500.000 km

Topic gesloten, alleen lezen

27 berichten

500.000 km

door: Thierry le Brun op 2016-08-29 22:26:21

kwam er vanavond bij toeval achter dat ik vorige week 'officieus' de 500.000 km gepasseerd ben :shock:
wist eind vorig jaar dat het 'er aan zat te komen' maar was het eigenlijk al weer vergeten.
nu zullen er links en rechts best wel eens wat km's te veel of te weinig geregistreerd zijn maar wat ik bijgehouden heb houden we maar voor waar aan.
bijgehouden vanaf 1983. dus nu al 34 jaar bezig. De onbeschrijfbare leegte van die eerste 13 fietsloze jaren.....

in al die jaren gereden:
698 officiele wedstrijden ( tr wedstrijden niet meegeteld dus)
433 veldtoertochten
163 toertochten
82 cyclo's

500.000 km aan 30 per uur betekend 16.666 uur = 695 dagen = bijna 2 volle jaren van m'n leven op de fiets doorgebracht :crazy:

in dit tempo doorgaan betekend op mn 80e de 1.000.000 km. :oke:

Meer mensen die een all time km stand bijgehouden hebben?

Thierry le Brun

500.000 km

door: Sicillian op 2016-08-29 22:40:04

[="Thierry le Brun"]
kwam er vanavond bij toeval achter dat ik vorige week 'officieus' de 500.000 km gepasseerd ben :shock:
wist eind vorig jaar dat het 'er aan zat te komen' maar was het eigenlijk al weer vergeten.
nu zullen er links en rechts best wel eens wat km's te veel of te weinig geregistreerd zijn maar wat ik bijgehouden heb houden we maar voor waar aan.
bijgehouden vanaf 1983. dus nu al 34 jaar bezig. De onbeschrijfbare leegte van die eerste 13 fietsloze jaren.....

in al die jaren gereden:
433 veldtoertochten
163 toertochten
82 cyclo's

500.000 km aan 30 per uur betekend 16.666 uur = 695 dagen = bijna 2 volle jaren van m'n leven op de fiets doorgebracht :crazy:

Held en voorbeeld :oke:

Sicillian

500.000 km

door: Thierry le Brun op 2016-08-29 22:45:59

[="Sicillian"]
Held en voorbeeld :oke:
je kunt ook overdrijven ;-)

Thierry le Brun

500.000 km

door: indobesar op 2016-08-29 23:48:33

Respect!

Kan je wat vertellen over de km's? :)
Wat waren de hoogte-/dieptepunten? Gaafste lokaties? Vreemde gebeurtenissen etc..? Veel voer voor mooie verhalen denk ik.

Ik log mijn ritjes via Strava en pas een kleine 21K km sinds ik voor het eerst op de racefiets sprong sinds apr 2014.

indobesar

500.000 km

door: who cares op 2016-08-30 06:13:58

[="Thierry le Brun"]

in al die jaren gereden:
433 veldtoertochten
163 toertochten
82 cyclo's

En hoeveel km op de niet racefiets/veldrijder/ATB fiets of heb je geen gewone fiets voor iets anders.

who cares

500.000 km

door: Niels op 2016-08-30 06:21:13

Mooi aantal :oke:

Zelf sta ik nu op 96000 sinds 2008

Niels

500.000 km

door: PrinceHeerlijk op 2016-08-30 07:04:55

Ik ben er op een gegeven moment mee gestopt, wat ik nu nog doe is nog steeds de kilometers van de toertochten bijhouden.

Vorig jaar heb ik bij de toerclub Le Champion mijn derde wereldbol in ontvangst kunnen nemen, goed voor 120.000 kilometer, de stand toen op iets van 122.000 kilometers alleen gereden tochten dus zonder "trainings"kilometers.

Werkelijke kilometers gaan richting de 300.000 kilometers vermoed ik. Ik fiets sinds 1995.

PrinceHeerlijk

500.000 km

door: Wombcat op 2016-08-30 08:19:28

[="Thierry le Brun"]

in al die jaren gereden:
433 veldtoertochten
163 toertochten
82 cyclo's

Lekker bezig. :oke:
In 2014 ging ik over de 200.000 km heen, zit nu op 220.000 ongeveer.
Een kleine 200 officiële wedstrijden, 145 cyclo's en ruim 500 trainingswedstrijden.

Wombcat

500.000 km

door: Proeme op 2016-08-30 08:39:05

ik moet nog een paar jaartjes doorfietsen zie ik... :P

Proeme

500.000 km

door: Thierry le Brun op 2016-08-30 09:14:39

[="who cares"]
En hoeveel km op de niet racefiets/veldrijder/ATB fiets of heb je geen gewone fiets voor iets anders.
heen en weer naar het werk is 2x3 km per dag.
200 dagen per jaar en dat al bijna 25 jaar...
plus school plus al het andere = meer dan genoeg.
[="indobesar"]
Respect!

Wat waren de hoogte-/dieptepunten? Gaafste lokaties? Vreemde gebeurtenissen etc..? Veel voer voor mooie verhalen denk ik.
dieptepunten de paar echt zware valpartijen.
hoogtepunten? zo veel. afgelopen maand nog weekje fietsen in Luxemburg. Naast de Eifel de mooiste buitenlandse dichtbij bestemming.
verder heel veel fietsvakanties in F, I, CH, O, SP, P en Australie, en de laatste tijd de kinderen de beginselen van het MTB bij brengen.

1 van de mooiere locatie was een wedstrijd in Australie onder de 'rook' van de Harbour Bridge.
verder te veel om op te noemen: Dolomieten, boven op de Pico Veleta op3300m hoogte staan enz enz

Thierry le Brun

500.000 km

door: MEG op 2016-08-30 12:01:48

[="Thierry le Brun"]

in al die jaren gereden:
433 veldtoertochten
163 toertochten
82 cyclo's

Zijn dat alleen wedstrijd- en toerkilometers of zitten er ook trainingsritjes bij?

MEG

500.000 km

door: Thierry le Brun op 2016-08-30 12:20:10

[="MEG"]
[="Thierry le Brun"]

in al die jaren gereden:
433 veldtoertochten
163 toertochten
82 cyclo's

Zijn dat alleen wedstrijd- en toerkilometers of zitten er ook trainingsritjes bij?
in principe alle normale ritten op race en cx fiets. dus alles wat ik nu ook in het trainingsgebeuren registreer.
dus ook het 25km per uur ritje van afgelopen zondag.
de ritjes met de kinderen deze zomer zitten hier bijv niet in.

Thierry le Brun

500.000 km

door: indobesar op 2016-08-30 13:23:38

[="Thierry le Brun"]
[="indobesar"]
Respect!

dieptepunten de paar echt zware valpartijen.
hoogtepunten? zo veel. afgelopen maand nog weekje fietsen in Luxemburg. Naast de Eifel de mooiste buitenlandse dichtbij bestemming.
verder heel veel fietsvakanties in F, I, CH, O, SP, P en Australie, en de laatste tijd de kinderen de beginselen van het MTB bij brengen.

1 van de mooiere locatie was een wedstrijd in Australie onder de 'rook' van de Harbour Bridge.
verder te veel om op te noemen: Dolomieten, boven op de Pico Veleta op3300m hoogte staan enz enz
:oke: Kan je 1 onderwerp eruit halen en daar een verhaal over schrijven? Wedstrijd in Australie klinkt heel gaaf! :D

indobesar

500.000 km

door: NK 2003 op 2016-08-31 10:18:35

Kanjer! Op naar je eerste miljoen!
Benieuwd of MEG, nr 1 in het trainingslogboek, ook al zo'n mijlpaal heeft bereikt!

Zelf blijven we steken in de tonnen (twee) en een verloren jaar (2016).

NK 2003

500.000 km

door: MEG op 2016-08-31 11:09:56

[="NK 2003"]
Benieuwd of MEG, nr 1 in het trainingslogboek, ook al zo'n mijlpaal heeft bereikt!

Nee, hoor.
Ik hou het bij sinds 1999. In dat jaar reed ik 447 kilometer. Ja, in een heel jaar. Nu haal ik dat soms in één rit.
Op dit moment staat de teller op 165.000

MEG

500.000 km

door: Thierry le Brun op 2016-08-31 11:19:18

[="MEG"]
[="NK 2003"]

Nee, hoor.
Ik hou het bij sinds 1999. In dat jaar reed ik 447 kilometer. Ja, in een heel jaar. Nu haal ik dat soms in één rit.
Op dit moment staat de teller op 165.000
Koos wellicht?

Thierry le Brun

500.000 km

door: Thierry le Brun op 2016-08-31 23:34:38

[="indobesar"]
:oke: Kan je 1 onderwerp eruit halen en daar een verhaal over schrijven? Wedstrijd in Australie klinkt heel gaaf! :D
je praat wel over 1992-1993 dus da's een eeuwigheid geleden!
kan in elk geval wel een leuk verhaal over Australiërs en Noren vertellen:

het begon in ieder geval ooit met 1 Australier die bij kennissen in Harderwijk logeerde en bij mijn cluppie wedstrijden ging rijden.
zo af en toe kreeg hij Australische vrienden over die bijv in Belgie of Duitsland verbleven. Mijn ploegleider leek het toen wel leuk om een aantal van die jongens op de Veluwe onder te brengen om zo met ze als team allerlei wedstrijden te gaan rijden. Zo hebben wij thuis 3 jaar na elkaar voor een maand of 3-4 onderdak geboden aan een aantal Australiërs. Dan zijn de contacten natuurlijk makkelijk te maken om ook eens die kant op te gaan en dat heb ik dus na school en militaire dienst dus gedaan. 4 maanden weg, van 1 november tot 1 maart, en daar bij verschillende jongens aan de oostkant van Australie verbleven, o.a Canberra, Newcastle en Sydney, plus nog 2 weken hiken in Tasmanie (stiekem de mooiste 2 weken van de hele trip!
Destijds volgden ze daar nog de Europese wielerkalender wat inhield dat nov-febr een rustige tijd was met enkel clubwedstrijden en een enkel criterium (ook het feit dat het dan hoogzomer is speelde natuurlijk mee). Pas later zijn ze meer grotere koersen gaan organiseren in hun zomer , zie bijv Tour Down Under, hoewel het daar soms eigenlijk gewoon te warm voor is. 1 van de grotere wedstrijden die ik toen reed was een criterium in The Domain/Royal Botanic Gardens in Sydney, letterlijk in de schaduw van de Harbour Bridge en Opera House. qua entourage krijg je ze niet veel mooier!
Zal binnenkort eens kijken of ik daar nog foto's van naar boven kan toveren.
http://images3.aystatic.com/places/2989/46526_home_hero.jpg?1368577568">
Overigens zorgde die Australieploeg er ook voor dat wij later een jaar of 15 achter elkaar een week lang wedstrijden in Noorwegen konden rijden en dat we nu nog steeds contacten hebben met de mensen waar we telkens mochten verblijven.
is op zich wel een mooi verhaal: die Australische ploeg ( overigens gesponsord door Amnesty International) reed o.a. de ronde van Drenthe en meerdaagse in de Ardennen zoals de Triptique Ardennais maar op een gegeven moment ook grotere etappewedstrijden als de ronde van Karinthie. Daar mochten wij soms ook mee en vooral mijn ouders gingen vaak mee als begeleiders. In Karinthie reed een Litouwse ploeg die ons dan weer uitnodigde voor een wedstrijd in Litouwen. Tijdens die koers kwamen we in contact met een Noorse. Die mensen nodigden ons uit om het WK van 1993 in Oslo te komen bezoeken. Onderdak en alles werd geregeld, weliswaar in een kazerne maar wel direct aan het parcours. Enkel de reis was eigen rekening. Dat WK zorgde uiteindelijk voor een uitnodiging voor het Norsk Sykkle Festival, toen nog een wedstrijdenreeks van een kleine 10 dagen, beginnend in en om Oslo en eindigend met wedstrijden in Laerdal, Ardal en Sogndal. in 1994 ben ik daar toen alleen heen gegaan, rijdend voor de Noorse ploeg van Horten. Dat beviel zo goed dat we het jaar erop met 5 Nederlandse renners daar heen gingen. dat heb ik zelf een jaar of 6-7 'volgehouden'. Toen was de wedstrijd ondertussen teruggebracht naar 5 dagen en had ik die bergen en fjorden ondertussen wel een keertje gezien maar mijn ouders zijn nog een jaar of 10 elk jaar weer die kant op gegaan met 4-6 renners.

Thierry le Brun

500.000 km

door: MEG op 2016-09-01 15:11:21

Mooi verhaal Jerry

MEG

500.000 km

door: Metor op 2016-09-01 15:30:34

Jerry! Jerry! Jerry! :D :D ;-) :oke:

Metor

500.000 km

door: MJW op 2016-09-01 22:51:02

Diepe buiging van respect!!!

MJW

500.000 km

door: indobesar op 2016-09-02 10:47:07

Fantastisch verhaal! :oke:
Wat een gave ervaring moet dat zijn geweest. Ik vind het ook mooi om te lezen dat je nog steeds contact hebt met enkele personen uit het verleden.

Volgende week een ander verhaal uit de 500.000km historie? 8)

indobesar

500.000 km

door: Thierry le Brun op 2016-09-02 11:08:50

[="indobesar"]
Wat een gave ervaring moet dat zijn geweest. Ik vind het ook mooi om te lezen dat je nog steeds contact hebt met enkele personen uit het verleden.

overigens gingen die contacten destijds allemaal zonder email, skype, hype, app ,GPS, GSM, Twitter, Facebook of wat dan ook.

Zo ging ik de eerste jaren tijdens de vakanties, toen nog met mn ouders, ook op pad. Veelal in de Jura. Kaart er bij, route bedenken, ouders uitleggen waar ik ongeveer van plan was heen te rijden, kaart meenemen, bidonnetjes vullen, paar Franken meenemen, sticker van de camping met campingplaats van onze caravan achter in de zak, wat eten en een geschatte fietstijd doorgeven: 'tis nu 10 uur, om 4 uur ben ik wel weer terug." geen GSM of GPS, gewoon lekker rijden, pionieren, logisch verstand gebruiken en zelf je weg bepalen. en ook toen waren de kleinste dunste witte kronkelende weggetjes op de kaart de mooiste ( of eigenlijk die rood-wit gestreepte weggetjes....)

Thierry le Brun

500.000 km

door: Alwin op 2016-09-02 14:27:44

Herkenbaar. Zo ging ik ook altijd op pad. Eén keer een inzinking gehad tijdens een verhit rondje door de Gorges du Verdon. Zat me echt af te vragen hoe ik weer bij de camping moest komen. Terwijl ik me op een terras weer moed in zat te drinken komen m'n ouders aanrijden. Probleem opgelost :lol: :lol:

Alwin

500.000 km

door: Pino op 2016-09-02 19:48:38

Leuk, Jerry!

Pino

500.000 km

door: Bontempi op 2016-09-02 21:16:07

[="Thierry le Brun"]
[="indobesar"]

overigens gingen die contacten destijds allemaal zonder email, skype, hype, app ,GPS, GSM, Twitter, Facebook of wat dan ook.

Zo ging ik de eerste jaren tijdens de vakanties, toen nog met mn ouders, ook op pad. Veelal in de Jura. Kaart er bij, route bedenken, ouders uitleggen waar ik ongeveer van plan was heen te rijden, kaart meenemen, bidonnetjes vullen, paar Franken meenemen, sticker van de camping met campingplaats van onze caravan achter in de zak, wat eten en een geschatte fietstijd doorgeven: 'tis nu 10 uur, om 4 uur ben ik wel weer terug." geen GSM of GPS, gewoon lekker rijden, pionieren, logisch verstand gebruiken en zelf je weg bepalen. en ook toen waren de kleinste dunste witte kronkelende weggetjes op de kaart de mooiste ( of eigenlijk die rood-wit gestreepte weggetjes....)
Heel herkenbaar :oke: :oke:

Bontempi

27 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging