Wat ik nu tijdens het fietsen heb meegemaakt.....

Topic gesloten, alleen lezen

1918 berichten ...

door: Admin op 2018-12-02 22:31:52

[=Watergeus post_id=491001 time=1543748833 user_id=39440] Waarop de dame in kwestie onmiddelijk uitbarst in een kakefonie van schelden en brullen: "JULLIE KLOTEFIETSERS ALTIJD ..."
Lief. Ik had ruim een jaar geleden bijna hetzelfde in Amsterdam, stelletje blijft gewoon weigeren te ritsen op het fietspad, en vervolgens “jullie kutwielrenners altijd”.

Dat kan dus. Gelukkig weet ik daar meteen adhoc en met een spotzuiver Duits accent raad mee: “jullie Nederlanders altijd”. Dat kan dus blijkbaar niet. :lol:

Admin

door: Rob T op 2018-12-03 07:32:11

[=geric post_id=491007 time=1543786312 user_id=40591]
[=Watergeus post_id=491001 time=1543748833 user_id=39440] Waarop de dame in kwestie onmiddelijk uitbarst in een kakefonie van schelden en brullen: "JULLIE KLOTEFIETSERS ALTIJD ..."
Lief. Ik had ruim een jaar geleden bijna hetzelfde in Amsterdam, stelletje blijft gewoon weigeren te ritsen op het fietspad, en vervolgens “jullie kutwielrenners altijd”.

Dat kan dus. Gelukkig weet ik daar meteen adhoc en met een spotzuiver Duits accent raad mee: “jullie Nederlanders altijd”. Dat kan dus blijkbaar niet. :lol:
:lol:

Rob T

door: NK 2003 op 2019-04-16 11:33:03

Afgelopen zaterdag de ronde van N Holland gereden. 7 uur van start. Sneeuw, wind en later ook nog zon erbij. Op zich best te doen.

Maar dan kom je thuis en lees je van een valpartij waarbij een traumahelikopter werd opgeroepen. Renner geslipt over steentjes die wij eerder op de dag ook zagen (elkaar waarschuwen helpt echt!). De renner eindigde in het ziekenhuis.

En dan gaat het los op de site van Alkmaar Centraal (en op Facebook). Ik ga de reacties niet letterlijk herhalen, maar het komt erop neer dat heel veel autoliefhebbers, fietshaters en anderszins boze mensen het jammer vinden dat de wielrenner het ongeluk heeft overleefd. Ik word daar beroerd en woedend van. Onder de reaguurders zit onder meer een liefhebber van absurde vechtsporten waarbij het de bedoeling is dat je elkaar zoveel mogelijk verwondingen toebrengt, of misschien liever nog 'doodslaat'. Niemand die de toedracht van het ongeluk kent, maar allemaal hebben ze het over de wielerterreur.

Ik kan niks met die mensen, die kennelijk ook nog bij mij in de regio wonen. Ik negeer hun reacties, waar mogelijk, maar soms lukt dat helaas niet. Op hun reacties reageren, dat doe ik niet op de bewuste site, voor je het weet heb je de hele kliek achter jou aan.

NK 2003

door: MEG op 2019-04-16 11:46:31

[="NK 2003" post_id=492713 time=1555407183 user_id=439] Afgelopen zaterdag de ronde van N Holland gereden. 7 uur van start. Sneeuw, wind en later ook nog zon erbij. Op zich best te doen.

Maar dan kom je thuis en lees je van een valpartij waarbij een traumahelikopter werd opgeroepen. Renner geslipt over steentjes die wij eerder op de dag ook zagen (elkaar waarschuwen helpt echt!). De renner eindigde in het ziekenhuis.

En dan gaat het los op de site van Alkmaar Centraal (en op Facebook). Ik ga de reacties niet letterlijk herhalen, maar het komt erop neer dat heel veel autoliefhebbers, fietshaters en anderszins boze mensen het jammer vinden dat de wielrenner het ongeluk heeft overleefd. Ik word daar beroerd en woedend van. Onder de reaguurders zit onder meer een liefhebber van absurde vechtsporten waarbij het de bedoeling is dat je elkaar zoveel mogelijk verwondingen toebrengt, of misschien liever nog 'doodslaat'. Niemand die de toedracht van het ongeluk kent, maar allemaal hebben ze het over de wielerterreur.

Ik kan niks met die mensen, die kennelijk ook nog bij mij in de regio wonen. Ik negeer hun reacties, waar mogelijk, maar soms lukt dat helaas niet. Op hun reacties reageren, dat doe ik niet op de bewuste site, voor je het weet heb je de hele kliek achter jou aan.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom sites een reactiemodule hebben, zonder redactie.
Dan kunnen de reaguurders hun gang gaan. Lekker ongenuanceerd schelden. Ik lees dat soort reacties al lang niet meer.

MEG

door: Proeme op 2019-04-16 13:13:40

[=MEG post_id=492715 time=1555407991 user_id=13]Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom sites een reactiemodule hebben, zonder redactie.
Dan kunnen de reaguurders hun gang gaan. Lekker ongenuanceerd schelden. Ik lees dat soort reacties al lang niet meer.
dat dus. Mijn zusje liet met gisteren een reactie zien op de brand in Notre Dame: "geen medelijden, vieze kinderverkrachters"

tsja... daarom lees ik de reacties dus niet.

Proeme

door: Harm Jan op 2019-05-27 11:02:13

Gisteren tijdens mijn rondje op de MTB vanuit Voorthuizen richting Ermelo, alwaar ik de nieuwe MTB route op ben gereden. Na nog geen twee kilometer linksaf naar beneden greep mijn voorwiel zich ineens vast in iets en ging ik over mijn stuur. Ik lag in de superman houding op mijn snufferd en het voelde niet heel erg lekker. Na de eerste test (vuist maken, arm op tillen en controle van het sleutelbeen) leek er geen ernstige schade opgetreden. De fiets heeft een krasje of twee extra, het voorwiel heeft een slagje te pakken, mijn ego had al een flinke deuk opgelopen. Ik heb zo snel mogelijk de vaste weg opgezocht, met moeite mijn hand op mijn stuur kunnen leggen en ongeveer 18km richting huis gefietst.

Shirt uit/aan doen gaat lastig, douchen is pijnlijk, slapen is pijnlijk, maar ik red het allemaal nog zonder pijnstilling. Nu vooral moeite met mijn arm optillen, richtingaanwijzer in de auto bedienen is lastig. Maar er lijkt verder geen grote schade

Harm Jan

door: Marcel3204 op 2019-05-27 21:45:07

Beterschap Harm Jan. Over het stuur gaan is geen fun. Als je hersteld bent terug naar de bewuste plek, rustig bekijken en rijden, dan wordt iets negatiefs iets positiefs.

Marcel3204

door: Thierry le Brun op 2019-05-27 22:45:19

[=Marcel3204 post_id=493358 time=1558986307 user_id=5339] Beterschap Harm Jan. Over het stuur gaan is geen fun. Als je hersteld bent terug naar de bewuste plek, rustig bekijken en rijden, dan wordt iets negatiefs iets positiefs.
als het is waar ik denk dat het is (binnen 2 km na de start achter de oude kazerne), dan is het idd een plek waar ik ook al 2-3x 'verrast' werd door een soort van drop. half metertje naar beneden in het mulle zand met direct een bocht.
parcours is natuurlijk hartstikke nieuw dus zit nog niet in mn systeem. Verder is het door de droogte en de nieuwheid allemaal nog aardig mul en dan blijft je wiel vaak nog effe wat sneller hangen in het zand.
Beterschap in elk geval.

Thierry le Brun

door: Pino op 2019-05-28 07:04:48

Sterkte.
Ervaring kan ook je vijand zijn. Reed laatst van de andere kant langs een bobbel die ik heel veel fietste. Was vroeger gewoon rijdbaar, maar er was nu aan de achterkant een zanderige kuil gemaakt waar je je voorwiel in zou parkeren. (zit inde MTB-route Apeldoorn net voor je de klinkerweg Hoog-Buurlo - Radio Kootwijk oversteekt)

Pino

door: Harm Jan op 2019-05-28 07:22:20

Ik denk niet dat het dezelfde plek is als Thierry bedoeld, ik ben gewoon ergens halverwege bij Ermelo erop gereden. (Was er niet eens bewust naar onderweg).

Gisteren (Spokes heeft het gezien) kon ik mijn arm niet eens 15 cm omhoog krijgen, toch voor de zekerheid maar even een controle laten doen, geen breuken, gekneusde schouder en licht gekneusde ribben (die ik zelf niet voel tot de dokter er tegenaan begon te duwen :))

Al met al, ik zal best snel weer de racer op kunnen, MTB geen idee, maar mijn idee om eind juni mee te doen met een mud-race kon wel eens in gevaar komen.

We zien het wel, ik heb geen breuken en ergens vind ik steeds meer mijn conditie terug dus dat is wel fijn om te merken

Harm Jan

door: Proeme op 2019-07-16 22:53:50

Rechte weg door de weilanden. Niet enorm breed, dus dat een scooter achter mij blijft rijden als er tegenliggers aan komen vind ik best logisch. Maar... daarna blijft ie achter me. Apart. Ga dan vlak voor me rijden, heb ik er nog wat aan.

Ik denk: ik ga eens aanzetten, kijken wat er gebeurt. Rij ik gewoon die scooter uit mn wiel!

apart, maar wel grappig. :)

Proeme

door: WimL op 2019-07-22 18:28:55

[=Proeme post_id=493904 time=1563310430 user_id=40100] Rechte weg door de weilanden. Niet enorm breed, dus dat een scooter achter mij blijft rijden als er tegenliggers aan komen vind ik best logisch. Maar... daarna blijft ie achter me. Apart. Ga dan vlak voor me rijden, heb ik er nog wat aan.

Ik denk: ik ga eens aanzetten, kijken wat er gebeurt. Rij ik gewoon die scooter uit mn wiel!

apart, maar wel grappig. :)
Net als in die reclame op Sporza: "Lotto gangmaker van de koers" ;-)

WimL

door: el_loco op 2020-05-21 09:28:33

Gisteren een lange tocht gemaakt door het altijd rustige Flevoland en in de buurt van Dronten bruut opgeschrikt door een harde klap op de achterkant van m`n helm. Door het zonnetje in de rug zie ik de onheilspellende schaduw van een roofvogel op het fietspad naast me :shock: Nu had ik het waarschuwingsbordje `pas op, broedende buizerd` daar wel vaker gezien, maar nog nooit iets van gemerkt en dus niet meer op mijn hoede.
Gelijk een sprint getrokken: nog steeds die schaduw, kut, bijschakelen, weer sprinten, toen was ie weg :lol: Holy shit, schrok me kapot. Wel een leuk verhaal achteraf en fijn dat ik (als altijd) mijn helm op had. 8) :oke:

el_loco

door: Proeme op 2020-05-21 12:26:10

eh, ja... ik kan me goed voorstellen dat je je dan het leplazarus en het apezuur tegelijk schrikt...

Proeme

door: Harm Jan op 2023-05-17 16:44:58

Afgelopen zondag wilde ik nog even een beetje gravelen in de buurt. Ik ken het bos (Boeschoter en Speulderbos) aardig goed en met Strava een route uitgestippeld richting Kroondomeinen.

Na een kilomter of 7 a 8 ga ik een pad in en ik zie bomen overdwars liggen op een plek waar ik vier maanden geleden nog kon fietsen. Om mee heen kijkend geen ander pad die kant op. Achterom kijkend een boswachter... Meneer u mag hier niet fietsen, u stoot uw hoofd bijna aan het bord geen toegang... Gegevens genoteerd om een proces verbaal op te maken.

Prentje rijker toch maar mijn route afgemaakt :lol:

Ontzettend aardige man overigens die hoopt dat het bos hier toegankelijk blijft zoals het nu is. De meeste paden zijn vrij om te wandelen en te fietsen en dat geeft veel vrijheid om wat routes te kiezen, echter ziet hij ook dat het zorgt dat er MTB-ers, wandelaars en andere gebruikers op een viervoeter ook nieuwe paden gaan creëren en dat zorgt voor ergernis en misschien verboden. Zelf is hij ook fanatiek fietser en we hebben toch 10 minuten zitten babbelen.

Harm Jan

door: Geer op 2023-05-17 22:09:04

Knap van je. Met iemand die mij een proces verbaal geeft ga ik niet 10 min mee kunnen keuvelen. Zo’n gesprek duurt 1 min en voegt een hele nieuwe dimensie aan het vocabulaire van de ambtenaar toe.

Geer

door: Rob T op 2023-05-19 22:15:36

[=Geer post_id=505746 time=1684354144 user_id=13260] Knap van je. Met iemand die mij een proces verbaal geeft ga ik niet 10 min mee kunnen keuvelen. Zo’n gesprek duurt 1 min en voegt een hele nieuwe dimensie aan het vocabulaire van de ambtenaar toe.
:lol:

Rob T

1918 berichten ...

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging