Maatvoering Specialized balhoofdlager

Topic gesloten, alleen lezen

5 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Kluus op 2017-06-08 10:46:31

Mijn onderste balhoofdlager is volgens mij aan vervanging toe (nog niet ernstig, maar klinkt een klein beetje zanderig) alleen nu kan ik nergens de juiste maatvoering vinden. Het gaat om een:

Tange Seiki 1 3/8"
49X, X45graden ECO

Frame en voorvork is van een Specialized Tarmac Comp uit 2016. Ik heb diverse webwinkels bezocht maar nergens vind ik deze maat (ook niet op de site van Tange Seiki zelf). Kijk ik ergens overheen, of is dit een specifieke Specialized maat?

Nieuwe poll opvoeren

door: Kluus op 2017-06-08 13:22:03

Update: ik ben er mee langs Mantel in Den Bosch gegaan, maar het bleek inderdaad om een niet-standaard maat te gaan. Hierna ben ik langs mijn Specialized-LBS gereden en die had de juiste lagers in de werkplaats liggen.

Opgelost dus, maar "fijn" dat Specialized zich zo lekker aan de standaarden houdt.....

Nieuwe poll opvoeren

door: LethalP op 2017-06-08 13:52:38

Klinkt bekend. Mijn LBS had ook al eens foutieve lagers hiervoor besteld en hierna is die ook maar bij de speci dealer langsgeweest.

Nieuwe poll opvoeren

door: Kluus op 2017-06-08 15:01:59

Ik had ze uiteindelijk opgemeten en dacht ook de juiste te hebben: buitenmaat: 49mm, binnenmaat: 37mm. Dit is op zich gewoon een standaard maat die Cane Creek heeft en die wilde ik dus gaan halen bij Mantel.

Gelukkig had ik de oude lager mee genomen, want de binnenhoek blijkt anders te zijn bij die Cane Creek (36 graden = standaard ipv de 45 graden bij Speci).

Nogal subtiel verschil, waarom zouden ze daar in afwijken? Als je het Speci vraagt levert het ongetwijfeld meer stijfheid op, maar waarschijnlijk is het gewoon om doe-het-zelvers zoals ik dwars te zitten... :lol:

Nieuwe poll opvoeren

5 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging