Tijdritfiets

Topic gesloten, alleen lezen

7 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Tijdritfiets

door: Stefan op 2017-12-25 22:32:09

Nou, nog steeds op zoek naar een tijdritfiets. Bij nieuwe werkgever heb ik eem fietsenplan, dus wel lichte voorkeur om fiets te kopen bij fietsenzaak in Nederland, of het moet echt een goede tweedehands deal zijn.

Ik vraag me wel af met mijn iele postuur of ik een goede tijdrit kan rijden, dus wil niet meteen een fortuin uitgeven. Was dus beetje aan het kijken onder de 2000 euro en daar zag ik al niet veel keuze. Felt B serie, een lelijke oranje Giant Trinity Advanced en een Massini bij Salden, dat is het wel een beetje. En dan heb je nog geen TT achterwiel natuurlijk.

Hebben jullie nog tips of ergens nog een goede aanbieding gezien?

Nieuwe poll opvoeren

Tijdritfiets

door: Pizzi op 2017-12-26 01:56:43

Welke maat heb je nodig?

Op de Salden-site staat bijvoorbeeld een demo-Massini: https://www.salden.nl/nl/massini-tt-ultegra-demo-model-207019.html. Dat is een L.

Af en toe staat er op Markplaats ook wel wat aardigs. Deze bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsen-racefietsen/m1236384236-salden-tijdritfiets-m-54-carbon-wielen-triathlonfiets.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr (maatje M)

Nadeel van deze frames is toch wel de enigszins beperkte instelbaarheid (niet ff makkelijk stuurpen verwisselen). Extensions kun je natuurlijk wel met risers hoger krijgen.

Nieuwe poll opvoeren

Tijdritfiets

door: WWWebber op 2017-12-26 11:44:07

Niet echt om de hoek, maar Scholten cycling heeft ook vaak leuke tt aanbiedingen.....

Nieuwe poll opvoeren

WWWebber

Tijdritfiets

door: Stefan op 2017-12-26 14:59:15

Ik ben 1.85, dus een L in de meeste gevallen.

Scholten heb ik al contact mee gehad ja, maar die vragen voor 2015/2016 gebruikte TT-fietsen van Giant team nog gewoon 2500 euro, exclusief wielen.

Nieuwe poll opvoeren

Tijdritfiets

door: NielsH op 2017-12-28 23:44:52

Je hebt niet perse een dicht achterwiel nodig. De basis is toch een goed frame met vooral een goede bikefit, zodat je zo aerodynamisch mogelijk op de fiets zit. Ik heb vorig jaar bij SMA midden Nederland (Guido Vroemen) een TT bikefit laten uitvoeren. Gecombineerd met een Bioracer virtuele windtunnel, waarmee je gelijk je nieuwe CDA waarde ziet na een aanpassing. Deze combinatie wordt trouwens vergoed door de KNWU collectieve verzekering bij Zilveren Kruis. Evenals verschillende andere fietssport gerelateerde tests (inspannings) vergoedingen.

Je moet voor 1200 tot 1600 euro een knappe fiets (zonder wielen) op de kop kunnen tikken. Wordt dan wel Marktplaats vrees ik.

Ik reed dit jaar mijn tijdritten op een set 95mm wielen. Ging prima.

Nieuwe poll opvoeren

Tijdritfiets

door: WimL op 2018-01-01 17:20:09

http://shop.edelrad.de/de/

Kijk eens hier, als je zelf opbouwt of soms goede aanbiedingen complete fietsen.
Heb hier zelf 3 Felts gekocht (frames), betrouwbaare winkel.

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging