fietsen in Engeland

Topic gesloten, alleen lezen

28 berichten

Nieuwe poll opvoeren

fietsen in Engeland

door: Proeme op 2018-07-30 21:05:25

[=indobesar post_id=488054 time=1531247616 user_id=40091]Boottocht hebben we geboekt via aferry.com. Prime vergelijkingssite. Je kan ook een 'flexible' ticket boeken, is wel prijziger, maar geeft geen datum beperking.
Maar hoe werkt dat dan? Als je zo'n ticket hebt en je rijdt naar de boot mag je dan altijd mee? Maar dan kan ik toch net zo goed daar ter plekke nog een ticket kopen?

plan is nu om 2 dagen voor vertrek de knoop door te hakken en dan een boot te reserveren. Verhalen op internet lijken er op te wijzen dat dat kan. Of zou dat te laat zijn?

Nieuwe poll opvoeren

fietsen in Engeland

door: Proeme op 2018-08-29 23:03:49

Goed, vakantie zit er op.

Wat betreft boot: die hebben we pas 2 dagen van te voren geboekt en dat kon makkelijk. Zo makkelijk dat we ter plekke zelfs met een boot eerder mee mochten. :)

Belangrijker: fietsen. Dat kan daar prima. Fietspaden bestaan niet/nauwelijks, dus je moet over de weg. En ze rijden daar op bijna alle wegen gewoon 100 (eigenlijk 60 mijl per uur), of zo hard als ze aandurven want die 100 is vaak lastig te halen. Maar als ze je achterop komen blijven ze rustig achter je rijden tot ze om je heen kunnen, of tot je even ruimte maakt op een plek waar dat veilig kan.
Op de smalle weggetjes die zo breed zijn als 1 auto stoppen ze op een uitwijkplek zodat je gewoon door kunt fietsen.

Wegdek: ik had van te voren gehoord dat dat niet zo goed zou zijn. Nauwelijks last van gehad. Alleen in het stuk tussen Canterbury en Dover een tijdje over een asfaltweg gereden die aanvoelde als kasseien. Is niet leuk in de afdaling. Maar over het algemeen is het wegdek prima. Niet zo mooi als hier in NL, maar wij zijn dan ook wel erg verwend met onze wegen. Kwa buitenland kan ik alleen vergelijken met Duitsland. Dan is Engeland vergelijkbaar.

Klimmetjes: die zijn er volop. En dat is pittig maar ook leuk (al zit dat 'leuk' vooral achteraf). Wel weer ontdekt dat ik niet echt een klimmer ben. Maar he, ook rustig aan kom je boven. En zo in het buitenland fiets ik toch niet voor het gemiddelde maar meer als toerist. In Dartmoor zijn de klimmetjes echt pittig. 20% gehad. En het smerige is: dan heb je die 20% gehad, maar gaat het nog een paar km door tot je écht boven bent. Minder steil, maar dat boeit niet meer als je dat eerst steile stuk gehad hebt. Auw. Maar Dartmoor is echt wel een aanrader voor de fietsliefhebber. Ook in de Cotswolds was het uitstekend fietsen.

Het weer: kort-kort kon meestal. 1 dag had ik vanwege de koude wind armstukken en ondershirt nodig. Regen heb ik volop gehad, maar niet tijdens mijn ritjes gelukkig.

Dus, mocht iemand nog plannen hebben om naar Engeland te gaan binnenkort: neem je fiets mee.

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging