Kabeldoorvoer
door: marik op 2014-02-07 13:22:24
B.V.D. Mari.
16 berichten
B.V.D. Mari.
Enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Kabels zijn er al uit en in het frame zit een vaste liner. Die is nu dus alleen los aan een kant. [=Niels post_id=481389 time=1503346436 user_id=1323]
Rubberen sleeve om de binnenkabel schuiven. Rubber heeft veel weerstand dus even de sleeve doorspuiten met wd40.
Voor wat betreft je wd40 tip.
Ipv van een rubberen sleeve gebruik ik normaal bij het vervangen een speciale liner. Die heeft bijna geen weerstand. Alleen bij dit frame was dat dus niet nodig.
Is ie helemaal los? Dan bottom bracket eruit en schudden maar [="Jan Willem" post_id=481388 time=1503345894 user_id=1038]
Even een oud topic gebruiken voor een probleempje. Bij mijn interne kabeldoorvoer door de bovenbuis is aan 1 kant de liner losgeraakt volgens mij. Hij rammelt nu in het frame. Ik heb hem niet per se nodig, want ik rij zonder voorderrie.
Enig idee hoe ik dit op kan lossen?
1 gebruik ik voor m'n achterrem en 1 voor m'n actherderrie. De derde heb ik niet nodig, want ik heb geen voorderrie. Eigenlijk gebruik ik nu de verkeerde voor de achterrem, maar dat maakt niet zo heel veel uit.
Probleem is dus dat die interne liner dus aan 1 kant los zit en ik heb geen idee hoe ik die los kan krijgen.
hier lijkt het een beetje op (dit is dus niet mijn fiets, maar een willekeurig plaatje met dezelfde soort interne kabels):
Maar dat kan een leuk klusje worden als je er niet bij kan. Met een endoscope zou je kunnen kijken waar deze precies zit en hoe de vorm is. Als je hem dan via de buitenkant los weet te tikken, grotere diameter door de liner duwen en dan eruit wiebelen via het balhoofd, bracket of staande buis.
Je hebt een liner die aan 1 kant los zit en die wil je er helemaal uit halen? Dan zou ik proberen om 'm eruit te halen van de kant die nog vast zit (daar losmaken en eruithalen).[="Jan Willem" post_id=481399 time=1503398901 user_id=1038]
Probleem is dus dat die interne liner dus aan 1 kant los zit en ik heb geen idee hoe ik die los kan krijgen.
Aan de foto's te zien heb je heel weinig ruimte om in het frame te werken. Je zou kunnen proberen of je met een spaak via de losse kant de liner weet op te vissen, maar dat moet zo te zien puur op het gevoel. En dan is de vervolgvraag: hoe denk je dat ding weer vast te maken?
Laatste redmiddel: rijden met oordopjes. Dat doe ik ook op mijn woon-werk fiets
Registeer als vriend van de vereniging |