mtb remschijf goed gemonteerd?

Topic gesloten, alleen lezen

7 berichten

door: WWWebber op 2017-02-25 14:20:05

Heb e.e.a. afgezocht op internet, maar kan niet direct iets vinden.

Heb wat nieuwe spulletjes voor mn MTB aangeschaft. O.A. nwe voorvork en nwe wielen. Nu wil het geval dat bij de remschijf voor de remblokken half buiten de schijf zitten. Is dit wel goed?

Heb alles dacht ik gecheckt. Vork is minimaal voor 180 mm schijf, die zit er op. Er zit een 180 mm adapter op. Zonder adapter loopt de schijf tegen de rem aan. Moet ik mss een andere adapter hebben of is dit ok?

Het remt wel, maar het lijkt me toch niet de bedoeling zo?!

WWWebber

door: Faxe op 2017-02-25 15:13:52

De bovenkant/buitenkant van de schijf hoort denk langs de bovenkant van de remblokken lang te lopen. Hierdoor raken de remblokken als het goed is over het totale oppervlak de remschijf.

Plaatje van de achterrem van een van mijn MTB's
http://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-2/p1452322878-4.jpg">

Faxe

door: Pino op 2017-02-25 15:40:26

Kijk bij de documentatie van de remmen of er wel ringetjes tussen de rem en de adapter moeten. Montage is niet altijd even logisch.
Aanduiding van de schijfdiameter is verschillend vóór en achter. Zoals Faxe ze heeft ziet er goed uit.

Pino

door: Pino op 2017-02-25 15:40:26

Kijk bij de documentatie van de remmen of er wel ringetjes tussen de rem en de adapter moeten. Montage is niet altijd even logisch.
Aanduiding van de schijfdiameter is verschillend vóór en achter. Zoals Faxe ze heeft ziet er goed uit.

Pino

door: WWWebber op 2017-02-25 17:14:55

Ik was kennelijk niet wakker toen ik zonder adapter checkte, want dat past dus wel..... :oops:

Iig bedankt voor het meedenken, jullie hebben me weer op het goede spoor gezet. Nu alleen nog kortere schroeven scoren....

WWWebber

door: Faxe op 2017-02-25 17:45:55

Zeker als je in een omgeving gaat fietsen waar goede remmen er echt toe doen zou ik wel zeker willen weten dat de boel goed gemonteerd is. Misschien kun je hier een foto plaatsen of het laten checken door iemand die er verstand van heeft.

Faxe

7 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging