285 berichten ...
Ik heb inmiddels de nameplate binnen. [=Bas post_id=497176 time=1590096316 user_id=33]
Deze?[="Harm Jan" post_id=497161 time=1590069060 user_id=2640]
Dit weekend wordt de kleur erop gespoten.
Het enige wat ik eigenlijk nog zoek zijn de plaatjes die bovenop een shifter zitten.
Shimano 105 T5600
De hoods die ik geleverd kreeg (ondanks dat de goede shifter er opstaat, zijn niet correct.
Heeft er iemand nog toevallig hoods voor Shimano 105 st-5600 liggen of ergens een optie waar ik ze wel kan bestellen. Bike components geeft aan dat het moet passen, maar ze zouden over de nameplate vallen en passen niet volledig
Na wat verder zoeken lijkt het dat Ultegra 6600 dezelfde hoods heeft, voor de zekerheid de vraag even neergelegd bij derks Wielersport
[="Harm Jan" post_id=497411 time=1591870028 user_id=2640]
Ik heb inmiddels de nameplate binnen.
De hoods die ik geleverd kreeg (ondanks dat de goede shifter er opstaat, zijn niet correct.
Heeft er iemand nog toevallig hoods voor Shimano 105 st-5600 liggen of ergens een optie waar ik ze wel kan bestellen. Bike components geeft aan dat het moet passen, maar ze zouden over de nameplate vallen en passen niet volledig
Na wat verder zoeken lijkt het dat Ultegra 6600 dezelfde hoods heeft, voor de zekerheid de vraag even neergelegd bij derks Wielersport
Zo te zien zijn 6600 hoods inderdaad hetzelfde.
Let niet op de troep eromheen [emoji23] Maar meet de cube peloton ltd. Oude bottom bracket zit er nog in dus kon ik nog zo in de bankschroef zetten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik begrijp je vraag niet helemaal? Deze is niet te koop, maar bij het aanleveren van een frame, kan ik best er voor zorgen dat hij er zo uit komt te zien.[=bikelover post_id=497549 time=1592900308 user_id=41035]
Is dit product (Peloton bike) ook in vernieuwde vorm verkrijgbaar?
Thanks! DIY projectje, dus bij Pleun [=gios post_id=497863 time=1594882867 user_id=695]
Mooi geworden. Bij wie heb je het laten doen?
Vooral het schuren is echt veel werk!
Yes, die heeft enkele jaren geleden een keer schade gehad en gemaakt.[="Jan Willem" post_id=497864 time=1594884901 user_id=1038]
bovenbuis een keer gerepareerd?
Het eindresultaat is 'kaal carbon' (uiteraard wel met een blanke laag er overheen) dus die reparatie blijf je wel zien, maar ik vind dat het niet misstaat, tijdens het fietsen zitten mijn dikke benen er toch meestal voor/
Dus je hebt ook zelf het frame gespoten? [=Lethalp post_id=497869 time=1594891619 user_id=39939]
Thanks! DIY projectje, dus bij Pleun [=gios post_id=497863 time=1594882867 user_id=695]
Mooi geworden. Bij wie heb je het laten doen?
Vooral het schuren is echt veel werk!
+1 [=Bas post_id=497872 time=1594897553 user_id=33]
Dus je hebt ook zelf het frame gespoten? [=Lethalp post_id=497869 time=1594891619 user_id=39939]
Thanks! DIY projectje, dus bij Pleun [=gios post_id=497863 time=1594882867 user_id=695]
Mooi geworden. Bij wie heb je het laten doen?
Vooral het schuren is echt veel werk!
Ik wil de mijne ook (eventueel laten) doen.
Nou hebben jullie even [=gios post_id=497873 time=1594901217 user_id=695]
+1 [=Bas post_id=497872 time=1594897553 user_id=33]
Dus je hebt ook zelf het frame gespoten? [=Lethalp post_id=497869 time=1594891619 user_id=39939]
Thanks! DIY projectje, dus bij Pleun
Vooral het schuren is echt veel werk!
Ik wil de mijne ook (eventueel laten) doen.
Ik heb geen foto's van de stappen maar zal jullie even meenemen in het proces.
Kijk vooral ook even hier, professioneel spuiter welke ook diverse video's heeft gemaakt voor de DIY'ers:
Kanaal:
En kijk vooral even deze:
Ik heb alles in de tuin gespoten, de grond afgedekt met papier van een grote rol. Even rekening houden wanneer je gaat spuiten (windstil en bij voorkeur ná een regenbui want dan hangt er weinig stof in de lucht)
Op een schraag had ik met wat hout een houder gemaakt waaraan het balhoofd kon hangen en de voorvork ondersteboven aan de schraag vastgetaped.
Zo kun je overal goed bij.
1) Alles uit elkaar, volgens mij hebben jullie wel wat sleutelervaring maar daar heb ik wél foto's van gemaakt en alles even per soort gelabeld om uitzoekwerk van boutjes die op elkaar lijken achteraf te voorkomen
2) Schuren, schuren, schuren
Héél veel en lang schuren, verkijk je hier niet op, echt veel werk en na een half uur achter elkaar ben je het eigenlijk ook wel weer beu.
Zeker met carbon, alles met de hand en van middel tot fijn schuurpapier.
Zal er ook zeker aan liggen hoe dik de lak er nu op zit, maar er wordt vanalles qua korrel voorgeschreven, ik zou zeker niet onder de 100 komen want hoe grover je start hoe meer werk uiteindelijk om het ook weer netjes strak te krijgen met fijnere korrels, en natuurlijk hoe grover hoe groter het risico dat je al snel in het carbon zit.
Uiteindelijk tot korrel 800 gegaan, vanaf korrel 400 nat geschuurd, dan zie je de carbonstructuur beter zodra je rond de epoxylaag komt en weet je dus waar te stoppen.
Het beste is om echt alle oude lak te verwijderen in plaats van 'even opschuren', zal ook aan je beoogd resultaat liggen, mijn beoogd resultaat was carbonlook met decals dus dan moet alles er wel vanaf.
Mocht je aluminium hebben dan zou verfafbijter wellicht een optie zijn.
3) Primer erop, ik had een kleurloze nodig, dat viel nog niet mee geschikt voor carbon maar uiteindelijk gevonden van spray.bike
Als er kleur overheen gaat zou ik kiezen voor SprayMax epoxy primer. Hierna nog opgeschuurd met korrel 1000
4) Omdat de vorkuiteinden aluminium zijn en op sommige plekken een witte laag epoxy zat heb ik enkele stukken opgevuld met zwarte lak (gewoon een 1 componenten lak)
5) Decals bestellen
Op internet heb ik een vector bestand (photoshop/illustrator) gevonden van de Specialized letters en het logo, deze kon ik uploaden in online tool van 123sticker.nl om zo een verfmasker te bestellen en juiste formaat te bepalen (dan krijg je als sticker juist rondom ipv de letters/logo zelf).
(Geen reclame of commerciële belangen!)
Mocht je de vector bestanden niet kunnen vinden dan heb je iemand nodig die handig is met photoshop of illustrator, als je een afbeelding in goede resolutie hebt of kunt vinden van je letters/logos dan is dat wel te maken.
6) Decals spuiten
De verfmaskers plakken op frame, vork en zadelpen en alle rest afgeplakt met tape/papier.
Hierna zwarte (dezelfde als 4) lak erop, hierna heb ik nog glitterlak over de zwarte lak gespoten. ook weer opschuren omdat de glitters natuurlijk wat dikker zijn. Op de foto's zie je dat niet super goed, maar in de zon zie je het effect wel goed.
7) Over de decals 2 componenten blanke lak hoogglans.
Let op: 2 componenten lak schijnt zeer slecht te zijn voor je gezondheid, een degelijk masker (dus niet een stofmasker) en bril is dus zeker aan te raden.
Ik had ook een set van de verfmaskers als 'gewone' stickers om zo de gespoten decals weer af te plakken omdat er 2 soorten blanke lak gebruikt worden.
9) Alles weer in elkaar en fietsen maar, ofja nog niet want het is de woon-werk fiets nadat de Wilier is geleverd en werken doe we nu vooral thuis.
Een en ander natuurlijk afhankelijk van je plan en spuitschema.
Bij vragen stel ze gerust!
Kosten? Circa € 100 voor verf en stickers. Overige vooral uit de schuur.
Ik had een paar offertes aangevraagd voor een relatief 'simpel' schema (1 basiskleur met 1 kleur decals) en schrok nogal wat dat bij een professional kost. Aangezien het al een oud beestje betreft welke ingezet wordt als woon-werk, slechtweer, smijtfiets vond ik het dat niet meer waard.
Niet gewogen, maar dat zal echt een kwestie van grammen zijn.[="Jan Willem" post_id=497870 time=1594893813 user_id=1038]
Is 'ie nu lichter?
Op het Fiets.nl forum wel iemand die voor en na schuren had gewogen, maar voor gewichtsverlies hoef je het niet te doen.
Maar laten we geloven dat er nu minder verf op zit en ik dus nu gratis harder omhoog kan op deze fiets
Jazeker hebben wij even [=Lethalp post_id=497874 time=1594911654 user_id=39939]
Nou hebben jullie even
Jaaaren geleden heb ik zelf een frame overgespoten maar dat zag er lang niet zo goed uit als jouw werk. Ik overweeg om mijn pekelfiets te spuiten en met jouw verslag en de filmpjes moet ik een eind kunnen komen
Ik heb nog wel eea aan schuurpapier liggen mocht je aan een carbon projectje beginnen. Weet je meteen wat ik gebruikt heb, onderstaande nog over:[=Bas post_id=497877 time=1594972016 user_id=33]
Jazeker hebben wij even [=Lethalp post_id=497874 time=1594911654 user_id=39939]
Nou hebben jullie even
Jaaaren geleden heb ik zelf een frame overgespoten maar dat zag er lang niet zo goed uit als jouw werk. Ik overweeg om mijn pekelfiets te spuiten en met jouw verslag en de filmpjes moet ik een eind kunnen komen
120 droog, op
240 droog, 2 vellen
400 nat, 3 vellen
600 nat, 3 vellen
800 nat, 2 vellen
1000 nat, 2 vellen
Thanks. Het frame van de pekelfiets is aluminium en durf ik zelf onder handen te nemen omdat ik er ruim 10 jaar geleden slechts €75 voor heb betaald bij de Rose Versand Sommerschlußverkauf (nieuwprijs). Als ik dat verpruts is er geen man overboord.[=Lethalp post_id=497882 time=1594980612 user_id=39939]
Ik heb nog wel eea aan schuurpapier liggen mocht je aan een carbon projectje beginnen. Weet je meteen wat ik gebruikt heb, onderstaande nog over:[=Bas post_id=497877 time=1594972016 user_id=33]
Jazeker hebben wij even [=Lethalp post_id=497874 time=1594911654 user_id=39939]
Nou hebben jullie even
Jaaaren geleden heb ik zelf een frame overgespoten maar dat zag er lang niet zo goed uit als jouw werk. Ik overweeg om mijn pekelfiets te spuiten en met jouw verslag en de filmpjes moet ik een eind kunnen komen
120 droog, op
240 droog, 2 vellen
400 nat, 3 vellen
600 nat, 3 vellen
800 nat, 2 vellen
1000 nat, 2 vellen
Ik heb weliswaar ook een nieuw carbon frame dat ik gespoten wil hebben, maar dat laat ik aan de specialist over
Mat groen
Stuurlint achteraf gezien misschien beter zwart kunnen doen.
[IMG]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Registeer als vriend van de vereniging |