48 berichten
Althans ik neem aan dat de uitzichten die je voorgeschoteld krijgt je inspanning moeten belonen.
Valt nog wel mee, ik heb nog wel troostelozere einddoelen gezien. Je hebt er een restaurantje waar je wat kunt drinken terwijl je wat van het uizicht geniet.[="Thierry le Brun"]
o ja Bormio 2000, voor het meest doelloze, troosteloze etc einddoel van een klim
Best mooi:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DTJE7ZL8.jpg
helemaal gelijk maar die achtergrond vind ik dan een stuk minder [="PFW"]
Valt nog wel mee, ik heb nog wel troostelozere einddoelen gezien. Je hebt er een restaurantje waar je wat kunt drinken terwijl je wat van het uizicht geniet.[="Thierry le Brun"]
o ja Bormio 2000, voor het meest doelloze, troosteloze etc einddoel van een klim
Best mooi:
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DTJE7ZL8.jpg
zelf 1x omhoog gereden en toen vond ik het bovenop helemaal niks. jaartje of 10-12 geleden denk ik.
Omdat je anders net zo goed ook 1 km voor de top al om kunt draaien, of 2 of 3 [="wgb"]
Waarom moet je altijd een rondje fietsen? Keer je boven om dan is het plaatje wat je bij het afdalen gaat zien 100% anders dan bij het klimmen.
Althans ik neem aan dat de uitzichten die je voorgeschoteld krijgt je inspanning moeten belonen.
[="The Boss"]
Omdat je anders net zo goed ook 1 km voor de top al om kunt draaien, of 2 of 3 [="wgb"]
Waarom moet je altijd een rondje fietsen? Keer je boven om dan is het plaatje wat je bij het afdalen gaat zien 100% anders dan bij het klimmen.
Lijkt mij voor de Mortirolo wel een optie
[="Geer"]
Welk rondje bedoel jij precies Rob? [="Rob T"]
Rondje Livigno is ook erg mooi.
Ik heb deze gemaakt:
bijvoorbeeld, maar wel oppassen met het tunneltje naar de Ofenpass. altijd onduidelijk wanneer en of je wel met de fiets daar door heen mag.
anders moet je vanuit Bormio naar het zuiden, dan r.a. ri Bernina, vlak voor de top afslaan naar de forcola di Livigno en dan via passo d'eira en Foscagno terug ( of andersom natuurlijk..)
heel flauw rondje Livigno is deze
Bormio - Gavia - Monno - Mortirolo - Bormio
Let op: Hoogtemeters deugen van geen kant.
andersom lijkt me mooier: én Mortirolo én Gavia van de klassieke kant én aan het einde afdalen naar Bormio[="Tinn"]
.
Die gaan wij ook zeker doen! Nu al zin in...Mortirolo (dat is toch niet te doen???)[="Thierry le Brun"]
andersom lijkt me mooier: én Mortirolo én Gavia van de klassieke kant én aan het einde afdalen naar Bormio[="Tinn"]
.
Transalp 2 jaar terug, 34x27 en het klinkt wellicht gek, ik reed als een speer die dag/bult... Wel m'n bracket verrot gereden op die klim maar niet m'n benen.[="Geer"]
Die gaan wij ook zeker doen! Nu al zin in...Mortirolo (dat is toch niet te doen???)[="Thierry le Brun"]
.
Er is natuurlijk wel een bepaald verschil tussen ons..ten nadele van ondergetekende. Ik heb 34x30..hopelijk lukt het daar mee...[="Thierry le Brun"]
Transalp 2 jaar terug, 34x27 en het klinkt wellicht gek, ik reed als een speer die dag/bult... Wel m'n bracket verrot gereden op die klim maar niet m'n benen.
Is de Gavia van die kant nog een beetje te doen dan?
Zal aan je benen / doorzettingsvermogen liggen op die dag [="Geer"]
Er is natuurlijk wel een bepaald verschil tussen ons..ten nadele van ondergetekende. Ik heb 34x30..hopelijk lukt het daar mee...
ook op 34x30 kun je met goede benen volgens mij best wel 'lekker' de Mortirolo oprijden, daar heeft evt nivo verschil denk ik niet zo veel mee te maken.[="who cares"]
Zal aan je benen / doorzettingsvermogen liggen op die dag [="Geer"]
Er is natuurlijk wel een bepaald verschil tussen ons..ten nadele van ondergetekende. Ik heb 34x30..hopelijk lukt het daar mee...
Gavia zuidzijde is de mooiste maar ook zwaarste zijde. Voordeel is wel dat het vanaf de top alleen maar dalen is.
rijdt je andersom dan is het na de Mortirolo nog lang en vervelend vals plat en echt klimmen naar Bormio en daar zit je dan vlgs mij ook niet op te wachten.
Nee klopt en afzien is toch onze hobby. Naar de Mortirolo is bijna alleen maar valsplat naar beneden. Lekker makkelijk zou je denken; maar ik ben er bang voor. Dat zal wel een waaier met 45 plus worden [="Thierry le Brun"]
ook op 34x30 kun je met goede benen volgens mij best wel 'lekker' de Mortirolo oprijden, daar heeft evt nivo verschil denk ik niet zo veel mee te maken.
Gavia zuidzijde is de mooiste maar ook zwaarste zijde. Voordeel is wel dat het vanaf de top alleen maar dalen is.
rijdt je andersom dan is het na de Mortirolo nog lang en vervelend vals plat en echt klimmen naar Bormio en daar zit je dan vlgs mij ook niet op te wachten.
Ik dacht aan het profiel te zien dat de zuidzijde van de Gavia wel wat korter is?
korter is vaak ook steiler....[="Geer"]
Nee klopt en afzien is toch onze hobby. Naar de Mortirolo is bijna alleen maar valsplat naar beneden. Lekker makkelijk zou je denken; maar ik ben er bang voor. Dat zal wel een waaier met 45 plus worden [="Thierry le Brun"]
ook op 34x30 kun je met goede benen volgens mij best wel 'lekker' de Mortirolo oprijden, daar heeft evt nivo verschil denk ik niet zo veel mee te maken.
Ik dacht aan het profiel te zien dat de zuidzijde van de Gavia wel wat korter is?
Appartement in Piatta gevonden en dat was werkelijk waar prefect. Grote garage onder het huis voor de auto's en de fietsen. Dat alles op loopafstand van de bakker en de beste Pizzeria in de wijde omgeving.
Ik stond echt versteld van de prachtige omgeving! Vooral de laatste 10 km van de Gavia (vanuit Bormio) hebben diepe indruk op mij achter gelaten. Mooie dingen gezien en wellicht kom ik nog een keer terug. Door een ontsteking in de kaak kon het fietsen niet zo gaan als gepland; maar was al bij daar te zijn en heb ultiem genoten.
Volgend jaar hopelijk de Dolomieten.
Wie heeft er goede ervaringen met welke fietsverhuurcentrum in Bormio of Livigno?
Met name de huur van een goede racefiets, mtb is er voldoende te vinden.
(ik kan m'n eigen racefiets niet meenemen en wil er toch een paar dagen gaan fietsen in September)
Registeer als vriend van de vereniging |