WT-ers rondom de Ventoux.
door: Pino op 2015-10-16 19:51:40
We legden weer aan bij Le Guintrand
Zoals voorspeld was het 's ochtends prachtig weer.
Marit rijdt op haar nieuwe racefiets de hele beklimming. Rian en ik hebben andere plannen en gaan een voor mij nieuwe (gedeeltelijke) route rijden op de MTB.
We rijden op het gemak naar boven en worden eerst ingehaald door een peloton mooi klinkende Porsches.
Net boven de eerste bochtenserie komen een heel stel speeddriewielers naar beneden. Volledig dwars vaak en met een noodgang. Op youtube staan wat filmpjes, maar daar gaan ze een stuk langzamer dan degenen die we tegenkomen. Iets boven de kruising met de Route Forestiere blijkt een huisje te staan met daarin een fototentoonstelling over de Course de Côte (hillclimb) die hier vaak gehouden is. Normaal kijk je hier alleen maar hartslag of vermogensmeter, maar deze keer stoppen we even.
Na een slok uit de bidon gaan we verder over een weg die bezaaid is met sporen van het noodweer.
Iets na Chalet Reynard pakken we de grindweg (hoogtelijntje) over de zuidflank.
(we reden de andere kant op, maar voor de foto even omgedraaid)
Onder de Col des Tempetes pakken we het geultje omlaag.
Van bovenaf mag je niet komen (natuurreservaat), maar deze afdaling is toegestaan en onder freeriders vrij bekend. (Combe Fiole en Combe de Cians)
Wat volgt is een pittige stenige afdaling waar ik spijt had mijn bescherming en dropperpost niet te hebben meegenomen. Daardoor waarschijnlijk meer gelopen dan mogelijk.
Prachtige kleuren overal van de invallende herfst.
Uiteindelijk komen we beneden uit in Sainte Colombo na een prachtige afdaling.