Wijn café - Wijnbeurs LILLE

Topic gesloten, alleen lezen

71 berichten

door: HenkP op 2010-11-04 22:08:30

[="Rob T"]
[En de andere favoriet, waar ik al 26 jaar kom.
http://www.gangofpour.com/underground/2009/may/images/garrigue_vac.jpg">
Ik ben bijna om wat betreft wijn en het bier dreigt over datum te raken want tegenwoordig meer wijn dan bier.

Vanavond een wijn van Vaqueyras: Prestige du Pape. Ken je dat ook?

Trouwens bij de Giro delle Dolomiti nog een wijnboer bezocht (zat naast ons hotel):
www.braunbach.it

Binnenkort nog eens wat bestellen want deze wijn was :oke:

Drink jij geen Italiaanse wijn?

HenkP

door: Rob T op 2010-11-04 23:11:17

[="HenkP"]
[="Rob T"]
[En de andere favoriet, waar ik al 26 jaar kom.
http://www.gangofpour.com/underground/2009/may/images/garrigue_vac.jpg">
Ik ben bijna om wat betreft wijn en het bier dreigt over datum te raken want tegenwoordig meer wijn dan bier.

Vanavond een wijn van Vaqueyras: Prestige du Pape. Ken je dat ook?

Trouwens bij de Giro delle Dolomiti nog een wijnboer bezocht (zat naast ons hotel):
http://www.braunbach.it

Binnenkort nog eens wat bestellen want deze wijn was :oke:

Drink jij geen Italiaanse wijn?
Vaqueyras: Prestige du Pape is een leuke om mee te beginnen, maar als je meer wijn uit Vaqueyras gaat drinken dan is het niet zoveel bijzonders.

Verder zou je me moeten kennen:
Auto's komen uit Duitsland
Fietsen komen uit Italie
Wijn komt uit Frankrijk ;-)

Italiaanse wijn drink ik wel eens bij een vriend van mij, die probeert wij elke keer weer te overtuigen. Moet zeggen het smaakt prima. En ik drink het ook als ik in Italie ben. Maar bij mij thuis is geen fles wijn uit Italie te vinden.

En uiteraard is er een uitzondering op Rob T's regel. Bij mij thuis is wijn uit Nieuw Zeeland te vinden. De Hawksbridge - Marlborough Sauvignon Blancom precies te zijn.

Rob T

door: Jan Willem op 2010-11-04 23:18:40

in Valtellina maken ze anders hele aardige Sforzato's

@HenkP, pas op hoor. Tijdens de vakantie wil een wijntje nog wel eens veel lekkerder smaken dan thuis ;-)

Jan Willem

door: Alwin op 2010-11-05 09:30:35

De kaarten voor komende editie zijn weer binnen en hoewel we eerst een jaar over zouden slaan, zijn er nu toch weer plannen om te gaan. Grote kans dat ik dus zaterdag 20-11 in Lille te vinden ben. Nog meer WT-ers die die kant op gaan? Ik heb eventueel nog wel entreekaarten over.

Alwin

door: Rob T op 2010-11-05 09:39:55

Het idee is om dit jaar weer op de vrijdag te gaan. De witte wijnen van Domaine Gille vliegen daar letterlijk de deur uit, vorig jaar maar EEN doosje van elk kunnen bemachigen, dus de eerste slok op vrijdagmorgen zal bij Domaine Gille zijn.

Rob T

door: Alwin op 2010-11-16 11:21:07

Helaas gaat mijn tochtje naar Lille niet door. Volgend jaar beter.

Alwin

door: Bas op 2011-05-05 17:35:39

Speciaal voor RobT: Nederlander lanceert internationaal iPad only tijdschrift voor wijnliefhebbers

[]Derrick Neleman, oprichter van Bythegrape.com, heeft een Engelstalig wijntijdschrift met exclusieve content voor de iPad uitgebracht. De lezer betaalt bijna 3 euro per uitgave, maar krijgt hier een advertentieloos tijdschrift voor terug.

Naast geschreven columns en interviews, is in de app onder meer een documentaire te vinden over wijnexpert en boekenschrijfster Jancis Robinson. Deze film, gemaakt door de Nederlander Fred van Dijk, is net als alle andere content, speciaal geproduceerd voor deze iPad-uitgave.

Ook is het mogelijk om in de app Twitter-updates te krijgen van enkele bekende wijnfanaten, zoals Gary Vaynerchuck. De artikelen van het weblog van Robinson worden automatisch doorgezet naar de applicatie.

Er ontstaan langzamerhand steeds meer iPad only-uitgaven waarbij uitgevers content speciaal voor de tablet produceren. Zo zijn er bijvoorbeeld The Daily, TRVL, Project.

http://www.emerce.nl/nieuws/nederlander-lanceert-internationaal-ipad-only-tijdschrift-wijnliefhebbers

Bas

door: nagtie op 2011-05-05 18:52:50

Ik heb een half jaar geleden de wijn der wijnen gedronken!
http://www.klwines.com/images/skus/1035050x.jpg">

Mijn zwager handelt wat in wijnen. Bij een bevriend verzamelaar kreeg hij de kans om vanwege gezondheids klachten een deel van de wijnkelder op te kopen tegen zeer vriendelijke prijzen.

daarbij zaten 12 flessen pomerol, uit 1991 t/m 1998 de glorie jaren van deze wijn!
De flessen werden aangeboden voor 1200 euro, dus ik dacht zo 100 euro per fles.. bleek de prijs per fles te zijn.

Na er 11 verkocht te hebben heeft hij er 1 gehouden.
aangezien hij chef kok is heeft hij bij een diner bij hem thuis als soort van kleine verassing het hoofdgerecht opgeleukt met een glaasje petrus..

Echt waar ik heb nog nooit een lekkerdere wijn gedronken, het idee dat ik ruim 150 euro weg zat te drinken doet daar ook vast aan bijdragen.

Verder drink ik wel eens gewoon wijn uit de supermarkt hoor :D

nagtie

door: Rob T op 2011-05-05 18:54:28

[="Bas"]
Speciaal voor RobT: Nederlander lanceert internationaal iPad only tijdschrift voor wijnliefhebbers
[]Derrick Neleman, oprichter van Bythegrape.com, heeft een Engelstalig wijntijdschrift met exclusieve content voor de iPad uitgebracht. De lezer betaalt bijna 3 euro per uitgave, maar krijgt hier een advertentieloos tijdschrift voor terug.

Naast geschreven columns en interviews, is in de app onder meer een documentaire te vinden over wijnexpert en boekenschrijfster Jancis Robinson. Deze film, gemaakt door de Nederlander Fred van Dijk, is net als alle andere content, speciaal geproduceerd voor deze iPad-uitgave.

Ook is het mogelijk om in de app Twitter-updates te krijgen van enkele bekende wijnfanaten, zoals Gary Vaynerchuck. De artikelen van het weblog van Robinson worden automatisch doorgezet naar de applicatie.

Er ontstaan langzamerhand steeds meer iPad only-uitgaven waarbij uitgevers content speciaal voor de tablet produceren. Zo zijn er bijvoorbeeld The Daily, TRVL, Project.

http://www.emerce.nl/nieuws/nederlander-lanceert-internationaal-ipad-only-tijdschrift-wijnliefhebbers
Nu de Ipad nog, kost toch al gauw een halve fles Petrus :lol:

Rob T

door: Rob T op 2011-05-05 18:56:53

[="nagtie"]
Ik heb een half jaar geleden de wijn der wijnen gedronken!
http://www.klwines.com/images/skus/1035050x.jpg">

Mijn zwager handelt wat in wijnen. Bij een bevriend verzamelaar kreeg hij de kans om vanwege gezondheids klachten een deel van de wijnkelder op te kopen tegen zeer vriendelijke prijzen.

daarbij zaten 12 flessen pomerol, uit 1991 t/m 1998 de glorie jaren van deze wijn!
De flessen werden aangeboden voor 1200 euro, dus ik dacht zo 100 euro per fles.. bleek de prijs per fles te zijn.

Na er 11 verkocht te hebben heeft hij er 1 gehouden.
aangezien hij chef kok is heeft hij bij een diner bij hem thuis als soort van kleine verassing het hoofdgerecht opgeleukt met een glaasje petrus..

Echt waar ik heb nog nooit een lekkerdere wijn gedronken, het idee dat ik ruim 150 euro weg zat te drinken doet daar ook vast aan bijdragen.

Verder drink ik wel eens gewoon wijn uit de supermarkt hoor :D
Ben "jaloers" Maar gun je je wel hoor ;-)

Of het de wijn der wijnen is, daar kunnen we nog een forum over vol schrijven. Maar hij staat op het lijstje van "ooit nog te willen drinken wijnen".

Rob T

door: nagtie op 2011-05-05 20:27:47

haha dat weet je pas als je alle wijnen die in aanmerking komen hebt gedronken!
Helaas zal die kans niet zo groot zijn, ik denk wel dat ik de pertus niet in al zijn facetten heb kunnen proeven, daarvoor moet je wel zulk getrainde smaak pappillen hebben.

nagtie

door: Rob T op 2011-05-05 21:01:01

[="nagtie"]
haha dat weet je pas als je alle wijnen die in aanmerking komen hebt gedronken!
Helaas zal die kans niet zo groot zijn, ik denk wel dat ik de pertus niet in al zijn facetten heb kunnen proeven, daarvoor moet je wel zulk getrainde smaak pappillen hebben.
Dat klopt. Ik heb er al een paar gedronken, een paar liggen bij mij thuis te wachten op het "juiste" moment en een paar zijn nog ver buiten bereik.

Rob T

door: Tazzy op 2011-07-19 14:30:09

Gister weer bij Chateau de Marsannay geweest... pffffffff... was even schrikken bij afrekenen.
Zo erg dat we voor de volgende keer een uitnodiging hebben om zonder betaling te proeven + niet langs start maar gelijk door naar de grand Cru's

Tazzy

door: Tazzy op 2011-07-19 14:32:50

Vond voor de liefhebber net het fototje op de desktop

http://img810.imageshack.us/img810/6046/img7961crop.jpg

Tazzy

door: Rob T op 2011-07-19 14:54:19

[="Tazzy"]
Vond voor de liefhebber net het fototje op de desktop

http://img810.imageshack.us/img810/6046/img7961crop.jpg
Dat zijn mooie wijnen :oke:

Rob T

door: Joseba op 2012-08-09 10:32:01

Ben van plan om hier in november eens heen te gaan. Hoe kom ik aan toegangskaarten? Gewoon aan de kassa of moet/kan ik dit op voorhand al regelen? Op de site van de VI is niets te vinden hierover.

Joseba

door: Alwin op 2012-08-09 11:35:39

Je kunt gewoon aan de kassa kaartjes halen. Je krijgt een glas mee en proeven maar. Misschien gaan wij dit jaar ook weer.

Alwin

door: Rob T op 2012-08-09 14:26:07

[="Joseba"]
Ben van plan om hier in november eens heen te gaan. Hoe kom ik aan toegangskaarten? Gewoon aan de kassa of moet/kan ik dit op voorhand al regelen? Op de site van de VI is niets te vinden hierover.
Gewoon aan de kassa.

Neem een flesje water mee. Kun je je mond spoelen en eventueel glas omspoelen.

Rob T

door: Tazzy op 2012-10-12 22:52:25

Vandaag van de dirck3 3voor10 6 flessen cabernet sauvignon iets-frans 2011 gekocht. Gewoon voor bij het eten. Opmerkelijk dat direct na openen ik zoiets heb van mmm waterig wijntje maar niet verkeerd. Als de fles even open staat begint het zachtjes een wat steviger wijn te worden. Kortom helemaal in de smaak :)

Tazzy

door: arno op 2012-10-13 11:15:37

[="Rob T"]
.........Ook nog hele mooie Elzas geproef, vooral de Pinot Gris Selection Grain Nobles (of wel allemaal rotte druiven) was prachtig, alleen helaas hadden ze ook op het prijskaartje hun uiterste best gedaan .........
Dat zijn de verrassingen uit de Elzsas, "vendange tardive" (edele rotting) en "grain noble" Nou niet direct "droge" witte ;)

Trainingskampje Elzas misschien toch wat concreter maken.....

arno

door: Ronald10speed op 2012-10-13 13:13:41

[="Rob T"]
Oei Rob, jij moet toch weten dat een vineus glas altijd beter is dan een glas dat gespoeld is met water. Menig proeverij waar ik aan deel heb genomen kreeg ik deze wijsheid mee.

Ronald10speed

door: Rob T op 2012-10-13 13:40:08

[="Ronald10speed"]
[="Rob T"]
Oei Rob, jij moet toch weten dat een vineus glas altijd beter is dan een glas dat gespoeld is met water. Menig proeverij waar ik aan deel heb genomen kreeg ik deze wijsheid mee.
Dat klopt, er staat niet voor niets "eventueel" en dat is omdat er soms iets in het glas komt waar je de volgende wijn NIET mee in aanraking wilt laten komen. Ofwel ondrinkbare fouzel.

Rob T

door: Ronald10speed op 2012-10-13 14:07:59

[="Rob T"]
[="Ronald10speed"]
[="Rob T"]
Dat klopt, er staat niet voor niets "eventueel" en dat is omdat er soms iets in het glas komt waar je de volgende wijn NIET mee in aanraking wilt laten komen. Ofwel ondrinkbare fouzel.
:oke: Prima toevoeging.

Ronald10speed

door: Rob T op 2012-10-13 16:04:27

16, 17 en 18 november is de wijnbeurs weer in Lille. Dit is echt de moeite waard.

http://www.vigneron-independant.com/auxsalons/recherche.php?changesalon=167&salon=Lille

Rob T

door: Joseba op 2012-10-14 16:20:02

Present. Volgens mij den zaterdag.

Joseba

71 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging