Wel een idee wat het gaat worden
door: Rob T op 2016-12-28 22:03:54http://www.pupuce.nl/image/IMG_1800.JPG
57 berichten
http://www.pupuce.nl/image/IMG_1800.JPG
Foto is in Italie gemaakt, bij Piton.
[="Rob T"]
Frame wordt vandaag verstuurd.
Foto is in Italie gemaakt, bij Piton.
Opbouw is ondertussen klaar en heb er al een aantal ritjes op gemaakt. En ben er content mee.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe bevalt e-tap? Ik had het getest op Bikemotion en daar werkte het super. Het is dat het (ruim) buiten m'n budget lag......
[="Rob T" post_id=478121 time=1492581002 user_id=12]
Etap schakelt erg goed.
die gaan nog jaren achter de feiten aanlopen. Is ook één van de redenen voor dat gezeur bij de profs over schijfremmen, veel ploegen rijden met campa, helaas lopen ze daar ook hopeloos mee achter bij SRAM en Shimano.
Heb van de week ook een keer Etap mogen proberen, werkte prima, kan alleen niet aangeven of het nu sneller of beter schakelt dan Di2, maar dat is voor ons ook totaal geen issue. Het is een prachtig systeem.
Om te kunnen vergelijken met Campa zou ik met Campa EPS moeten rijden. Dat was ook een optie. Maar keuze voor Etap gemaakt omdat dit systeem veel mooier is dan Campa ESP en Shimano DI2 omdat het draadloos is.[=Bontempi post_id=478128 time=1492587103 user_id=406]
Etap schakelt erg goed.
die gaan nog jaren achter de feiten aanlopen. Is ook één van de redenen voor dat gezeur bij de profs over schijfremmen, veel ploegen rijden met campa, helaas lopen ze daar ook hopeloos mee achter bij SRAM en Shimano.
Heb van de week ook een keer Etap mogen proberen, werkte prima, kan alleen niet aangeven of het nu sneller of beter schakelt dan Di2, maar dat is voor ons ook totaal geen issue. Het is een prachtig systeem.
Verder blijf ik van mening dat Campa mooier is om te zien, hoewel het Quarq crankstel met de zwarte bladen van Sram wel mooi zijn.
Dan over de remmen. Blijf hierbij van mening dat die van Campa ongeëvenaard zijn. Zowel in remmen als in afstellen. De remmen zijn veel lomper gemaakt.
Over de Shifters: Die van Sram zijn lomp afgewerkt. Je ziet het niet door de rubbers, maar de Campa shifters sluiten naadloos aan op het stuur en dat kun je van Sram echt niet zeggen.
De Sram cassette is ook erg mooi. 1 blok van 10 kransjes en een losse 11. En licht.
En eerlijk is eerlijk, het rijdt en schakelt goed.
Hopelijk kan ik die snel eens in het echt bewonderen tijdens een rit. In de heuvels kan je de Etap eens echt aan de tand voelen
Laat dat maar aan die Italianen over [=Bas post_id=478153 time=1492611681 user_id=33]
Mooi geworden Rob. Ook knap hoe je de batterij van de motor volledig uit het zicht heb weggewerkt
Ik dacht dat die in die grote tas onder z'n zadel zat? Rob rijdt tubeless dus binnenbandjes heeft ie niet nodig [=Bas post_id=478153 time=1492611681 user_id=33]
Mooi geworden Rob. Ook knap hoe je de batterij van de motor volledig uit het zicht heb weggewerkt
Mooie fiets geworden Rob!! [="Rob T" post_id=478129 time=1492588125 user_id=12]
Om te kunnen vergelijken met Campa zou ik met Campa EPS moeten rijden. Dat was ook een optie. Maar keuze voor Etap gemaakt omdat dit systeem veel mooier is dan Campa ESP en Shimano DI2 omdat het draadloos is.[=Bontempi post_id=478128 time=1492587103 user_id=406]
Etap schakelt erg goed.
Verder blijf ik van mening dat Campa mooier is om te zien, hoewel het Quarq crankstel met de zwarte bladen van Sram wel mooi zijn.
Dan over de remmen. Blijf hierbij van mening dat die van Campa ongeëvenaard zijn. Zowel in remmen als in afstellen. De remmen zijn veel lomper gemaakt.
Over de Shifters: Die van Sram zijn lomp afgewerkt. Je ziet het niet door de rubbers, maar de Campa shifters sluiten naadloos aan op het stuur en dat kun je van Sram echt niet zeggen.
De Sram cassette is ook erg mooi. 1 blok van 10 kransjes en een losse 11. En licht.
En eerlijk is eerlijk, het rijdt en schakelt goed.
Als campa EPS (Athena EPS) rijder kan ik melden dat het (ook) prima schakelt. Maar als ik weer zou moeten kiezen, zou ik ook voor Sram Etap gaan, vanwege het draadloos schakelen en het feit dat het veel beter verkrijgbaar is (en daardoor de fietsenmaker er ook meer ervaring mee heeft).
en het uitsteekstuk van de stuurpen nog effe afzagen.
Plaats dan op z'n minst een kleinere. Zoiets:[="Rob T" post_id=478225 time=1492686341 user_id=12]
Zagen komt nog. Zadeltas blijft echter wel.
2 binnenbanden
2 bandenlichters
2 patronen
plakkertjes
klein tooltje
stukje buitenband
Dus dat kan prima zonder "koelbox" en al helemaal geen plakkertjes meer.
Registeer als vriend van de vereniging |