camping advies Alpen Pyreneeën tijdens Tour

Topic gesloten, alleen lezen

5 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Bianchi thijs op 2017-11-23 20:12:47

Zo,

Ik heb in de zomer 'verplicht' 4 weken vrij in een klote periode. 14 juli tot 12 augustus. Daarom ben ik van plan om op vrijdag 13 juli al richting Frankrijk te rijden om daar vanaf zaterdag 14 juli te gaan bivakkeren. Toevallig :shock: komt de Tour de France daar 16 juli bij Annecy een rustdag houden, 17 juli een etappe van Annecy naar Le Grand Bornand rijden en doen ze dit op 18 juli met een etappe van Albertville naar La Rosiere.

- heeft iemand tips voor een goede camping zodat ik kort bij al dit spektakel en mooie fietsroutes zit? een klein stukje met de auto af en toe is geen ramp.

18 juli zal ik na de etappe vertrekken richting de Pyreneeen, Bagneres de Luchon, om daar vanaf 20 t/m 22 juli deel te nemen aan La Campilaro
( http://www.campilaro.com/ )

heel toevallig :shock: :shock: komt de Tour 24 t/m 27 juli ook in de Pyreneeen.

Met aankomsten in

-24e Bagneres de Luchon
-25e Col de Portet (saint lary soulan) graag op slotklim kijken
-26e Pau
-27e Laruns

hier zoek ik ook weer een mooie standplaats om zelf te kunnen fietsen en de etappes te kunnen zien.

alle do's en dont's zijn welkom..

ik probeer wel redelijk LowBudget te gaan want bij thuiskomt mag ik nog 2 weken met de family op pad.... !!

Nieuwe poll opvoeren

Bianchi thijs

door: DeRosa op 2017-11-23 20:57:48

The don't's? Dont go. Too much hassle for 4 minutes of pleasure.

Nieuwe poll opvoeren

door: Bianchi thijs op 2017-11-23 21:08:58

haha ieder zijn ding he. gewoon vrij laat met fietske naar boven als ik de slotklim wil zien maar dat hoeft dus niet elke keer.
ik heb de Tour in 2010 eens helemaal achterna gereden en dat was wel leuk. zou liever keertje rondom de Giro wat plannen maar dat ging dus dit jaar niet.

het hoofddoel is ook de meerdaagse Cyclo..

Nieuwe poll opvoeren

Bianchi thijs

door: el_loco op 2017-11-28 20:20:02

Ik zat in 2016 op deze camping in Beaufort (Camping Municipal Domelin) prachtige fietsomgeving en vlak bij één van de etappes. De rest binnen bereik met de auto. Camping is een Franse gemeentecamping. Rustig, spotgoedkoop, verouderde maar schone voorzieningen, weinig buitenlanders. Ik vond het ideaal als uitvalsbasis voor een week fietsen. Supermarkt 5 minuutjes met de auto, centrum van Beaufort met eetgelegenheden e.d. 5 minuten de andere kant op.
Veel cols in de buurt voor mooie ritjes, mijn verslag staat hier:
http://www.wielertoerist.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=21712

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging