25 berichten
Ik heb zelf ooit wat geschreven over de Montgenevre. Vanuit Italië is het een verschrikkelijke lelijke col, druk met veel tunnels. Maar vanuit Briancon vond ik het wel een fraaie klim. Dan moet je alsnog dat Italiaanse deel afdalen, maar daar ben je dan snel voorbij.[="House"]
Over een paar weken vertrekken we voor een trip naar de Alpen. Routes zijn gepland op één na. De bedoeling was om in één route de Izoard, Montgreve en Setriere te doen. Nu lees ik wat oude topics door en lees voornamelijk negatieve ervaringen over de Montgreve en Sestriere. Druk, slecht wegdek en veel tunnels. Deze topics zijn inmiddels een paar jaar oud en zou graag willen weten hoe de situatie nu is. Nog steeds niet aantrekkelijk, of zijn er betere alternatieven i.c.m. de Izoard?
Heb je vanuit Briançon niet ook veel last van (vracht)verkeer (tenzij je op zondag gaat)? Dat was twintig jaar geleden in ieder geval wel zo[="harrebas"]
Ik heb zelf ooit wat geschreven over de Montgenevre. Vanuit Italië is het een verschrikkelijke lelijke col, druk met veel tunnels. Maar vanuit Briancon vond ik het wel een fraaie klim. Dan moet je alsnog dat Italiaanse deel afdalen, maar daar ben je dan snel voorbij.
De auto nemen om naar Sestriere te gaan en dan de Finestre en de crete de l'Assietta rijden. Absolute toprit.
Vanuit Briancon de Col du Granon ( heen en weer).
Vanuit Briancon naar Guillestre en over de Izoard terug. Eventueel uit te breiden met naar keus Col de Vars, Col d' Agnel of Notre dame de Clausis.
(ff senl uit uit het hoofd, voor meer inspiratie de Michelin-kaart pakken)
Dit lijkt met wel wat. @Ekko, heb je misschien een GPS-bestand van deze rit?[="Pino"]
Ekko heeft hem net gereden. Vanuit Briancon de Montgenevre, dan terug via de Col de l"Echelle en de vallee de la Nevache. Toprit.
Of eventueel Briancon - Guillestre - Izoard - Les Fonds(vanuit afdaling Izoard / Cervieres) - Briancon. Kent iemand de klim naar Les Fonds?
http://www.cyclingcols.com/profiles/Fonds.gif
GPS bestand voor het makkelijkste rondje uit de buurt??[="House"]
Dit lijkt met wel wat. @Ekko, heb je misschien een GPS-bestand van deze rit?[="Pino"]
Ekko heeft hem net gereden. Vanuit Briancon de Montgenevre, dan terug via de Col de l"Echelle en de vallee de la Nevache. Toprit.
Of eventueel Briancon - Guillestre - Izoard - Les Fonds(vanuit afdaling Izoard / Cervieres) - Briancon. Kent iemand de klim naar Les Fonds?
http://www.cyclingcols.com/profiles/Fonds.gif
kan hem hier zo uit m;n hoofd op papier zetten... 3x links, 1x rechts en je bent weer in Briancon.
klopt! al was de route net andersom,[="Pino"]
Meer inspiratie:
- Briancon naar Guillestre
- Briancon naar Embrun en dan rondrit rond het stuwmeer,
alles naar believen uit te breiden of in te korten.
Routes te vinden via GPSies.com, Strava of Bikeplanner
Ik denk dat ie linksom leuker is. Maar jij hebt recentere indrukken.[="Ekko"]
Gpsies gevonden! [="Ekko"]
Meer inspiratie:
Is de route naar Guillestre een beetje te doen qua drukte?
Ik heb in 2005 de weg evenwijdig aan de drukke weg gereden tussen Briançon en Guillestre. Is ietsjes langer en heeft wat meer hoogtemeters. De grote weg vond ik te druk om te fietsen.[="House"]
Gpsies gevonden! [="Ekko"]
Meer inspiratie:
Is de route naar Guillestre een beetje te doen qua drukte?
De secundaire weg bekeken op Maps en dat zit er idd goed rijdbaar uit. Ik ga eens wat uitzetten.[="marten"]
Ik heb in 2005 de weg evenwijdig aan de drukke weg gereden tussen Briançon en Guillestre. Is ietsjes langer en heeft wat meer hoogtemeters. De grote weg vond ik te druk om te fietsen.
Zo'n col ziet er vanaf de andere kant weer heel anders uit. In een afdaling zie je meestal niet veel van de omgeving, maar tijdens de beklimming des te meer.
Maar je komt dan wel 2 keer op dezelfde top uit [="concorde"]
In plaats van door het dal te rijden, kan je kan ook gewoon de Izoard over, afdalen en vanaf de andere kant weer opnieuw beklimmen.
Zo'n col ziet er vanaf de andere kant weer heel anders uit. In een afdaling zie je meestal niet veel van de omgeving, maar tijdens de beklimming des te meer.
Weer terug en dan via d902 naar guillestre en zo weer retour naar briancon.
of ri L'Echelle doorrijden naar de chalets de Laval. goed beschouwd de achterdeur van de Galibier ( en vroeger volgens mij zelfs dé doorgang ri Valloire)[="Pino"]
Inderdaad, een autoweg waarop je niet wilt fietsen.
Nog een nabrandertje: Pre de Mme Carle.
De weg die jij beschrijft zie ik idd liggen op maps, viam Refuge des Drayères,Lac Rond en Les Rochilles. Maar is dat ook met een racer te doen?[="Thierry le Brun"]
of ri L'Echelle doorrijden naar de chalets de Laval. goed beschouwd de achterdeur van de Galibier ( en vroeger volgens mij zelfs dé doorgang ri Valloire)
Nee, mooie MTB tocht. En dan via de Chemin du Roy terug.[="DJ H-Bird"]
De weg die jij beschrijft zie ik idd liggen op maps, viam Refuge des Drayères,Lac Rond en Les Rochilles. Maar is dat ook met een racer te doen?[="Thierry le Brun"]
of ri L'Echelle doorrijden naar de chalets de Laval. goed beschouwd de achterdeur van de Galibier ( en vroeger volgens mij zelfs dé doorgang ri Valloire)
Grootste tip; neem een MTB mee en doe een poging om de Colle delle Sommelier te doen, deze vooral onverharde col gaat tot boven de 3000m hoogte maar met de temperaturen van afgelopen periode zal er nog veel sneeuw liggen.
Ook col de Granon moét je 'ff' doen, wat een killer!
veel plezier, echt een mooie plaats om je fietstochten te doen. Ook de Bonette is te doen als je nog een stukje met de auto doet!
En: de meest zonnige stad van Frankrijk !
Registeer als vriend van de vereniging |