Balhoofd Cannondale Super Six
door: Joostje op 2015-05-22 10:39:17[="Geer"]
[="Joostje"]
Je zegt 'weer' vervangen? Ik heb zelf een CAAD 9 uit 2010 en rijd nog op de originele lagers. Dit zijn volgens mij dezelfde lagers als de Supersix. In ieder geval dezelfde setup.
Stel je ze wel regelmatig? Als je te lang wacht zullen ze namelijk ook sneller slijten. Ik stel ze zelf om de plusminus 3 maanden bij.
Weer is derde keer. Zo erg is het. Het is een zwakke plek. En stellen, geen idee wat jij daar mee bedoeld. Ik zou het best willen, maar ik wil de boel ook niet kapot maken.
Dus je stelt nooit je balhoofdlagers? :shock:
Gewoon de 2 inbusjes op je stuurpen losdraaien, en dan met een grote inbus de topcap aandraaien tot de speling weg is (zeker niet te vast. Je stuur moet gewoon makkelijke naar links en rechts kunnen 'vallen'). Rijd je te lang met te veel speling rond, dan zal de boel inderdaad flink hard slijten ja en is het niet zo vreemd dat je lagers aan gort gaan.
[url=https://www.youtube.com/watch?v=1P4dYsxazTU]Zo stel je dus een ahead balhoofd in een notedop
Let wel op het aanhaalmoment van 5 Nm op je 2 inbusboutjes omdat alles van carbon is. Te strak aandraaien = KRAK.