maat dogma

Topic gesloten, alleen lezen

59 berichten

maat dogma

door: PrinceHeerlijk op 2010-09-22 09:33:47

[="Jan Willem"]
Als je toch gaat investeren in zulke wielen en zo'n fiets hebt vind ik dat je ook all the way moet gaan en gewoon full carbon moet nemen.
Je moet jezelf alleen afvragen of je dat goed genoeg vindt remmen in afdalingen en de regen. En wil je af en toe wisselen van wielen, dat zou kunnen betekenen dat je ook moet wisselen van remblokken.
Door de laatste "nadelen" op te sommen geeft juist voor vele de doorslag om niet all the way te gaan!
Persoonlijk vind ik full carbon ook mooier, maar all the way vind ik dan eigenlijk tubes!

Als je toch voor clinchers gaat kan je naar mijn mening net zo goed met aluminium velgrand gaan, hooguit wat zwaarder en de looks.


PrinceHeerlijk

maat dogma

door: Tim op 2010-09-22 10:19:14

[="PrinceHeerlijk"]
[="Jan Willem"]
Als je toch gaat investeren in zulke wielen en zo'n fiets hebt vind ik dat je ook all the way moet gaan en gewoon full carbon moet nemen.
Je moet jezelf alleen afvragen of je dat goed genoeg vindt remmen in afdalingen en de regen. En wil je af en toe wisselen van wielen, dat zou kunnen betekenen dat je ook moet wisselen van remblokken.
Door de laatste "nadelen" op te sommen geeft juist voor vele de doorslag om niet all the way te gaan!
Persoonlijk vind ik full carbon ook mooier, maar all the way vind ik dan eigenlijk tubes!

Als je toch voor clinchers gaat kan je naar mijn mening net zo goed met aluminium velgrand gaan, hooguit wat zwaarder en de looks.
+1

in het bezit zijnde/geweest zijnde van alle varianten:
Fullcarbon tubes - hardstikke mooi, licht, etc maar remt (laat je niks wijsmaken) gewoon beroerd in de regen en minder in de afdalingen. + je verslijt (versmelt) remblokjes bij de vleet.
Fullcarbonclincher: alles hetzelfde, maar iets zwaarder misschien (merken wij dat??) en bandjes ipv tubes - makkelijker bij lek!
Carbon met aluremramd: nog iets zwaarder (maar merken wij dat???) en bijna de looks van fullcarbon maar wel normaal/goed en altijd remmen!
Die Zipp's 404 met alurand van RobT zijn zo gek nog niet.
Behalve als je alleen emotie laat spelen... koop dan de Bora's... maar accepteer dat je rottig remt. Soms. En een tubje moet leren plakken :-?


Tim

maat dogma

door: Mikesbike op 2010-10-05 11:58:43

Die Zipps zijn knettergek.

In ieder geval die van mij. Ik heb in december 2009 een setje Zipps Zedtech 4 (dat zijn Zipps 404 in custommade modus) gekocht met alu rand.
Nog geen meter van kunnen genieten. De naaf is spontaan opengespleten terwijl de wielen op zolder stonden te wachten op velglint en bandjes.

Terug met die handel en gelukkig direct geld terug gekregen, hulde voor service dealer.
Je hebt er alleen zoveel gezeur mee en wat als de naaf gescheurd was tijdens het rijden?
Ik zal wel een maandagochtend exemplaar hebben gehad, maar voor mij even geen Zipp wielen meer


Mikesbike

maat dogma

door: Wantje2 op 2020-08-06 13:59:07

Hoe weet men dat je een echte Pinerello Dogma f8 aankoopt tweedehands? Hoe herken je het serienummer?


Wantje2

maat dogma

door: Alexander op 2020-08-06 14:34:40

[=Wantje2 post_id=498044 time=1596715147 user_id=41052] Hoe weet men dat je een echte Pinerello Dogma f8 aankoopt tweedehands? Hoe herken je het serienummer?
Als er Pinerello op het frame staat dan is het een neppert.


Alexander

maat dogma

door: Jan Willem op 2020-08-06 14:55:05

[=Alexander post_id=498045 time=1596717280 user_id=64]
[=Wantje2 post_id=498044 time=1596715147 user_id=41052] Hoe weet men dat je een echte Pinerello Dogma f8 aankoopt tweedehands? Hoe herken je het serienummer?
Als er Pinerello op het frame staat dan is het een neppert.
:lol:


Jan Willem

maat dogma

door: Harm Jan op 2020-08-06 15:21:55

[=Alexander post_id=498045 time=1596717280 user_id=64]
[=Wantje2 post_id=498044 time=1596715147 user_id=41052] Hoe weet men dat je een echte Pinerello Dogma f8 aankoopt tweedehands? Hoe herken je het serienummer?
Als er Pinerello op het frame staat dan is het een neppert.
:lol: :lol:

Maar mogelijk helpt dit:
[]Als je langs het internet een gebruikte Pinarello wilt kopen, vraag dan naar een foto van het serienummer, dat onder het bracket staat, en naar de officiële garantiedocumenten. Met een kleine controle bij een Pinarelloverdeler kom je zo te weten of het frame echt of nep is. Uit basistesten blijkt bovendien dat de valse frames verre van veilig zijn.


Harm Jan

maat dogma

door: PFW op 2020-08-06 16:28:59

In alle frames die na 2016 zijn uitgeleverd, zit een NFC-tag achter het balhoofdplaatje.

Als je hier je telefoon bij houdt, kun je m.b.v. de Pinarello app het serienummer opvragen en ook de onderhoudshistorie en eventuele gemelde schades achterhalen. Ook kun je hier het frame op jouw naam laten registreren voor de garantie.

Deze app is alleen beschikbaar voor Apple (maar denk dat er weinig Pinarello rijders zijn zonder Iphone :), maar anders kun je die vast wel even lenen)

Meer informatie op de website van Pinarello, https://pinarello.com/support.



[size=50]O ja, bovenstaande klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn, zo is het ook bij nep Pinarello's[/size]


PFW
   

59 berichten


Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging