40 berichten
als het maar rood is...[="Pino"]
maar de opdracht voor een nieuw frame is gegeven.
Enige eis die gesteld is, is dat er niet in het Amerikaans " made in Italy" op komt.
Fatto in Cina[="Pino"]
Mooi rood is zeker goed (een rode MTB in opbouw en gebruik rode spaaknippels, maar geen idee welke kleur(en) het worden, ligt niet aan mij.
Enige eis die gesteld is, is dat er niet in het Amerikaans " made in Italy" op komt.
Maken ze daar ook acciaio ?[="Bas"]
Fatto in Cina[="Pino"]
Mooi rood is zeker goed (een rode MTB in opbouw en gebruik rode spaaknippels, maar geen idee welke kleur(en) het worden, ligt niet aan mij.
Rood is het nieuwe wit [="Metor"]
een custom paint job is het nieuwe rood![="Rob T"]
Rood is het nieuwe wit [="Metor"]
[="WimL"]
Momenteel bezig met een projectje:
Beide.[="Robert vD"]
Italiaans, staal en kleuren naar de smaak van de maker..... Heb je een fiets besteld of een kunstwerk? Of misschien beide?
Goede fietsen heb ik genoeg.
Cool! Wat voor fiets wordt het?[="WimL"]
Het is een oude atb waarvan de lak beschadigd/verdwenen was, dus geschuurd, ontvet, gespoten en nu "gepaint dripped".[="indobesar"]
Cool! Wat voor fiets wordt het?[="WimL"]
Wauw! Spuit je de basiskleur en de laklaag zelf of laat je dat doen?[="WimL"]
Doe ik zelf. Bij de bouwmarkt een spuitbus grijze primer en paars halfmat gehaald. De stikers met stickerverwijderaar en een mesje eraf gepeuterd en licht opgeschuurd.[="Harm Jan"]
Daarna laagje voor laagje gespoten, ging best goed in tegenstelling tot vroeger "loopt" die lak niet erg uit en droogt ook nog vrij snel.
De "drippings" zijn ook gewone halmat lak uit een potje, als ie gedaan is spuit ik er nog een laag blanke lak over.
Basislaag:
Onderlaag:
Ik had je instagram even uitgeplozen dus van daaruit kwam mijn vraag ook. [="WimL"]
Doe ik zelf. Bij de bouwmarkt een spuitbus grijze primer en paars halfmat gehaald. De stikers met stickerverwijderaar en een mesje eraf gepeuterd en licht opgeschuurd.[="Harm Jan"]
Daarna laagje voor laagje gespoten, ging best goed in tegenstelling tot vroeger "loopt" die lak niet erg uit en droogt ook nog vrij snel.
De "drippings" zijn ook gewone halmat lak uit een potje, als ie gedaan is spuit ik er nog een laag blanke lak over.
Basislaag:
Onderlaag:
Best leuk om eens zelf te proberen.
Heb nog een oud frame liggen
Precies zoals je laatste 2 zinnen dacht ik ook, gewoon proberen, lukt het niet helemaal jammer. Ik hoof er niet de hoofdprijs mee te winnen gewoon voor de fun [="Harm Jan"]
Ik had je instagram even uitgeplozen dus van daaruit kwam mijn vraag ook.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Ik krijg uit het oude frame met geen mogelijkheid de bottembracket eruit.. [="WimL"]
Precies zoals je laatste 2 zinnen dacht ik ook, gewoon proberen, lukt het niet helemaal jammer. Ik hoof er niet de hoofdprijs mee te winnen gewoon voor de fun [="Harm Jan"]
Ik had je instagram even uitgeplozen dus van daaruit kwam mijn vraag ook.
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Iemand een idee?
http://i66.tinypic.com/f56rlu.jpg
(en wat heeft dat met dit onderwerp te maken?)
En weer terug naar het kunstwerk van Pino[="Pino"]
Beide.[="Robert vD"]
Italiaans, staal en kleuren naar de smaak van de maker..... Heb je een fiets besteld of een kunstwerk? Of misschien beide?
Goede fietsen heb ik genoeg.
Onderwerp is "geen idee wat het gaat worden", lijkt me dus enorm ontopic.[="Pino"]
Idd. Mss wordt het oude frame van HJ het nieuwe frame van Pino.[="Ronald"]
Onderwerp is "geen idee wat het gaat worden", lijkt me dus enorm ontopic.[="Pino"]
Ik ga waarschijnlijk voor iets van Columbus.
Tja, en " nieuwe" fiets? Misschien gebruik ik wel wat oude onderdelen. Uit de tijd dat de Boer nog mooie onderdelen maakte.
Het frame is in Nederland!
Afmontage-idee is al een heel eind, maar suggesties worden zeker gelezen.
Sent from my iPad using Tapatalk
Registeer als vriend van de vereniging |