Look 381 (type Jalabert) of Koga Miyata Gentlux

Topic gesloten, alleen lezen

6 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: iam2loud4you op 2016-01-07 12:55:30

Ik ben aan het twijfelen tussen twee fietsen een Koga Miyata Gentlux uit 2006 en een Look 381 (type Jalabert). Ze zijn allebei afgemonteerd met Shimano Ultegra 10 Speed Tripple.

Look:
Volledig Carbon (handmade).
Afgemonteerd met Shimano Ultegra.
Triple voorbladen
Mavic wielen en keo look pedalen.
Bouwjaar: Frame volgens mij rond 2003

Koga Miyata Gentlux:
Carbon voorvork en carbon zadelpen
Ultegra afgemonteerd
Wielen Ultegra shimano
Triple 10speed
Bouwjaar: 2006

Wie zou waarvoor gaan en waarom? Ik ben niet de lichtste rond de 100kg en heb vroeger ook op hoog niveau gewielrend en wil het nu weer op gaan pakken.

Nieuwe poll opvoeren

iam2loud4you

door: Joostje op 2016-01-07 15:44:13

Wellicht kun je beter kijken naar de frame geometrie. Wat past bij jouw lichaam? Ik heb van beide merken geen verstand, dus daar kan ik je niet in adviseren. Mavic heeft de laatste tijd niet een al te beste reputatie qua wielen, maar ook hier is het 'van horen zeggen'.

Mijn keuze zou niet gaan naar een 2e hands carbon frame. Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Dan kun je beter kijken naar een nieuwe alu fiets zoals een Allez of een CAAD 12. Maar dat valt wellicht buiten je budget. Met die redenatie zou de Koga een betere keus zijn. Maar nogmaals...kijk zeker eerst naar de geometrie.

Nieuwe poll opvoeren

door: gios op 2016-01-07 16:00:07

Deze?

http://link.marktplaats.nl/m970487047

Met alle respect :oops: maar als je met je 100kg op een maatje 55 past wordt het wel weer tijd om wat kilometers te gaan maken 8) ;-) :oke:

Ik vind het een prachtding, maar heb dan ook wel wat met LOOK fietsen. Wat dat betreft is de KOGA maar een grijze muis.

Nieuwe poll opvoeren

door: iam2loud4you op 2016-01-07 17:59:18

[="gios"]
Deze?

Met alle respect :oops: maar als je met je 100kg op een maatje 55 past wordt het wel weer tijd om wat kilometers te gaan maken 8) ;-) :oke:

Ik vind het een prachtding, maar heb dan ook wel wat met LOOK fietsen. Wat dat betreft is de KOGA maar een grijze muis.

Wat heeft het gewicht te maken met de lengte van het frame?? Volgens mij helemaal niets het gaat om de binnenbeenlengte en het postuur van deze persoon.

Nieuwe poll opvoeren

iam2loud4you

door: gios op 2016-01-07 18:20:46

[="iam2loud4you"]
[="gios"]
Deze?

Wat heeft het gewicht te maken met de lengte van het frame?? Volgens mij helemaal niets het gaat om de binnenbeenlengte en het postuur van deze persoon.
Precies!

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging