15 berichten
Wel een tip; neem voldoende proviand mee, want er woont bijna niemand. Destijds zonder water gezeten en het duurde heel lang voordat ik weer een boerderij tegenkwam waar ze me overigens zeer vriendelijk water gaven.
1. neem een uitvalsbasis centraal in het gebied, want zo heel groot is het nou ook weer niet. Dan kun je net iedere dag een andere kant op.
2. helemaal eens met vorige schrijver: neem genoeg mee, cq stel je stops niet al te lang uit, of in grotere plaatsen.
3. Haut Faulin is goed van drie kanten te nemen.
4. Autun en dan net ten Oosten daarvan, klimmetje en dan een prachtuitzicht over de stad.
5. Het is nergens echt steil. Wil je dit toch even een keer: Uchon, iets ten Oosten van het gebied, nog goed op fietsafstand.
Of de klim naar Mont Beuvray.
Toeristische aanrader ook trouwens, Mt beuvray.
6. Het Noorden is nog wat vlakker
7. De weggetjes binnendoor ten zuiden van de D978 zijn allemaal wel mooi.
8. Het is wat vulcanisch: nooit echt hele lange klimmen, maar op en neer, ook als je het nooit verwacht.
Ben je net weer wat hoger gekomen, moet je opeens weer dalen.
erg mooi en lekker dichtbij
Ik zit er maar 4 dagen begin april. 8 april rijden we erheen en 12 april na het ontbijt weer naar huis.
Bij goed weer fiets ik de cyclo daar. Ga er vanuit dat ik dan wel weer hersteld ben van de RVV
De Morvan is een schitterende omgeving met onverwacht lange klimmen. Er zijn ook wel steile klimmen te vinden maar in mijn route zaten overwegend lekker lopende klimmen. Ondanks dat ik op Hemelvaartsdag reed zag ik maar weinig fietsers. Een groep van 6 Nederlanders en een groep van 4 Fransen in een gezapig tempo. De tip van MEG t.a.v. proviand bleek zeer nuttig. Op de route maar 1 winkel tegengekomen die open was. De totale tocht was 134 km met ruim 2.600 hm. Voor de route zie:
Hoe is het bevallen in Sur Yonne?[="Alwin"]
Ik ga op vakantie naar de Morvan en wil dan uiteraard de racefiets meenemen om er een trainingsstage ter voorbereiding op RaR van te maken. Ik zit in Epiry en zoek nog wat leuke tochten. Heeft iemand toevallig daar al wat routes gemaakt? Ik krijg maar weinig routes gevonden.
Hey, in augustus was ik in die streek, in Corbigny, om de Jean-Francois Bernard te rijden. Mooie streek idd. [="Alwin"]
Uiteindelijk slechts 1 lange tocht kunnen maken maar die was zeer de moeite waard.
De Morvan is een schitterende omgeving met onverwacht lange klimmen. Er zijn ook wel steile klimmen te vinden maar in mijn route zaten overwegend lekker lopende klimmen. Ondanks dat ik op Hemelvaartsdag reed zag ik maar weinig fietsers. Een groep van 6 Nederlanders en een groep van 4 Fransen in een gezapig tempo. De tip van MEG t.a.v. proviand bleek zeer nuttig. Op de route maar 1 winkel tegengekomen die open was. De totale tocht was 134 km met ruim 2.600 hm. Voor de route zie:
De Jean-Francois Bernard ging over een flink deel van de route die jij ook gereden hebt.
Op de andere dagen het parkoers wat verkend:
Verslag van de cyclo:
Het is goed bevallen. We verbleven in een van de kampeerbungalows maar die waren eigenlijk een beetje te fris voor die tijd van het jaar. Paar keer meegegeten en dat was goed verzorgd. M'n schoonouders zaten in het hotel en hadden ook niets te klagen.[="Ancher"]
Hoe is het bevallen in Sur Yonne?[="Alwin"]
Ik ga op vakantie naar de Morvan en wil dan uiteraard de racefiets meenemen om er een trainingsstage ter voorbereiding op RaR van te maken. Ik zit in Epiry en zoek nog wat leuke tochten. Heeft iemand toevallig daar al wat routes gemaakt? Ik krijg maar weinig routes gevonden.
Je moet wel van de natuur houden want er is niet veel te doen in de omgeving. Voor winkels moet je ook altijd even rijden.
Registeer als vriend van de vereniging |