Klus blunders

Topic gesloten, alleen lezen

10 berichten

Klus blunders

door: Tazzy op 2017-08-01 20:54:03

Heb voor de stadsfiets een nieuwe single speed crankset en lagerset besteld om de vierkante as en crank te vervangen. Gister lagers gemonteerd, crank met tandwiel kant er doorheen gestoken... where the :oeps: :oeps: :oeps: is de andere crank arm gebleven? Nergens meer te vinden?!? het was compleet toen het binnen kwam :roll:

Fuckit dan de ketting er maar overheen en de boel opruimen. Valt het me op dat de ketting niet netjes past... Overleg met oud-FM Jan, de ketting is versleten of het tandwiel heeft een chinese prutmaat. Vermoed het laatste

Tazzy

Klus blunders

door: Sicillian op 2017-08-02 13:53:16

Goed verhaal. Lekker kort ook. 5,5 :).

Sicillian

Klus blunders

door: Jan Willem op 2017-08-02 13:57:16

Best knap om een crankarm kwijt te raken :D

Jan Willem

Klus blunders

door: Rob T op 2017-08-02 14:06:18

[=Sicillian post_id=481007 time=1501674796 user_id=38530] Goed verhaal. Lekker kort ook. 5,5 :).
:lol:

Rob T

Klus blunders

door: Tazzy op 2017-08-02 17:27:22

Ik heb d'r nog wel meer, uit de fiets categorie maar wacht even tot er anderen zijn die wat opbiechten

Tazzy

Klus blunders

door: Tazzy op 2017-08-09 20:22:05

Nog maar eens een blunder dan...

Als halve weightweenie heb ik wat titanium delen op de fiets zitten. Grootste deel was gewoon schroeven wisselen. Tot ik een titanium hangerbout voor de derailleur binnen kreeg. Derailleur van de fiets gehaald (dag voor JZC). Ding bekeken en besloten dat de circlip eraf moest. Voor ik het wist sprong het hele ding uit elkaar en had geen idee hoe het ooit gezeten had... na een halfuur schelden de boel in de auto gegooid een naar de FM gereden... na nog geen 20 sec zat de derailleur weer in elkaar. Inmiddels wel door hoe het in elkaar stak...

Tazzy

Klus blunders

door: Rob T op 2017-08-09 21:57:17

:lol:

Rob T

Klus blunders

door: indobesar op 2017-08-09 22:07:11

Volgens mij heb ik gister de buitenkabels van de versnelling en rem door elkaar gehaald. Dat is opzich niet erg, maar wel als je ze op maat hebt geknipt en dan pas achterkomt dat er een verschil in diameter is(campagnolo)....

Morgen maar eens kijken wat te doen...

indobesar

Klus blunders

door: Alwin op 2017-08-10 12:09:15

[=indobesar post_id=481136 time=1502309231 user_id=40091] Volgens mij heb ik gister de buitenkabels van de versnelling en rem door elkaar gehaald. Dat is opzich niet erg, maar wel als je ze op maat hebt geknipt en dan pas achterkomt dat er een verschil in diameter is(campagnolo)....

Morgen maar eens kijken wat te doen...
Ai, dat is ook vervelend.

Zelf een fiets opbouwen geeft ook de nodige leermomenten. In mijn frame zitten een paar busjes waar de kabels doorheen moeten. Die moet je iets losdraaien en dan zou je ze, in theorie, er uit moeten kunnen halen. In de praktijk bleek dat toch anders. Kostte me ruim een half uur om die dingen eruit te halen en dan weer erin. Eindelijk gelukt. Helaas kwam ik toen tot de ontdekking dat ik een kabelhoedje was vergeten en mocht het feest weer opnieuw beginnen......

Alwin

10 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging