Compressor Lidl

Topic gesloten, alleen lezen

22 berichten

Compressor Lidl

door: dmute op 2015-07-04 12:32:35

Iemand ervaring met de draagbare compressor van de Lidl ? Zou enkel dienen voor oppompen banden.
Is in promo in mijn lokale Lidl voor 30 Euro.

http://static.voordeelmuis.nl/img/jpg/1382/1382616.jpg">

dmute

Compressor Lidl

door: who cares op 2015-07-04 15:21:42

Max werkdruk 8 bar .

who cares

Compressor Lidl

door: Pino op 2015-07-04 17:50:04

Ik heb een soortgelijk apparaat. Veel herrie, maar je kunt kettingen droogblazen.
Voor het oppompen van tubelessbanden zou ik de charger van Bontrager aanraden (maar ik ben daar zakelijk bij betrokken).

Pino

Compressor Lidl

door: Alexander op 2015-07-05 12:10:01

Wat is er mis met een voetpomp?

Geldverspilling!

Alexander

Compressor Lidl

door: Harm Jan op 2015-07-07 15:57:23

[="Alexander"]

Geldverspilling!
Wat kost een goede voet/handpomp dan?

Harm Jan

Compressor Lidl

door: Alexander op 2015-07-07 19:19:27

[="Harm Jan"]
[="Alexander"]

Geldverspilling!
Wat kost een goede voet/handpomp dan?
En wat kost dan een goede compressor?

Overigens heb ik 10 jaar geleden een voetpomp gekocht bij de Halfords voor ik meen hooguit 15euro en die doet het nog steeds goed! Verder ga ik er van uit dat vrijwel elke wielertoerist wel een voetpomp heeft en dan is zo'n compressor voor erbij waardeloos als je het alleen wilt gebruiken voor oppompen van racebanden.

Alexander

Compressor Lidl

door: Pietertje op 2015-07-08 22:36:17

Heb zelf ook zo'n compressor (voor de autobandjes). Maar vind het nogal wat moeite om zo'n ding te gebruiken voor mijn fietsbandjes.

Ding pakken - aansluiten op de netstroom - dat onhandige vulpistool aan het ventiel koppelen - band vol pompen - rotzooi weer opruimen.

Met een voetpomp ben je 5x zo snel. max. 2 -3 keer pompen en je hebt doorgaans weer genoeg lucht in je bandjes.

Pietertje

Compressor Lidl

door: Thierry le Brun op 2015-07-08 22:41:21

er gaan hier weken voorbij dat ik de pomp niet eens nodig heb ( en nee, dat zijn geen rustweken maar gewoon normale fietsweken van 300-400 km).

Thierry le Brun

Compressor Lidl

door: Ottie op 2015-07-09 00:13:18

[="Alexander"]

Geldverspilling!
Nope! Geen geldverspilling. Bij tubeless bandjes een superhandige 'tool' om je bandjes in één keer goed te laten 'pakken'/ploppen zonder al teveel gehannes. Lukt met handpomp lang niet altijd in één keer

Ottie

Compressor Lidl

door: Joostje op 2015-07-09 10:04:49

[="Thierry le Brun"]
er gaan hier weken voorbij dat ik de pomp niet eens nodig heb ( en nee, dat zijn geen rustweken maar gewoon normale fietsweken van 300-400 km).
Niet nodig of niet gebruik? Ik ben na een paar dagen echt wel een bar kwijt in m'n beide banden, zeker na een flinke training of wedstrijd. Al zal het daarna wel stabiliseren.

Joostje

Compressor Lidl

door: Thierry le Brun op 2015-07-09 10:16:52

[="Joostje"]
[="Thierry le Brun"]
Niet nodig of niet gebruik? Ik ben na een paar dagen echt wel een bar kwijt in m'n beide banden, zeker na een flinke training of wedstrijd. Al zal het daarna wel stabiliseren.
niet nodig. begin bij 8 bar en durf rustig te stellen dat 3-4 weken later er nog steeds iets van 6,5-7 inzit.

Thierry le Brun

Compressor Lidl

door: PFW op 2015-07-09 11:06:24

[="Thierry le Brun"]
[="Joostje"]
[="Thierry le Brun"]
niet nodig. begin bij 8 bar en durf rustig te stellen dat 3-4 weken later er nog steeds iets van 6,5-7 inzit.
Hangt vooral van de binnenbandjes af. Ik heb banden die rustig 4 weken hard blijven, bij andere scheelt het zo 1 á 2 bar na een paar dagen.

PFW

Compressor Lidl

door: Thierry le Brun op 2015-07-09 12:00:13

[="PFW"]
[="Thierry le Brun"]
Hangt vooral van de binnenbandjes af. Ik heb banden die rustig 4 weken hard blijven, bij andere scheelt het zo 1 á 2 bar na een paar dagen.
de goedkoopste uit het Salden assortiment.

Thierry le Brun

Compressor Lidl

door: Ace op 2015-07-09 12:03:58

[="Ottie"]
[="Alexander"]

Geldverspilling!
Nope! Geen geldverspilling. Bij tubeless bandjes een superhandige 'tool' om je bandjes in één keer goed te laten 'pakken'/ploppen zonder al teveel gehannes. Lukt met handpomp lang niet altijd in één keer
Dan moet je wel een goede compressor kopen die van tevoren druk opbouwt en niet zo eentje als hier besproken wordt.

Ace

Compressor Lidl

door: Ottie op 2015-07-09 12:16:23

[="Ace"]
[="Ottie"]
[="Alexander"]

Geldverspilling!
Dan moet je wel een goede compressor kopen die van tevoren druk opbouwt en niet zo eentje als hier besproken wordt.
:oke:

Ottie

Compressor Lidl

door: Alexander op 2015-07-09 12:53:26

Precies! Deze compressor is een net-niet gevalletje en daarom is het al geldverspilling als je alleen wilt gebruiken voor het oppompen van je racebandjes.
Wil je een goede compressor dan gaat het al snel richting de 100euro. En dan zit je zoals eerder beschreven met het ongemak van netstroom. En wat als je je bandjes op wilt pompen tijdens vakantie, dan heb je nog steeds een voetpomp nodig.

Mijn mening: zorg voor een degelijke voetpomp met betrouwbare bar aanduiding.

Maar goed, wat is er mis met een voetpomp?

Alexander

Compressor Lidl

door: vc-charlie op 2015-07-09 15:03:00

[="Alexander"]
Post 9

vc-charlie

Compressor Lidl

door: Alexander op 2015-07-09 17:36:03

[="vc-charlie"]
[="Alexander"]
Post 9
Ofwel niets mis met een voetpomp voor wielertoeristen die (nog) binnenbandjes gebruiken. Mocht ik ooit overgaan naar tubeless dan rijd ik wel langs de fietsenmaker als ik nieuwe buitenbanden monteer, of beter ik laat het hem doen. :oke:

Alexander

Compressor Lidl

door: Pino op 2015-07-09 19:33:21

Dit is een voetpomp:
http://www.bouwmarkttotaal.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/o/voetpomp_5_liter.jpg">
en die pompen k.t.

Mogelijk wordt een staande pomp bedoeld?

Dit is de klassieker:
https://www.fietsweb.nl/productimages/SKS/SKS-Rennkompressor-voetpomp-1941-SKS-1.jpg"> en doet bij mij al 30 jaar trouw dienst.

Bij tubelessbanden kun je deze uitstekend gebruiken (en in de auto meenemen):

http://cdn.velonews.competitor.com/files/2014/10/BontragerPump1.jpg">

Pino

Compressor Lidl

door: Alexander op 2015-07-09 19:43:45

Inderdaad bedoelde ik de staande pomp.

Volgens mij is voetpomp hiervoor een wel gebruikte term. Zie bijvoorbeeld: https://www.google.nl/search?q=voetpomp+racefiets&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=c7GeVbLhLeiR7AaI_YSgCQ&ved=0CGYQsAQ&biw=1680&bih=951

Misschien is vloerpomp een betere term.

Alexander

Compressor Lidl

door: Pietertje op 2015-07-09 22:19:03

Een Oud Hollandsche fietschpomp.

Pietertje

22 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging