Chimay / Froidchapelle en omgeving (zuid-België, onder Charleroi)

Topic gesloten, alleen lezen

11 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Ariën op 2019-04-15 21:20:00

Mensen,

Wij hebben het Hemelvaartweekend een korte vakantie in optie in de omgeving van Froidchapelle / Chimay, recht onder Charleroi. Voor mij een onbekend gebied.

VRAAG: Is iemand hier daar bekend, is het een beetje een mooi fietsgebied, kun je er een beetje goed klimmen over asfaltwegen? (of wat er in Wallonië voor asfalt moet doorgaan)

Hoor graag tips!

Dank alvast! :oke:

PS: Is het daar niks qua fietsen dan overweeg ik alsnog om de zaterdag van dat weekend de Waalse Pijl te fietsen, maar dat is vanaf het vakantieadres toch nog een dikke 160 kilometer west/noord-westelijker...

Nieuwe poll opvoeren

door: Ronald op 2019-04-15 22:56:45

Ik ben er in 2015 geweest met het gezin. Zie in strava 1 rit, volgens mij omdat het weer toen een beetje tegenviel. Beetje zuid-limburg achtig qua klimmen. Dus geen lange klimmen, maar wel leuk.

https://www.strava.com/activities/370309465

Nieuwe poll opvoeren

door: Joseba op 2019-04-16 08:23:19

Hi Arien,

Ik zou even op de Belgische kalender (https://www.velo-liberte.be/calendrier/) speuren naar tochten in de regio en zien of je daar de routes van kan achterhalen. Even snel gekeken maar zie dan bijvoorbeeld:

- LA BLEUE / JEMEPPE-CHIMAY
- MONS CHIMAY MONS

Die komen dus in ieder geval langs Chimay, parcours fiets je dan in een wat andere volgorde. Je zit daar net op de provinciegrens maar als je zoekt op provincies Hainaut (Henegouwen) en Namur (Namen) krijg je wel een overzicht van tochten. Ik zou als Challenge dan gewoon de BAD tochten pakken (Brevet à Dénivelé), heb je parcours met wat hoogtemeters.

Mocht je voor de WP gaan dan zie ik je wellicht in Spa :oke:

Nieuwe poll opvoeren

door: Joseba op 2019-04-16 08:38:21

Nou vooruit, nog even verder gespeurd op postcodes van het gebied waar je zit (beginnen met 56, 64 of 65) en kom dan op de volgende tochten startend in dat gebied:

Namur Brevet à Dénivelé Dimanche 23 Juin 2019 Fagne-Thiérache-Ardennes 5660 COUVIN
Namur Brevet à Dénivelé Mercredi 04 Septembre 2019 JOURNEE DU VELO LA TOINE CULOT 5620 FLORENNES

Moet je toch wat gpx bestanden van kunnen vinden lijkt me?

Van die eerst tocht hier de 125km versie: https://www.openrunner.com/r/6400898

En als je op het profiel van die auteur op OpenRunner verder zoekt vind je ook nog een 160km variant uit 2017: https://www.openrunner.com/r/6400898

Nieuwe poll opvoeren

door: Thierry le Brun op 2019-04-16 09:13:59

een aantal jaren locatie geweest van toen toch wel een van de mooiere cyclo's van Belgie: 3 Jours de Charleroi.
3 dagen rondom Charleroi met dag 2 en 3 ri zuiden: Lac d'Eau d'Heure, Cerfontaine, Givet Couvin etc.
mooie rustige omgeving met veel op en af maar wat ik me kan herinneren nergens echt dramatisch steil.

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

door: who cares op 2019-04-16 17:04:20

[=Ariën post_id=492699 time=1555356000 user_id=198] Mensen,

Wij hebben het Hemelvaartweekend een korte vakantie in optie in de omgeving van Froidchapelle / Chimay, recht onder Charleroi. Voor mij een onbekend gebied.

VRAAG: Is iemand hier daar bekend, is het een beetje een mooi fietsgebied, kun je er een beetje goed klimmen over asfaltwegen? (of wat er in Wallonië voor asfalt moet doorgaan)

Hoor graag tips!

PS: Is het daar niks qua fietsen dan overweeg ik alsnog om de zaterdag van dat weekend de Waalse Pijl te fietsen, maar dat is vanaf het vakantieadres toch nog een dikke 160 kilometer west/noord-westelijker...
In de link van Ronald op sporters zoeken die daar ook fietsen en dan kijken of hun ritten openbaar zijn , of via segmenten in de buurt van je vakantieplaats kijken of er interessante route over komen.

Nieuwe poll opvoeren

who cares

door: WimL op 2019-04-16 21:27:57

[=Ariën post_id=492699 time=1555356000 user_id=198] Mensen,

Hoor graag tips!

www.routeyou.com

Nieuwe poll opvoeren

door: PrinceHeerlijk op 2019-04-16 22:08:12

Prachtig gebied om te fietsen,ik rij er in de zomer diverse tochten van de FFBC en dan met name de BAD (Brevet à Dénivelé) tochten.
Rustige wegen, geen steile krengen als beklimmingen, maar vaak wel heel mooie en lange beklimmingen.
Vooral bij St.Hubert echt heel mooie lange beklimmingen waar geen einde aan lijkt te komen.

Nieuwe poll opvoeren

PrinceHeerlijk

door: MJW op 2019-04-16 23:15:24

[=PrinceHeerlijk post_id=492734 time=1555445292 user_id=1650] Prachtig gebied om te fietsen,ik rij er in de zomer diverse tochten van de FFBC en dan met name de BAD (Brevet à Dénivelé) tochten.
Rustige wegen, geen steile krengen als beklimmingen, maar vaak wel heel mooie en lange beklimmingen.
Vooral bij St.Hubert echt heel mooie lange beklimmingen waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik sluit me hier geheel bij aan! Kijk gerust op mijn bikeplanner of strava profiel; Strava heb ik pas weer sinds 2017 en reed veel meer FBC-BBR tochten in de periode daarvoor.

Ook de genoemde Thierache-Fagnes -Ardennes uit Couvin (een toch op zondag ipv de gebruikelijke zaterdag, ik reed de 2011 versie en die was met name rondom het stroomgebied van Meuze en Semois bijzonder mooi, kwa bepijling leek het wel een DTC tocht maar als je van lange beklimmingen en stille weggetjes houd?)

Ik heb die TFA route nog op [url=https://ridewithgps.com/routes/4931097]RWG

Nieuwe poll opvoeren

door: Ariën op 2019-04-16 23:19:14

Veel dank mannen voor de vele reacties!! :oke: :oke: :oke:

Hier kan ik wel mee vooruit, ik ga me er eens in verdiepen.

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging