Nieuwe fiets

Topic gesloten, alleen lezen

7 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Nieuwe fiets

door: maikelvw op 2016-01-05 11:08:13

Beste,

Ik ben opzoek naar een nieuwe racefiets. de keuze van het frame is algemaakt: de Wilier GT team.

keuze 1:
Een opgebouwde Wilier GT met de Ultegra 6800 groep in de kleur zwart fluo met aksium of rs10 wielen. prijs €1699

Keuze 2:
Een los frame zwart/wit met een Sram force 22 groep opbouwen. prijs ook ongeveer €1700 maar zonder wielen.

rationeel zou ik voor keuze 1 moeten gaan, maar onderbuik gevoel neigt toch wat meer naar keuze 2 dit omdat het frame qua kleur beter matched met mijn kleding.
daarnaast lijkt het me leuk om met Sram te rijden omdat je dit niet veel ziet en er wel leuke foefjes inzitten. Heb zelf wel vaker een fiets opgebouwd dus dat gaat wel lukken maar van de andere kant zit er altijd wel iets tegen.

waar zouden jullie voor kiezen?

Blijft lastig....

Nieuwe poll opvoeren

maikelvw

Nieuwe fiets

door: Joostje op 2016-01-05 11:36:10

Ik ben een beetje bevooroordeeld, want ik rijd zelf met Sram, maar die zou ik dus kiezen. Inderdaad leuk omdat het anders is, en er is echt niets mis met Sram Force (of Ultegra). Het schakelt heerlijk.
Fluo gaat denk ik op den duur vervelen, dus ik zou een wat neutralere kleur fiets kopen. >>> Zwart/wit - check! Al zou dat niet mijn eerste keuze qua kleur zijn...
Wielen kun je altijd upgraden (of zou je voor altijd met RS10 blijven rijden?), dus als je die paar honderd extra kunt missen, zou ik zeker voor optie 2 gaan.

Nieuwe poll opvoeren

Nieuwe fiets

door: maikelvw op 2016-01-05 11:56:09

Ik heb nog een setje zonda's 11 speed liggen. dus de RS10 zou een reserve setje zijn...

Nieuwe poll opvoeren

maikelvw

Nieuwe fiets

door: Jan Willem op 2016-01-05 13:02:01

zit er veel verschil tussen de remgrepen van 6800 en Sram? Vroeger waren die van Sram een stuk kleiner. Weet niet of er nog steeds veel verschil tussen zit. Dan kan ook belangrijk zijn.

En onderbuikgevoel is heel belangrijk!

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Nieuwe fiets

door: indobesar op 2016-01-05 14:20:25

Ik zou kiezen voor een los frame en deze naar eigen inzicht/smaak opbouwen. Met goed zoeken en inkopen heb je dan een leuke fiets voor beperkt geld.

Kwa kleur zou ik niet kiezen voor zwart/wit. Erg saai. Leuk voor een Duitse fiets, maar niet voor een Italiaan. 8)

Dit zou mij wel aanstaan:
http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2015/07/02/1435830815737-1twdm4hrjgelq-960-540.jpg">

- Afmontage bij voorkeur Italiaans, Campa Chorus. Anders Sram Force
- Cockpit en zadelpen van Deda zero
- Zadel en pedalen zelfde type als je huidige fiets.
- Wielen heb je al.

Emotie, of onderbuikgevoel zoals JW schrijft, is heel belangrijk. Ik word nog altijd :crazy: als ik mijn Allez zie. 8)

Nieuwe poll opvoeren

indobesar

Nieuwe fiets

door: LethalP op 2016-01-07 15:29:01

Aangezien je aangeeft toch al een wielset te hebben en de RS10 toch als reserve gaat:
Keuze 2 met Force 22.

Rij er zelf inmiddels 2 jaar mee (hiervoor Ultegra 10 speed met waslijnen) en het werkt uitermate perfect en is ook een stukkie lichter dan de Ultegra groep.

Ik ben zelf niet zo'n fan van de Italiaanse groepsetjes maar hier stoot ik vast wat Animaligangers mee tegen het hoofd :crazy:

Is de frameset niet los ook in Fluo variant verkrijgbaar:
http://www.bakkerracingproducts.nl/fietsen-en-frames/race-frames/wilier-gtr-2015-frame-set-6529.html

In ieder geval succes met je keuze en het eventueel opbouwen!

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging