Wielerliteratuur/lectuur

Topic gesloten, alleen lezen

165 berichten ...

Wielerliteratuur/lectuur

door: Harm Jan op 2010-06-24 09:14:16

[="MEG"]
[="Mac944"]
Zojuist binnen: Merckx 525, een door Sporza middels uitgeverij de Kannibaal uitgegeven boek ter gelegenheid van de 65e verjaardag van de Grootste Aller Tijden. Nog een Merckx boek in mijn boekenkast, maar deze keer met fotomateriaal uit nooit aangeboorde archieven, aldus de begeleidende tekst. Ik ben benieuwd.
Je had hem zaterdag even moeten laten signeren. ;-)
Lastig als je hem pas op woensdag binnen hebt ;)

Harm Jan

Wielerliteratuur/lectuur

door: Ruben Loman op 2010-08-23 15:44:51

Net het boek "Renner willen worden" van Karl van Nieuwekerke gelezen.

Vermakelijke kost, maar je bent er zo door heen. Wel leuk om te zien dat hij een tijdje zo fanatiek heeft geleefd om een droom uit te doen komen maar tegelijk ook heel goed relativeert en zijn beperkingen ziet in vergelijk met de grote jongens.

Ruben Loman

Wielerliteratuur/lectuur

door: Mac944 op 2010-09-14 10:14:50

Momenteel ben ik bezig in het boekje van Jean Nelissen. Ik dacht eigenlijk dat het over zijn leven zou gaan, maar het zijn verhalen uit zijn mond over diverse renners/gebeurtenissen gedurende zijn carriere. Er staan toch leuke wetenswaardigheden in en gecombineerd met de schrijfstijl is dit een aan te raden boekwerkje. Ook voor degenen die alles al gelezen hebben over de historie van het Cyclisme.

Mac944

Wielerliteratuur/lectuur

door: Robert vD op 2010-09-14 11:43:34

[="Ruben Loman"]

Vermakelijke kost, maar je bent er zo door heen. Wel leuk om te zien dat hij een tijdje zo fanatiek heeft geleefd om een droom uit te doen komen maar tegelijk ook heel goed relativeert en zijn beperkingen ziet in vergelijk met de grote jongens.
Ook binnen een dag uitgelezen. Vermakelijk, hier en daar herkenbaar. Aan de ene kant laat hij zien hoe obsesief hij was en aan de andere kant weet hij het allemaal zeer mooi te relativeren.

Robert vD

Wielerliteratuur/lectuur

door: Ruben Loman op 2010-09-17 13:25:16

[="Robert vD"]
[="Ruben Loman"]

Ook binnen een dag uitgelezen. Vermakelijk, hier en daar herkenbaar. Aan de ene kant laat hij zien hoe obsesief hij was en aan de andere kant weet hij het allemaal zeer mooi te relativeren.

Ik ben vooral jaloers op zijn afvalrace, ik ben te veel bourgondiër :lol:

Ruben Loman

Wielerliteratuur/lectuur

door: daPOKER op 2010-09-17 16:23:43

'K ben bezich in het boekje van Maarten Ducort.
Vrij aardig geschreven. Je krijgt een redelijk goed beeld van het reilen en zeilen binnen 't peloton.

Om dan toch mezelf even te promoten.
Ik ben sinds 'n half jaar bezig met 'n foto/fiets blog, waar werk, politiek, fietsen e.d. samenkomen. Soms grappig soms serieuzer soms met 'n traan maar altijd met 'n zwart/wit foto. Ik wil er nog eens 'n boekje van maken met een foto-expo als release-eventje. Voor de liefhebber:
http://www.koersvandedag.nl

daPOKER

Wielerliteratuur/lectuur

door: Mac944 op 2010-10-09 21:32:14

[="daPOKER"]
'K ben bezich in het boekje van Maarten Ducort.
Vrij aardig geschreven. Je krijgt een redelijk goed beeld van het reilen en zeilen binnen 't peloton.

Om dan toch mezelf even te promoten.
Ik ben sinds 'n half jaar bezig met 'n foto/fiets blog, waar werk, politiek, fietsen e.d. samenkomen. Soms grappig soms serieuzer soms met 'n traan maar altijd met 'n zwart/wit foto. Ik wil er nog eens 'n boekje van maken met een foto-expo als release-eventje. Voor de liefhebber:
http://www.koersvandedag.nl
Nadat de eerste druk uitverkocht was heb ik sinds kort de tweede druk binnen. Inderdaad een aanrader, zelfs voor iemand (zoals ik) die al een meter of 4 aan wielerlectuur in de kast heeft staan. Wel veel wollig taalgebruik zoals we dat kennen van Ducrot, maar wel een autobiografie van een renner met een universitaire opleiding in een tijd waar dat niet helemaal gewoon was.

Mac944

Wielerliteratuur/lectuur

door: Mac944 op 2010-11-19 14:02:48

Begin deze week het boek De nieuwe fiets van Dirk Jan Roeleven binnen gekregen. Aanvankelijk was ik nogal sceptisch toen ik over dit boek las, maar na de goede recensies en een stukje te hebben gelezen (ik meen in De Muur) heb ik het besteld. Het is veel meer dan een boek over fietsen en/of wielrennen alleen en het is meer een road-movie (book?) met een hoop contemplatie over leven en dood.

Ik vind het zeker een aanrader, een boek dat stemt tot nadenken met een wielersausje.

Mac944

Wielerliteratuur/lectuur

door: Eric op 2010-11-19 16:02:29

Het grootste commentaar dat Roeleven krijgt van fietsers is over de afgelegde kilometers :) (zelf even het boek lezen, dan weet je het wel). Ik heb 'm tijdens de Tour for Life een week meegemaakt en we hebben een paar keer uitgebreid over het boek gesproken, en ik heb dezelfde ontwikkeling doorgemaakt als jij Mac. Ik heb in eerste instantie met wielerogen het boek gelezen, maar dat is te kort door de bocht. Een wijdere blik dan dat is nodig. Mooi boek, zeker een aanrader.

Zelf heb ik Koos, Kenny en Johhny van Thijs Zonneveld op deBike Motion beurs gekocht. In een vloek en een zucht uitgelezen. Ik ben groot liefhebber van Thijs. Ook dit is dus wat mij betreft een aanrader.

Tenslotte: iedereen al Bikewriters Tour for Life gekocht? Met bijdragen van Zonneveld, Roeleven, Nando Boers, Maarten Ducrot etc http://www.bikewriters.nl/ Opbrengst naar het goed doel Artsen zonder Grenzen

Eric

Wielerliteratuur/lectuur

door: Dutchy Marc op 2011-06-25 10:03:37

Boek gevonden (voor niks ;-) ):[url=http://noviafacts.digi-magazine.nl/inspiratieboek/magazine.php]Inspiratie, Coachen & Presteren - Toon Gerbrands

Mijn recensie: Vol met mooie one-liners die je doelen en geest helpen weer op scherp te stellen :oke: .

Dutchy Marc

Wielerliteratuur/lectuur

door: Ottie op 2011-06-25 10:24:18

[="arno"]
Gisteren met veel plezier "Op de helling" gelezen.
Voor de vele Marmotte gangers onder ons een prachtige roman over een "vrienden"-groep die "de uitdaging" aan gaan.
Heb dit boekje in de trein heen/terug naar Amsterdam in één keer uitgelezen. Vond het ook wel vermakelijk, soms lag het er een tikkie te dik op.Makkelijk leesvoer.

Ottie

Wielerliteratuur/lectuur

door: Rob T op 2011-06-26 22:51:45

[="Eric"]
Tenslotte: iedereen al Bikewriters Tour for Life gekocht? Met bijdragen van Zonneveld, Roeleven, Nando Boers, Maarten Ducrot etc http://www.bikewriters.nl/ Opbrengst naar het goed doel Artsen zonder Grenzen
Ik had hem al van te voren besteld.

Maar als ik eerlijk ben, vond ik het niet echt geweldig. Totaal aantal leuke pagina's haalt de 10 nog niet.

Rob T

Wielerliteratuur/lectuur

door: gentslux op 2011-11-28 19:20:40

Vandaag wordt het boek: 'Joop Zoetemelk: een open boek' officieel geïntroduceerd. Het lag al een week of wat in de winkels en ik kreeg het 'in de ziekenboeg' cadeau van m'n broer. Kan alleen maar zeggen dat het boek het lezen - en het kijken - méér dan waard is!

gentslux

Wielerliteratuur/lectuur

door: Mac944 op 2012-04-19 16:07:25

Op de tablet ben ik momenteel de biografie van Robbie McEwen aan het lezen, zie http://www.amazon.co.uk/One-Way-Road-Autobiography-Robbie/dp/1864712589.

Vooralsnog exact wat je verwacht van een verhaal over een Australische sprinter, maar het leest makkelijk weg en is vermakelijk. Quote van de dag: "...I think about winning the same way I think about my morning coffee - life without it is dull, colourless."

Mac944

Wielerliteratuur/lectuur

door: Thierry le Brun op 2012-04-19 21:41:37

[="Mac944"]
Op de tablet ben ik momenteel de biografie van Robbie McEwen aan het lezen, zie http://www.amazon.co.uk/One-Way-Road-Autobiography-Robbie/dp/1864712589.

Vooralsnog exact wat je verwacht van een verhaal over een Australische sprinter, maar het leest makkelijk weg en is vermakelijk. Quote van de dag: "...I think about winning the same way I think about my morning coffee - life without it is dull, colourless."
so he's having a dull, colourless live at the moment.

Thierry le Brun

Wielerliteratuur/lectuur

door: Ard op 2012-05-21 19:22:21

Zijn jullie al op de hoogte van http://www.soigneur.nl

Ze hebben net hun eerste magazine gepubliceerd en het ziet er steengoed uit.
Is anders als anders maar met leuke verhalen en fantastische foto's.

Ard

Wielerliteratuur/lectuur

door: Tazzy op 2012-09-11 17:19:17

Biografie van Gert Jakobs gekocht, nog niet verder gekomen dan 2 blz maar best leuk geschreven

Tazzy

Wielerliteratuur/lectuur

door: Tazzy op 2013-05-19 10:51:53

Iemand nog tips voor Fiets gerelateerde ebooks?
Ereader gekocht en wel klaar met boeken meeslepen op vakantie :D

Tazzy

Wielerliteratuur/lectuur

door: DeRosa op 2014-01-17 10:16:32

Bij de inhoud van FIFA Maffia vergeleken, valt de dopingproblematiek in de wielersport het niet. Dit boek, van 2012, schetst een onthutsend beeld van een sporttak die drijft op nepotisme, corruptie, zelfverrijking en arrogantie. Een aanrader voor wie denkt dat stront alleen is voorbehouden aan het wielermilieu.

DeRosa

Wielerliteratuur/lectuur

door: Zeeuw op 2014-01-18 16:14:05

[="DeRosa"]
Bij de inhoud van FIFA Maffia vergeleken, valt de dopingproblematiek in het niet. Dit boek, van 2012, schetst een onthutsend beeld van een sporttak die drijft op nepotisme, corruptie, zelfverrijking en arrogantie. Een aanrader voor wie denkt dat stront alleen is vorbehouden aan het wielermilieu.
Dat is dan iets voor mijn collega's die niet van wielrennen houden, maar denken dat voetbal de enige sport is....

Zeeuw

Wielerliteratuur/lectuur

door: Cube op 2014-01-19 14:11:44

[="Zeeuw"]
[="DeRosa"]
Bij de inhoud van FIFA Maffia vergeleken, valt de dopingproblematiek in het niet. Dit boek, van 2012, schetst een onthutsend beeld van een sporttak die drijft op nepotisme, corruptie, zelfverrijking en arrogantie. Een aanrader voor wie denkt dat stront alleen is vorbehouden aan het wielermilieu.
Dat is dan iets voor mijn collega's die niet van wielrennen houden, maar denken dat voetbal de enige sport is....
:oke: hier nog een ....

Cube

Wielerliteratuur/lectuur

door: Mac944 op 2014-01-24 16:57:59

Ik ben nu bezig in de biografie van Charly Wegelius, zie http://www.bol.com/nl/p/domestique/9200000011132251/

Erg leuk om de ervaringen van een 'domestique' te lezen. Er zijn genoeg biografieën van veelwinnaars.

Mac944

Wielerliteratuur/lectuur

door: Metor op 2014-02-24 01:32:16

Is er iemand die een aantal ebooks heeft "liggen". Ben onder andere opzoek naar die van David Millar maar meer wielerliteratuur is digitaal welkom!

Metor

Wielerliteratuur/lectuur

door: Tazzy op 2016-11-16 20:20:41

kuch stof dr af...

dacht gister ik koop even het nieuwe dekker boek... uitverkocht op dh centraal

Tazzy

Wielerliteratuur/lectuur

door: el_loco op 2016-11-16 21:22:13

[="Tazzy"]
kuch stof dr af...

dacht gister ik koop even het nieuwe dekker boek... uitverkocht op dh centraal
:lol: Ja, marketingtechnisch is het goed geregeld wel! Van het stukje dat ik gratis op de site van AD las werd ik niet heel vrolijk, zeker niet kwa schrijfstijl. Typisch een boekje dat je binnen een uur weg leest lijkt me.
Verder vind ik de columns van Thijs Zonneveld wel geinig, maar heb ik zo mijn bedenkingen bij zijn integriteit. Probeert enerzijds over te komen als een politiek correct figuur, maar is toch ook vooral deel van de incrowd lijkt me. Vind zichzelf belangrijker dan zou moeten is mijn indruk in ieder geval (wellicht onterecht, maar goed...)

el_loco

165 berichten ...

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging