Route vanuit Briancon

Topic gesloten, alleen lezen

25 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: House op 2013-05-27 22:20:03

Over een paar weken vertrekken we voor een trip naar de Alpen. Routes zijn gepland op één na. De bedoeling was om in één route de Izoard, Montgreve en Setriere te doen. Nu lees ik wat oude topics door en lees voornamelijk negatieve ervaringen over de Montgenevre en Sestriere. Druk, slecht wegdek en veel tunnels. Deze topics zijn inmiddels een paar jaar oud en zou graag willen weten hoe de situatie nu is. Nog steeds niet aantrekkelijk, of zijn er betere alternatieven i.c.m. de Izoard?

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: Ancher op 2013-05-27 22:22:46

Je kunt i.p.v. de Montgenèvre de Col de l'Echelle doen, mooi en rustig. Kom je wel iets noordelijker uit,nl. in Bardonnecchia.

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: harrebas op 2013-05-27 22:24:08

[="House"]
Over een paar weken vertrekken we voor een trip naar de Alpen. Routes zijn gepland op één na. De bedoeling was om in één route de Izoard, Montgreve en Setriere te doen. Nu lees ik wat oude topics door en lees voornamelijk negatieve ervaringen over de Montgreve en Sestriere. Druk, slecht wegdek en veel tunnels. Deze topics zijn inmiddels een paar jaar oud en zou graag willen weten hoe de situatie nu is. Nog steeds niet aantrekkelijk, of zijn er betere alternatieven i.c.m. de Izoard?
Ik heb zelf ooit wat geschreven over de Montgenevre. Vanuit Italië is het een verschrikkelijke lelijke col, druk met veel tunnels. Maar vanuit Briancon vond ik het wel een fraaie klim. Dan moet je alsnog dat Italiaanse deel afdalen, maar daar ben je dan snel voorbij.

Nieuwe poll opvoeren

harrebas

Route vanuit Briancon

door: Bas op 2013-05-27 22:44:36

[="harrebas"]
Ik heb zelf ooit wat geschreven over de Montgenevre. Vanuit Italië is het een verschrikkelijke lelijke col, druk met veel tunnels. Maar vanuit Briancon vond ik het wel een fraaie klim. Dan moet je alsnog dat Italiaanse deel afdalen, maar daar ben je dan snel voorbij.
Heb je vanuit Briançon niet ook veel last van (vracht)verkeer (tenzij je op zondag gaat)? Dat was twintig jaar geleden in ieder geval wel zo

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: Pino op 2013-05-27 23:29:34

Ekko heeft hem net gereden. Vanuit Briancon de Montgenevre, dan terug via de Col de l"Echelle en de vallee de la Nevache. Toprit.

De auto nemen om naar Sestriere te gaan en dan de Finestre en de crete de l'Assietta rijden. Absolute toprit.

Vanuit Briancon de Col du Granon ( heen en weer).

Vanuit Briancon naar Guillestre en over de Izoard terug. Eventueel uit te breiden met naar keus Col de Vars, Col d' Agnel of Notre dame de Clausis.

(ff senl uit uit het hoofd, voor meer inspiratie de Michelin-kaart pakken)

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: House op 2013-05-28 08:26:45

[="Pino"]
Ekko heeft hem net gereden. Vanuit Briancon de Montgenevre, dan terug via de Col de l"Echelle en de vallee de la Nevache. Toprit.
Dit lijkt met wel wat. @Ekko, heb je misschien een GPS-bestand van deze rit?

Of eventueel Briancon - Guillestre - Izoard - Les Fonds(vanuit afdaling Izoard / Cervieres) - Briancon. Kent iemand de klim naar Les Fonds?

http://www.cyclingcols.com/profiles/Fonds.gif">

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: Thierry le Brun op 2013-05-28 08:39:42

[="House"]
[="Pino"]
Dit lijkt met wel wat. @Ekko, heb je misschien een GPS-bestand van deze rit?

Of eventueel Briancon - Guillestre - Izoard - Les Fonds(vanuit afdaling Izoard / Cervieres) - Briancon. Kent iemand de klim naar Les Fonds?

http://www.cyclingcols.com/profiles/Fonds.gif">
GPS bestand voor het makkelijkste rondje uit de buurt??
kan hem hier zo uit m;n hoofd op papier zetten... 3x links, 1x rechts en je bent weer in Briancon.

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Route vanuit Briancon

door: The Boss op 2013-05-28 08:49:41

En als je 'm op de GPS wilt hebben, 4x klikken op de kaart en de route staat er in. Kijk gewoon ff op de Michelin kaart, dan zie je zo welke mogelijkheden dat er zijn. Houd je in gedachten dat Montgenevre niet de leukste weg is en dat voor de rest alleen de weg van Briancon naar de Lauteret niet echt aan te raden is. Vanaf de Col du Lautaret terug naar Briancon is minder vervelend omdat de weg dan voor 't grootste deel vals plat naar beneden is.

Nieuwe poll opvoeren

The Boss

Route vanuit Briancon

door: Ekko op 2013-05-28 10:31:20

[="Pino"]
klopt! al was de route net andersom,

Meer inspiratie:
- Briancon naar Guillestre
- Briancon naar Embrun en dan rondrit rond het stuwmeer,
alles naar believen uit te breiden of in te korten.
Routes te vinden via GPSies.com, Strava of Bikeplanner

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: Pino op 2013-05-28 10:35:27

[="Ekko"]
[="Pino"]
Ik denk dat ie linksom leuker is. Maar jij hebt recentere indrukken.

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: House op 2013-05-28 16:25:53

[="Ekko"]
[="Pino"]

Meer inspiratie:
Gpsies gevonden!

Is de route naar Guillestre een beetje te doen qua drukte?

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: marten op 2013-05-28 16:31:44

[="House"]
[="Ekko"]
[="Pino"]

Meer inspiratie:
Gpsies gevonden!

Is de route naar Guillestre een beetje te doen qua drukte?
Ik heb in 2005 de weg evenwijdig aan de drukke weg gereden tussen Briançon en Guillestre. Is ietsjes langer en heeft wat meer hoogtemeters. De grote weg vond ik te druk om te fietsen.

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: Pino op 2013-05-28 18:42:53

Inderdaad, een autoweg waarop je niet wilt fietsen.

Nog een nabrandertje: Pre de Mme Carle.

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: House op 2013-05-28 20:04:14

[="marten"]
Ik heb in 2005 de weg evenwijdig aan de drukke weg gereden tussen Briançon en Guillestre. Is ietsjes langer en heeft wat meer hoogtemeters. De grote weg vond ik te druk om te fietsen.
De secundaire weg bekeken op Maps en dat zit er idd goed rijdbaar uit. Ik ga eens wat uitzetten.

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: concorde op 2013-05-28 21:10:35

In plaats van door het dal te rijden, kan je kan ook gewoon de Izoard over, afdalen en vanaf de andere kant weer opnieuw beklimmen.
Zo'n col ziet er vanaf de andere kant weer heel anders uit. In een afdaling zie je meestal niet veel van de omgeving, maar tijdens de beklimming des te meer.

Nieuwe poll opvoeren

concorde

Route vanuit Briancon

door: Rob T op 2013-05-28 23:56:39

[="concorde"]
In plaats van door het dal te rijden, kan je kan ook gewoon de Izoard over, afdalen en vanaf de andere kant weer opnieuw beklimmen.
Zo'n col ziet er vanaf de andere kant weer heel anders uit. In een afdaling zie je meestal niet veel van de omgeving, maar tijdens de beklimming des te meer.
Maar je komt dan wel 2 keer op dezelfde top uit ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: tobias op 2013-05-29 07:55:29

Als je echt even de benen wilt strekken, izoard op vanuit briancon, linksaf na afdaling D947, schitterend kasteel op soort van kleine heuvel. Doorrijden en dan rechtsaf de agnello op.

Weer terug en dan via d902 naar guillestre en zo weer retour naar briancon.

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: Thierry le Brun op 2013-05-29 08:44:14

[="Pino"]
Inderdaad, een autoweg waarop je niet wilt fietsen.

Nog een nabrandertje: Pre de Mme Carle.
of ri L'Echelle doorrijden naar de chalets de Laval. goed beschouwd de achterdeur van de Galibier ( en vroeger volgens mij zelfs dé doorgang ri Valloire)

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Route vanuit Briancon

door: DJ H-Bird op 2013-05-29 11:09:12

[="Thierry le Brun"]
of ri L'Echelle doorrijden naar de chalets de Laval. goed beschouwd de achterdeur van de Galibier ( en vroeger volgens mij zelfs dé doorgang ri Valloire)
De weg die jij beschrijft zie ik idd liggen op maps, viam Refuge des Drayères,Lac Rond en Les Rochilles. Maar is dat ook met een racer te doen?

Nieuwe poll opvoeren

DJ H-Bird

Route vanuit Briancon

door: Pino op 2013-05-29 11:21:27

[="DJ H-Bird"]
[="Thierry le Brun"]
De weg die jij beschrijft zie ik idd liggen op maps, viam Refuge des Drayères,Lac Rond en Les Rochilles. Maar is dat ook met een racer te doen?
Nee, mooie MTB tocht. En dan via de Chemin du Roy terug.

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: AVG op 2013-05-29 16:46:32

Vanuit Briancon ri. Guillestre kan idd ook via een secundaire weg die parallel loopt. In 2009 heb ik die tijdens de GF Luc Alphand gereden, zeker mooier dan de 'grote' baan! Ri. Guillestre ook ff Chateau Queyras bekijken, erg mooi!

Grootste tip; neem een MTB mee en doe een poging om de Colle delle Sommelier te doen, deze vooral onverharde col gaat tot boven de 3000m hoogte maar met de temperaturen van afgelopen periode zal er nog veel sneeuw liggen.

Ook col de Granon moét je 'ff' doen, wat een killer!

veel plezier, echt een mooie plaats om je fietstochten te doen. Ook de Bonette is te doen als je nog een stukje met de auto doet!

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: flattyre op 2013-06-04 02:11:15

Ja, Briancon is een prachtige centrale plek, met een mooie stad dichtbij en alle mogelijkheden. Die drukkere weg ri. Montgenevre pak je dan op zondag, al had ik er persoonlijk niet zo'n last van. Met de klok mee heb je dan de Granon, l' Echelle, Montgenevre+Sestriere, Izoard evt + Agnel, een rondje Guillestre-Izoard(wel aan te raden met die parallelweg), evt de Vars ook nog, en pre Mme Carle. Zie hier precies een vakantie van enkele jaren terug, 8 fietsdagen denk ik (rondje ook een keer andersom). Wel veel heen en terug, maar ik vin dat in de bergen eigenlijk nooit een probleem. Mijn uitvalsbasis: de camping net ten zuiden van Briancon, 2km of zo, onder het tunneltje door.
En: de meest zonnige stad van Frankrijk !

Nieuwe poll opvoeren

flattyre

Route vanuit Briancon

door: Pino op 2013-06-04 06:52:23

En in het winkelcentrum aan de uitvalsweg naar de Lautaret de mooiste buitensportzaak die ik ken.

Nieuwe poll opvoeren

Route vanuit Briancon

door: Orbi op 2018-07-13 19:05:27

'schopje' Het plan is deze zomer naar Briancon te gaan, bovenstaande route tips neem ik mee. Nog iemand een tip voor een leuke camping (gaan met vouwwagen), beetje in het dal. Bedoelde flattyre Des 5 Vallee?. Liefst zonder gedoe met reservering

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging