb. En dat gebeurde gewoon tussen de criteriums en klassiekers door. De combi was niet altijd ideaal maar dat is een ander verhaal.
Dan weet je dat je Susa - Briancon niet over de Montgenevre moet doen ;-)

Pino

door: Thierry le Brun op 2017-01-04 13:11:18

[="Pino"]
[="Thierry le Brun"]
[="Jan Willem"]
Dan weet je dat je Susa - Briancon niet over de Montgenevre moet doen ;-)
via Finestre kun je toch ook 'bovenlangs' zo'n oude onverharde militaire route pakken? Col Assietta of zoiets.
en dan netjes via de Col de l Échelle terug Frankrijk in.
moet er wel bij zeggen dat ik hoofdzakelijk verhard rondgereden heb. een paar uitzonderingen zoals de Cormet d'Areches en de toen nog gedeeltelijk onverharde Col du Coq en Gavia daargelaten.

Thierry le Brun

door: indobesar op 2017-01-04 13:11:55

[="Thierry le Brun"]
[="Jan Willem"]
Heel veel voer voor mooie leesverhalen. Kan/wil je daar wat overschrijven? :D

indobesar

door: Thierry le Brun op 2017-01-04 13:23:52

[="indobesar"]
[="Thierry le Brun"]
[="Jan Willem"]
Heel veel voer voor mooie leesverhalen. Kan/wil je daar wat overschrijven? :D
heb je zoiets al niet eerder gevraagd? ;-)

Thierry le Brun

door: Jan Willem op 2017-01-04 13:26:39

Je kan beter gewoon met de Jerry-Jerry gaan fietsen op bijv. het trainingsweekend. Weggetje hier, weggetje daar. Hoor je genoeg en beleef je het meteen mee. :)

Jan Willem

door: Pino op 2017-01-04 13:44:10

[="Thierry le Brun"]

via Finestre kun je toch ook 'bovenlangs' zo'n oude onverharde militaire route pakken? Col Assietta of zoiets.
en dan netjes via de Col de l Échelle terug Frankrijk in.
moet er wel bij zeggen dat ik hoofdzakelijk verhard rondgereden heb. een paar uitzonderingen zoals de Cormet d'Areches en de toen nog gedeeltelijk onverharde Col du Coq en Gavia daargelaten.
Ja, de Crete de l'Assietta (in het Frans) met een tiental cols boven de 2000 meter. Echt stenige gravel, niet offroad, veel Duitse motoren.

En inderdaad via de Echelle Frankrijk in. 1 van de allermooiste dalen die ik ken.

Pino

door: Jan Willem op 2017-01-04 13:59:09

Beneden aan de Echelle even naar rechts het dal in (Vallee de Claree) voor een koffie!

Jan Willem

door: Pino op 2017-01-04 14:05:16

Pinksteren: tandemweekend ergens onder Grenoble en aansluitende week afhankelijk van het weer.

September: trails rijden bij Moab

Pino

door: indobesar op 2017-01-04 19:33:39

[="Jan Willem"]
Je kan beter gewoon met de Jerry-Jerry gaan fietsen op bijv. het trainingsweekend. Weggetje hier, weggetje daar. Hoor je genoeg en beleef je het meteen mee. :)
Begin mei als het warmer is liever naar de Eifel. Deal Jerry? :)

indobesar

door: Thierry le Brun op 2017-01-04 19:39:35

[="indobesar"]
[="Jan Willem"]
Begin mei als het warmer is liever naar de Eifel. Deal Jerry? :)
heb al wat leesvoer voor je gevonden

Thierry le Brun

door: vc-charlie op 2017-01-23 13:52:36

[="Harm Jan"]
Januari eerst een scan, hopelijk blijkt daaruit dat ik mag opbouwen.

Hopelijk blijkt over twee weken dat alles heel is in mijn heup dan is dit mijn doel voor het komende seizoen.
HJ, al wat duidelijkheid?

vc-charlie

door: Harm Jan op 2017-01-24 10:15:27

[="vc-charlie"]
[="Harm Jan"]

Hopelijk blijkt over twee weken dat alles heel is in mijn heup dan is dit mijn doel voor het komende seizoen.
De scan heeft nog niet plaats gevonden.

De pijn trekt wel steeds meer weg en ben aan het opbouwen qua inspanning. Ik voel wel na elke inspanning de dag erna nog stijfheid/pijn, maar hopelijk trekt dat weg.

Volgende week maandag weet ik meer.

Doel wat ik wel heb is in september een marathon op de MTB, moet lukken lijkt me

Harm Jan

door: Alexander op 2017-01-24 13:30:35

[="spokes"]
2017 staat bij mij vooral in het teken van voorbereiden op 2018...
Geldt voor mij ook wel een beetje. Voor mij is 2017 het jaar de draad weer een beetje op te pakken om te kijken wat er eventueel mogelijk is in 2018 en verder.

Alexander

door: vc-charlie op 2017-01-24 15:16:16

[="Harm Jan"]
[="vc-charlie"]
[="Harm Jan"]

De scan heeft nog niet plaats gevonden.

De pijn trekt wel steeds meer weg en ben aan het opbouwen qua inspanning. Ik voel wel na elke inspanning de dag erna nog stijfheid/pijn, maar hopelijk trekt dat weg.

Volgende week maandag weet ik meer.

Doel wat ik wel heb is in september een marathon op de MTB, moet lukken lijkt me
Ok, nog even afwachten dus. Spannend!

BTW, van harte gefeliciteerd vandaag! ;-)

vc-charlie

door: Watergeus op 2017-01-24 21:58:14

Veel en lang...

Ben al een beetje aan het infietsen

Elfstedenwintermarathon 5 februari
Ardennenweekend in maart
Natuurlijk RvV, P-R en LBL in april
Naar Rome fietsen in mei. Heb ik 9 dagen de tijd voor, maar misschien wel in 7 dagen (1800km). Daarna een weekje Umbrië en Toscane fietsen.
In juni een paar keer het IJsselmeer rond

En de rest van het jaar een beetje uitbollen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Watergeus

door: Geer op 2017-01-30 20:12:21

Natuurlijk vooral genieten!

Het plan:
Januari: htfu hard trainen en hard fietsen.
Februari: Winterfiets11stedenshizzle (zin an)
Maart: trainen bij gebrek aan beter
April: AGR (250 en het doel is zo hard mogelijk iedere heuvel op) en hopelijk LBL.
Mei: hard rijden met de snelle mannen en hopelijk veel 40 plus ritjes op dinsdagavond.
Juni: In de Alpen fietsen. Drie dagen naar de kloten gaan.
Juli: vacant
Augustus: pr op de Ventoux
September / oktober: genieten van mijn jaarlijks terug kerende najaarsvorm waar je eigenlijk geen snars aan hebt.
November: zie hierboven.
December: conclusie trekken dat ik echt niet kan pieken want nu ben ik echt goed in vorm.

Wat er echt gaat gebeuren:
Januari: ziek en geen snars kunnen doen
Februari: winterfiets11stedentocht; koud, nat, niets aan dus!
Maart: weer terug ziek.
April: matig tot slechte vorm tijdens de Amstel. Geen LBL.
Mei: b groep 32 gemiddeld.
Juni: Alpen drie dagen op hangen en wurgen. Veel te dik.
Juli: moe
Augustus: pr afdaling Ventoux.
Najaar: zelfkennis is een deugd, dus in vorm. Maar daar heb je nog steeds geen snars aan.
December: volgend jaar doe ik alles anders.

Geer

door: Goudhaantje op 2017-01-30 20:19:59

[="Geer"]
Natuurlijk vooral genieten!

Het plan:
Januari: htfu hard trainen en hard fietsen.
Februari: Winterfiets11stedenshizzle (zin an)
Maart: trainen bij gebrek aan beter
April: AGR (250 en het doel is zo hard mogelijk iedere heuvel op) en hopelijk LBL.
Mei: hard rijden met de snelle mannen en hopelijk veel 40 plus ritjes op dinsdagavond.
Juni: In de Alpen fietsen. Drie dagen naar de kloten gaan.
Juli: vacant
Augustus: pr op de Ventoux
September / oktober: genieten van mijn jaarlijks terug kerende najaarsvorm waar je eigenlijk geen snars aan hebt.
November: zie hierboven.
December: conclusie trekken dat ik echt niet kan pieken want nu ben ik echt goed in vorm.

Wat er echt gaat gebeuren:
Januari: ziek en geen snars kunnen doen
Februari: winterfiets11stedentocht; koud, nat, niets aan dus!
Maart: weer terug ziek.
April: matig tot slechte vorm tijdens de Amstel. Geen LBL.
Mei: b groep 32 gemiddeld.
Juni: Alpen drie dagen op hangen en wurgen. Veel te dik.
Juli: moe
Augustus: pr afdaling Ventoux.
Najaar: zelfkennis is een deugd, dus in vorm. Maar daar heb je nog steeds geen snars aan.
December: volgend jaar doe ik alles anders.
Ik zou het omdraaien. ;-)

Goudhaantje

door: kaj_666 op 2017-01-31 08:40:00

Ik wil in 2017 aan mezelf bewijzen dat ik nog een beetje kan fietsen. Maakt me niet zo heel veel uit op welke manier. Maar de afgelopen 2 jaar waren echt ruk...

kaj_666

68 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging