Kabelafsteller terug in derailleur krijgen
door: Admin op 2018-04-09 20:04:27
Mij lukt het niet om hem weer erin te krijgen. Schroefdraad van de afsteller ziet er mijns inziens oké uit. Iemand een geheime tip?
8 berichten
Mij lukt het niet om hem weer erin te krijgen. Schroefdraad van de afsteller ziet er mijns inziens oké uit. Iemand een geheime tip?
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat is niet het geval. Het lijkt bijna alsof de schroef een maatje te groot is [=Yvonne post_id=486356 time=1523298323 user_id=306]
Is tie niet afgebroken waardoor er nog een stukje in de derailleur zit?
Ik ga hem morgen wel demonteren en ermee bij mijn FM langs.
Afstelbout heeft vast wel iemand met een stukke derailleur (nagenoeg alle types zijn uitwisselbaar).
Bedankt, gelukkig bleek dat niet nodig. Na drie kwartier klooien de bout vanavond uiteindelijk weer erin kunnen schroeven. Combinatie van vast pakken met een tang om genoeg druk erop te kunnen zetten, heel langzaam draaien om het goede punt te vinden en blijven herhalen tot het lukt helemaal zonder te kantelen een kwartslag te draaien. [=Pino post_id=486360 time=1523300038 user_id=26]
Vanaf de onderkant een tap er doorheen draaien en een nieuwe afstelbout monteren (met de nodige montagepasta of vaseline).
Afstelbout heeft vast wel iemand met een stukke derailleur (nagenoeg alle types zijn uitwisselbaar).
(Kleinere handen zouden handig geweest zijn
Registeer als vriend van de vereniging |