Suggesties gevraagd
door: arjan916 op 2017-02-01 20:33:22
Wat zijn m'n uitgangspunten.
- carbon frame
- richtprijs ca. 4k
- Di2 11sp met interne accu, Dura Ace is fraaier maar buiten budget tenzij ik bezuinig op andere delen (ongewenst), aangezien prijs/kwaliteit van Ultegra erg goed is zal het daarop uitdraaien
- wielen, niet te zwaar en niet te hoog, ca. 35mm, carbon. hoeft niet perse een merk te zijn, Chinees met goede naven is acceptabel.
- uiterlijk; frame uiterlijk geschikt om opzetstuur te plaatsen, dus een beetje aero model / niet al te dunne framebuizen.
wat ik NIET wil;
- rood in 't frame
- TRP remmen oid achter je voorvork, net zo min als bottom bracket remmen achter
- merken als Sensa / Bulls / Cube, prima als mtb, maar die wil ik niet voor de racer
- ouderwets frame uiterlijk met lugs etc
Vandaag heb ik onderstaand berichtje gestuurd naar Cervelo NL en kreeg al vandaag keurig een reactie.
Niet dat ik blij ben met het antwoord, maar het maakt mijn keuze voor een nieuwe fiets alweer wat gemakkelijker, het wordt dus GEEN Cervelo.
De zwart / blauwe variant S2 zie ik alleen als complete fiets, komt deze nog als los frameset te koop?
En is dit S2 frame geschikt voor inbouw van Di2 met interne batterij?
Als dat niet lukt dan is de S3 een mogelijkheid (met het kleine puntje rood aan bovenzijde balhoofdbuis / balhoofd), is daar inbouw van Di2 met interne accu mogelijk?
Tenslotte, waarom is er al jaren geen keuze bij S-frames in kleuren behalve zwart / rood?
The S2 is not sold as a frame alone.
The S3 is designed to use the external Di2 battery, not the internal version.
Jammer Cervelo, klant gemist door deze achterhaalde standpunten . . . want ik vind beide frames bijzonder fraai (de S3 had ik het rood dan over willen laten spuiten).
Wat het wel gaat worden?
Nog geen idee, een Isaac vind ik fraai, maar het model (Boson) wat ik op 't oog had wordt me afgeraden (te slap aan achterkant als je redelijk wat vermogen kunt trappen).
Het voorgaande model Scott Foil vind ik wel fraai, maar het (tussen m'n oren) rijden op een Amerikaans merk..... kan ik (nog) niet aan wennen
De Rosa 888 zou ik graag willen, maar prijzen van een frameset zijn me (nog) te gortig. Ja bij Salden zijn ze betaalbaarder, maar alleen voor de kleutermaten of variant met rood... en daar zit ik niet op te wachten.
Een Canyon, blijft als één van de weinige gegadigden over, bijv. de Ultimate CF SLX.
Schiet er eens op en lanceer eens wat ideëen voor een fiets / frame die in het wensenlijstje passen.
Thanks.