Nieuw-Zeeland

Topic gesloten, alleen lezen

4 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Nieuw-Zeeland

door: Proeme op 2017-06-10 22:42:32

Iemand ervaring met fietsen in Nieuw-Zeeland?
Zowel mountainbike als racefiets.

Mountainbike: ik zie op google vooral veel over lange meerdaagse tochten. Is voor ons geen optie. Mijn vrouw is niet zo'n fietser. Door mooie natuur rijden (dat moet in NZ wel lukken lijkt me) vindt ze prachtig, maar conditie-technisch moet het niet te lang en te zwaar zijn.
Misschien kan ik ook in mijn eentje rijden, dan kan het iets langer. Gaat mijn vrouw ondertussen een fikse wandeling maken (dat kan zij dan weer). Of is het onverstandig in mijn eentje de wildernis in te gaan? Klinkt niet erg aantrekkelijk... :P

Racefiets: in dat geval zou ik een racefiets huren en zelf een mooie ronde rijden (op asfalt uiteraard), terwijl mijn vrouw gaat wandelen. Zijn daar opties voor of kan ik dat beter uit mijn hoofd zetten?

(reisplannen zijn nog vaag, maar info omtrent fietsen neem ik graag mee in het concreet maken van de plannen)

Nieuwe poll opvoeren

Nieuw-Zeeland

door: gios op 2017-06-11 09:08:15

Ik heb in het verleden in totaal 5 maanden gefietst over Noord- en Zuider Eiland. Alleen niet met racefiets of Mtb, maar op de vol bepakte reisfiets.
Mountainbiken kan echt overal, er zijn vele routes te vinden. Racefiets gaat ook prima. Ik hoor soms wel klachten dat het erg druk begint te worden, maar als Hollanders zijn we wel wat gewend.
Ik zou jouw vraag eens stellen op het forum van de wereldfietser. Daar zitten wel mensen die recent daar hebben gereden. Mijn ervaring is alweer van 2003...

Nieuwe poll opvoeren

Nieuw-Zeeland

door: Proeme op 2017-06-11 20:31:55

dank voor je reactie. Ik zal dat andere forum eens checken.

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging