Calpe en omgeving

Topic gesloten, alleen lezen

88 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Rob T op 2019-04-07 18:36:09

[=Joseba post_id=492573 time=1554652701 user_id=277]
[="Rob T" post_id=491738 time=1549308794 user_id=12]
[=Joseba post_id=491736 time=1549307362 user_id=277]

Nice!! Hoewel nog lang niet op cycloniveau lijkt me dit erg gaaf om mee te pikken.... :oke:
Ook mijn idee. Meepikken omdat het gaaf is niet omdat het dan topvorm is.
Niet in vorm en dan podium in je klasse :D
Ja idd. Kan niet anders zeggen dan dat de benen vandaag wel erg goed waren.

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Joseba op 2019-04-07 18:42:37

Waar uitslagen??

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Rob T op 2019-04-07 18:57:36

[=Joseba post_id=492577 time=1554655357 user_id=277] Waar uitslagen??

https://sltsport.com/api/json/app/2019/190407IIIACG.html

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Joseba op 2019-04-10 13:12:52

Inmiddels weer thuis van een weekje Calpe. Gisterochtend nog een rondje over Xalo - Parcent - Rates - Tarbena gemaakt. Vieze wind op de heenweg, overigens de hele week regelmatig een aardige bries.. Overall positief over het fietsen in deze omgeving. Verbazingwekkend hoe netjes automobilisten hier met fietsers omgaan, in andere gebieden ook wel anders meegemaakt. Calpe an sich was veel groter en toeristischer dan ik had verwacht. Wij zaten in een huisje aan de noordkant (Les Bassetes) met uitzicht op de zee, zwembadje, mooie tuin, etc. Is ons heel goed bevallen, heerlijk rustig, geen afhankelijkheden qua eten etc. Grote Mercadona op 1 km voorzag in alles. Overigens is het "buiten de deur" prijstechnisch ook allemaal erg vriendelijk.

Veel geleerd afgelopen weken over de routes om te fietsen. De gpx bestanden die ik van het Fiets magazine had bevatten toch nog wat drukker doorgaande wegen met auto- en vrachtverkeer. Voor een volgende keer durf ik gerust wat meer zelf te bouwen. Calpe uit is er niet zo heel veel keuze, onze favoriet is de mooie klim naar Bernissa in plaats van door Calpe heen. Hierdoor kom je wel vaak in hetzelfde gebied ten Noordwesten van Calpe, het zuidwesten is voor ons blijven liggen. Tegelijkertijd zijn we ook nog niet bij de Cumbre del Sol of de Bernia geweest dus nog e.e.a. te ontdekken.

Fietsen dit keer gehuurd bij Vuelta Turistica, voor 8 dagen €135 (Specialized Tarmac met 105 afmontage). Scheelt een hoop gesleep met fietskoffers en ook voordeliger qua autohuur. Fijne zaak van ex prof Jurgen van Goolen.

Volgend jaar zeker weer een paar dagen Calpe :oke:

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Goudhaantje op 2019-04-10 15:34:54

Wij waren ongeveer in dezelfde periode in Calpe eo. Wij hadden dit keer een huisje bij Moraira. Eerder waren we al in Calpe en Altea geweest. Hierdoor hebben we elke keer net een wat andere uitvalbasis. Op zich wel een aanrader. Maar zelfs dan ontloop je niet de soms drukke weg die loopt tussen Moraira, Calpe en Altea. Maar ik vind het nog steeds verrassend hoe tolerant de automobilisten hier nog steeds zijn. Zelfs tov de soms grote groepen die wel heel breed uitwaaieren over de weg en waarvan zelfs ik vind dat die beter wat meer achter elkaar zouden moeten rijden om wat meer ruimte te geven aan de auto’s. Mijn vriend en ik rijden elk ons eigen tempo en dus rijd ik meestal alleen. Dan biedt de smalle vluchtstrook naast de weg voldoende ruimte. En ik moet zeggen dat de drukte rond Calpe ook wel weer went als je de weg een beetje leert kennen.

Een beetje zoals Fred die elk jaar wisselt tussen Gran Canaria en Tenerife, vinden wij het leuk om te wisselen tussen Gran Canaria en Calpe e.o. Het afwisselend klimmen en dalen gecombineerd met glooiende wegen rond Calpe vind ik echt fantastisch. De wegen zijn in bijzonder goede staat en lekker rustig en er zijn een paar mooie klimmen die perfect zijn voor een goede training. Om een paar van mijn favorieten te noemen: Coll de Rates (uiteraard!), de Fustera, de Tudons, de klim naar Tarbena vanuit Bollula, de klim via de CV755 naar El Castell de Guadalest, Vall d’Ebo en het korte klimmetje tussen Javea en Denia. Uiteraard is er nog heel veel meer te klimmen, maar dit zijn wel mijn favorieten als ik een paar intervallen wil doen. De uitzichten zijn ook elke keer weer fantastisch.

Wij nemen altijd onze eigen fietsen mee. In bv een VW Caddy passen precies onze twee fietskoffers. Voordeel is dat je ook nog eens de fietsen in de auto kan vervoeren om ook af en toe wat routes verderop te kunnen rijden. Helaas had de fiets van mijn vriend dit keer de vlucht niet overleefd. Zijn derailleur was gebroken. “Shit happens”. We zijn maandagochtend dus eerst naar de fietsenmaker in Altea gegaan omdat we daar eerder een hele goede ervaring hadden gehad. Heel klein zaakje, waar je meteen goed geholpen wordt door de eigenaar (Cicles Alvado). :oke:

Qua weer hadden we het dit keer niet zo goed getroffen. Zondag bij aankomst regende het de hele dag. Ook maandag, dinsdag en zaterdag hadden we af en toe regen onderweg. Donderdag was erg frisjes en vrijdag, zaterdag en zondag waaide het erg hard. Eerder edities waren wat dat betreft veel beter en ik vond dat toch wel een domper dit keer. Je verheugt je toch een beetje op het mooie weer. We hadden een mooi huisje met tuin en zwembad, maar daar hebben we niet echt van kunnen genieten. Dit keer geen ontbijt in de tuin. De warme kachel was wel altijd erg fijn als we ‘thuiskwamen’.

Nieuwe poll opvoeren

Goudhaantje

Calpe en omgeving

door: PFW op 2019-04-28 15:18:45

[=Goudhaantje post_id=492632 time=1554903294 user_id=39180

Qua weer hadden we het dit keer niet zo goed getroffen. Zondag bij aankomst regende het de hele dag. Ook maandag, dinsdag en zaterdag hadden we af en toe regen onderweg. Donderdag was erg frisjes en vrijdag, zaterdag en zondag waaide het erg hard. Eerder edities waren wat dat betreft veel beter en ik vond dat toch wel een domper dit keer.

Dat valt nog mee. Ik ben vorige week geweest.
Bij aankomst woensdag een droge dag, graad of 20 met een waterig zonnetje.
Donderdag bewolkte start, na een uurtje fietsen begon het te regenen, nog twee uur in de stromende regen gereden.
Vrijdag droog gestart, met wat ontwijkwerk maar een half uurtje van de vier in de regen gefietst.
Zaterdag heel veel regen, effe klein uurtje droog gefietst 's middags.
Zondag drieënhalf uurtje gefietst, waarvan de eerste in de regen. Gelukkig vroeg genoeg weer terug (om vdP te zien winnen in de AGR :D ), want aan het eind van de middag begon het echt hard te regenen (100mm in een paar uur) met lokaal ook overstromingen tot gevolg...
Maandag hele dag regen. Niet gefietst.
Dinsdag, mooie droge half bewolkte dag, meteen maar 7 uur gefietst.

Naast het tegenvallende weer, was ik zelf ook nog verkouden. Dus ook niet echt lekker voluit kunnen fietsen. Had eigenlijk een paar lange ritten met veel hoogtemeters willen maken afgewisseld met rustdagen. Is niet helemaal gelukt. Kreeg ook leuke berichten uit Nederland met foto's van stralend weer... Wel lekker uitgerust én kunnen ervaren dat schijfremmen inderdaad prima hun werk doen in de regen. Ik had een Specialized Tarmac disc gehuurd bij Vuelta Turistica. Dat was echt een prima fiets. Daar ga ik mijn eigen fiets niet meer voor mee slepen.

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Spurter op 2019-05-01 18:14:44

Mensen die ervaring hebben met Calpe in juni?

Ben op zoek naar 'n leuke bestemming voor juni.

Het idee is dat de familie op het strand kan liggen. Moet dus goed weer zijn om aan het strand te liggen. En zelf wil ik gaan fietsen. Ben geen klimgeit. Beetje a la Mallorca mag het wel zijn, liever niets zoals Tenerife waar je alleen omhoog kunt of langs hele drukke wegen kunt rijden.

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Joseba op 2019-05-01 19:30:16

Zou lekker naar Mallorca gaan als ik t zo lees.

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Spurter op 2019-05-01 22:10:30

Ben ik dit jaar al keer geweest. :)

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Rob T op 2019-05-02 07:34:10

[=Spurter post_id=493032 time=1556741430 user_id=40935] Ben ik dit jaar al keer geweest. :)
Dan zou ik lekker naar Calpe gaan. Of naar de Cote d'Azur

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Joseba op 2019-05-02 08:53:29

Excuus, beetje kort door de bocht reactie van mijn kant. Maar een plek zoeken waar het mooi weer moet zijn en niet te steil en niet te druk....? Kies ergens voor (Calpe, Cote d'Azur, Sardinië, Sicilië) en laat je verrassen...

Nieuwe poll opvoeren

Calpe en omgeving

door: Spurter op 2019-05-02 22:05:11

[=Joseba post_id=493035 time=1556780009 user_id=277] Excuus, beetje kort door de bocht reactie van mijn kant. Maar een plek zoeken waar het mooi weer moet zijn en niet te steil en niet te druk....? Kies ergens voor (Calpe, Cote d'Azur, Sardinië, Sicilië) en laat je verrassen...
Het mag best druk zij qua toerisme, als je er maar wel fatsoenlijk kunt fietsen. Niet tussen de auto's moeten slalommen of alleen langs banen waar de hele tijd auto's vlak naast je voorbij razen.

Ik ga met de familie en die willen overdag vooral aan het strand liggen. Garanties heb je nooit, maar wil dan wel gaan voor een grote kans op prachtig weer.

Uiteindelijk is een vakantie het gezelligst als iedereen het 'n beetje naar de zin heeft. Ikzelf fiets liever dan dat ik op het strand ligt.

Calpe klinkt goed en is het nu in elk geval mooi weer, dus dat zal in 'n maand wsl alleen nog maar beter worden. Sardinië idem dito.

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging