Fietsritten over de Duitse grens binnen één dag

Topic gesloten, alleen lezen

41 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: LethalP op 2021-03-25 17:42:46

[=Geer post_id=499786 time=1616688329 user_id=13260] Nou, ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen.
Wij gaan in april twee keer richting zuid Limburg, soort van Amstel te fietsen.
Mijn route gaat twee keer kort de grens over. Bij Teuven en bij Drielandenpunt. Doen of niet doen. Ik weet het nog niet.

Kijk, feitelijk kan het geen kwaad, maar ik wil de regels niet overtreden.
Bij het 3landenpunt kun je gerust de grens over. Daar loopt iedereen continue heen en weer.
(Dat heb ik voor mezelf in ieder geval goedgepraat)

Nieuwe poll opvoeren

door: Ariën op 2021-03-25 19:48:56

[="Thierry le Brun"]

je hebt de oplossing gevonden zag ik? ;-)
Haha, nee, het ging mis met import van een gpx bestand op Strava, maakte er ineens een nachtrit van.
Denk wel dat ik een beeld heb nu.

Nieuwe poll opvoeren

door: Thierry le Brun op 2021-03-25 20:06:05

[=Ariën post_id=499788 time=1616698136 user_id=198]
[="Thierry le Brun"]

je hebt de oplossing gevonden zag ik? ;-)
Haha, nee, het ging mis met import van een gpx bestand op Strava, maakte er ineens een nachtrit van.
Denk wel dat ik een beeld heb nu.
Dacht al. En snachts en de grens over.. 🤔

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

door: Watergeus op 2021-03-26 07:24:59

[=Wombcat post_id=499779 time=1616622364 user_id=1030] Of net als Watergeus Nederland inkleuren op Veloviewer:
https://www.wielertoerist.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=22442#p489081
(inmiddels is 'ie al een stuk verder dan in die post).
Nou, Watergeus is het ook zat hoor. Ik wil gewoon af en toe ergens anders fietsen, of met andere maten. Na de winter de weggetjes om de deur weer verkennen, maart eerste ritjes buiten de provincie. Maar dan wordt het weer eens tijd voor een heuveltje. En af en toe een terras met een bak koffie met apfelstrudel of een crêpe.

Maar ik vind het ook belangrijk om me aan de beperkingen te houden. En inderdaad: wat als je in Aken of Luik in een ziekenhuis terechtkomt?

Verder is het een beetje als door rood licht rijden op een polderweg waar uit alle richtingen al een half uur geen auto is geweest: als ik het thuis en voor mezelf kan verantwoorden... Een keertje...

Nieuwe poll opvoeren

Watergeus

door: Proeme op 2021-04-04 18:40:43

Ik weet natuurlijk niet hoe streng ze gaan controleren, maar afgaand op dit bericht is een fietstocht die deels door Duitsland gaat vanaf morgen niet meer toegestaan, tenzij je een negatieve test bij je hebt: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/805288/Duitsland-wil-vanaf-dinsdag-negatieve-test-zien-van-reizigers-uit-Nederland

Nieuwe poll opvoeren

door: Bas op 2021-04-06 09:48:00

[=Proeme post_id=499827 time=1617554443 user_id=40100] Ik weet natuurlijk niet hoe streng ze gaan controleren, maar afgaand op dit bericht is een fietstocht die deels door Duitsland gaat vanaf morgen niet meer toegestaan, tenzij je een negatieve test bij je hebt: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/805288/Duitsland-wil-vanaf-dinsdag-negatieve-test-zien-van-reizigers-uit-Nederland
[url=https://www.gelderlander.nl/nijmegen/dit-moet-je-weten-over-de-nieder-lockdown-boete-tot-25-000-euro-ook-gevaccineerde-heeft-negatieve-uitslag-nodig~a07182d6/]Dit moet je weten over de ‘Nieder-lockdown’: boete tot 25.000 euro, ook gevaccineerde heeft negatieve uitslag nodig
[]Moet ik ook een testbewijs hebben voor een fiets- of looprondje door Duitsland?
Iedereen moet een negatieve test kunnen tonen. ,,Dus ook als je loopt of met de fiets bent”, zegt De Ruiter. ,,In de praktijk zal het ervan afhangen hoe coulant de controleur is die je treft.” Duitsland gaat steekproefsgewijs controleren.
De regels worden een stuk strenger. De vraag is hoe strak er wordt gehandhaafd - dat gebeurde tot nog toe niet of nauwelijks - maar ik ga geen risico's nemen. Dat wordt de komende tijd uitsluitend rondjes rijden in Nederland :-?

Nieuwe poll opvoeren

door: PFW op 2021-04-06 11:14:09

[=Bas post_id=499836 time=1617695280 user_id=33] De regels worden een stuk strenger. De vraag is hoe strak er wordt gehandhaafd - dat gebeurde tot nog toe niet of nauwelijks - maar ik ga geen risico's nemen. Dat wordt de komende tijd uitsluitend rondjes rijden in Nederland :-?
Ja, dat ga ik ook maar doen, beperkt wel een stukje, hopelijk is het snel voorbij.

Nieuwe poll opvoeren

door: Alexander op 2021-04-06 12:38:31

En anders wordt ter plekke je fiets in beslag genomen.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

door: swollenaer op 2021-04-07 14:43:47

[=Alexander post_id=499840 time=1617705511 user_id=64] En anders wordt ter plekke je fiets in beslag genomen.
Zelfs op Zwift? :shock:

Nieuwe poll opvoeren

swollenaer

door: Alexander op 2021-04-07 21:00:45

Het schijnt dat de maatregel niet geldt als je op doorreis bent. Dus gewoon zeggen dat je daarna doorfietst naar Oostenrijk.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

door: Ronald op 2021-05-28 20:05:50

Volgens mij betekent dit nieuwsbericht dat een rondje Eifel vanuit limburg weer tot de mogelijkheden behoort zonder getest of ander gedoe. https://duitslandinstituut.nl/artikel/44083/nederland-geldt-niet-meer-als-hoogrisicogebied-voor-duitsland#

Nieuwe poll opvoeren

door: Thierry le Brun op 2021-05-28 20:12:25

[=Ronald post_id=500119 time=1622225150 user_id=14] Volgens mij betekent dit nieuwsbericht dat een rondje Eifel vanuit limburg weer tot de mogelijkheden behoort zonder getest of ander gedoe. https://duitslandinstituut.nl/artikel/44083/nederland-geldt-niet-meer-als-hoogrisicogebied-voor-duitsland#
afgelopen weken heeft de halve wereld al Eifel rondjes gemaakt. en ik denk niet dat die allemaal een test hebben gedaan.
maar het lijkt er idd op dat de grenzen weer normaal open gaan

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

door: Ariën op 2021-05-28 20:14:29

[=Ronald post_id=500119 time=1622225150 user_id=14] Volgens mij betekent dit nieuwsbericht dat een rondje Eifel vanuit limburg weer tot de mogelijkheden behoort zonder getest of ander gedoe. https://duitslandinstituut.nl/artikel/44083/nederland-geldt-niet-meer-als-hoogrisicogebied-voor-duitsland#
Check! Dat wordt op korte termijn een (misschien twee) ritten de Eifel in. En dit scheelt weer uitzoekwerk wat de regels zijn voor het crossen van Duitsland met de auto, die vraag is hiermee ook beantwoord 👍

Nieuwe poll opvoeren

door: MJW op 2021-05-28 22:00:14

Zit 2 weken in de Luxemburgse Eifel (Vianden). Uiterst relaxed hier. Geen tests nodig bij inreis, geen quarantaine. Alleen het weer viel wat tegen... vandaag voor het eerst (en laatst) een rondje kort-kort kunnen doen. MSS net wat verder dan de Duitsche Eifel, maar al vanaf Clervaux kun je mooie rondjes maken.

En vanuit Vianden ook weer prachtige ritjes gemaakt door de Duitsche Zuid-Eifel.

Nieuwe poll opvoeren

door: Ariën op 2021-05-30 08:42:01

[=MJW post_id=500122 time=1622232014 user_id=103] Zit 2 weken in de Luxemburgse Eifel (Vianden). Uiterst relaxed hier. Geen tests nodig bij inreis, geen quarantaine. Alleen het weer viel wat tegen... vandaag voor het eerst (en laatst) een rondje kort-kort kunnen doen. MSS net wat verder dan de Duitsche Eifel, maar al vanaf Clervaux kun je mooie rondjes maken.

En vanuit Vianden ook weer prachtige ritjes gemaakt door de Duitsche Zuid-Eifel.
Fijn, geniet er van!

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging