Vervangen ketting, kettingbladen en cassette - Campagnolo

Topic gesloten, alleen lezen

9 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Cyclone Joris op 2015-01-17 14:44:16

Hallo,

Ik zou graag op mijn 15 jaar oude Campagnolo Veloce afgemonteerde racefiets (wordt enkel nog gebruikt voor woon-werkverkeer) de ketting, cassette en kettingbladen vervangen. Probleem is dat dit nog een 9-speed cassette is, en bij de meeste kettingbladen die online te koop zijn, staat dat die '10-speed' zijn. Is dit een probleem? Of kan dit ook perfect met een 9-speed ketting passen?

Momenteel ligt er trouwens 30-42-52 op (triple dus), maar ik zou enkel de 42 en 52 willen vervangen (die 30 wordt nauwelijks gebruikt). Een 42 is ook precies bijna niet te vinden (meestal 39). Een 39, gecombineerd met die 52 zou voor mij ook wel goed zijn, maar geeft dit ook gevolgen qua montage? Of kan die 42 probleemloos door een 39 vervangen worden, zonder derailleur of andere zaken te moeten bijregelen?

Dan zou ik ook nog een cassetteafnemer van campagnolo moeten aanschaffen, maar daarin vind ik zoveel keuze, zodat ik mij afvraag of die allemaal wel passen? Het gaat van eentje van 10 euro, tot eentje van 33 euro. Past elke cassetteafnemer van campagnolo op mijn 9-speed cassette? Of zijn hier ook verschillen in?

Graag jullie deskundig advies!

Nieuwe poll opvoeren

Cyclone Joris

door: Martinello op 2015-01-17 17:11:28

Rij ook met Campa 9 speed cassette/ketting én 10 speed kettingbladen en dat is geen enkel probleem.

Ik heb [url=http://www.mantel.com/bbb-cycling-lockout-campagnolo?r=L3NlYXJjaC8/cT1jYXNzZXR0ZSthZm5lbWVyI3N0YXJ0NQ==]deze cassette afnemer en die doet t voor zowel 9,10 als 11 speed prima.

Nieuwe poll opvoeren

Martinello

door: Orbi op 2015-01-17 20:37:45

Misschien een alternatief, wel even kijken of het past qua steek en boutenaantal
http://hollandbikeshop.com/merk-fietsonderdelen/miche-fietsonderdelen/miche-crankstel/miche-kettingblad/miche-kettingblad-supertype-3-32-campagnolo-42-135-zilver/

Nieuwe poll opvoeren

door: indobesar op 2016-11-08 14:03:49

Topic kick!

Hebben jullie ervaring met het gebruik van een KMC missing link icm Campagnolo 11spd ketting?
Als ik cassettes wissel doe ik dat icm de ketting en met het pin-systeem van Campa is dat niet handig. Vandaag mijn voorkeur om een KMC missing link te gebruiken.

Hoor graag jullie ervaringen/gedachten.

Nieuwe poll opvoeren

indobesar

door: Bas op 2016-11-08 14:35:48

Prima te doen (ervaring sinds 2009, zowel 10 als 11 speed)

Nieuwe poll opvoeren

door: GoodRiddance op 2016-11-08 14:38:42

11 speed is bovendien compatible met Shimano 11 speed dus je zou ook die pinnetjes kunnen regelen.

Overigens kwam ik er afgelopen jaar achter dat de sluitpinnetjes van de Decathlon veel goedkoper zijn en daar staat doodleuk 'KMC' op de sluiting zelf..

Nieuwe poll opvoeren

GoodRiddance

door: indobesar op 2016-11-08 15:08:54

[="Bas"]
Prima te doen (ervaring sinds 2009, zowel 10 als 11 speed)
Top! :oke:
[="GoodRiddance"]
11 speed is bovendien compatible met Shimano 11 speed dus je zou ook die pinnetjes kunnen regelen.

Overigens kwam ik er afgelopen jaar achter dat de sluitpinnetjes van de Decathlon veel goedkoper zijn en daar staat doodleuk 'KMC' op de sluiting zelf..
Goede tip. Thanks! :oke:

Nieuwe poll opvoeren

indobesar

door: Metor op 2016-11-08 16:02:38

Maakt het leven een heel stuk makkelijker, voor zowel 10 als 11 speed. Gisteren in 5 minuten nog even 2 kettingen van fietsen vervangen.

Nieuwe poll opvoeren

9 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging