Fietsen rondom Chiang Rai, Thailand
door: gentslux op 2016-04-03 04:13:17
De laatste twee jaar fiets ik 2x per jaar - november en maart - in de omgeving van Chiang Rai, in het uiterste noorden van Thailand. Een ongekend mooie fietsomgeving die alle mogelijkheden biedt, on- en offroad, vlak of klimmen, het kan allemaal. En dat in een heerlijk klimaat: 's morgens voor 9u op pad met rond de 20 graden op de thermometer! De voorbije 3 weken heb ik er 1035 km gefietst op een Fuji 29" van mijn uitvalsbasis, een door een NL - Thais echtpaar gerunde Homestay net buiten de stad (
Van één van m'n ritten - samen met Brabander Toony, de eigenaar op een ongeveerde Merida - heb ik met de Gopro en een Olympus EM5 camera een video gemaakt:
Deze rit was grotendeels vlak, langs een irrigatiekanaal, met de op terugweg een paar korte maar wel in de kuiten bijtende klimmetjes.
Mijn volgende verblijf in Chiang Rai ligt al weer vast, maar ik wilde dit fietsalternatief in een land dat je niet als eerste met fietsen associeert niet voor mezelf houden en daarom ook even onder jullie aandacht brengen.