fietstas aan het frame

Topic gesloten, alleen lezen

9 berichten

Nieuwe poll opvoeren

fietstas aan het frame

door: Proeme op 2022-09-04 23:36:22

Iemand ervaring met dit soort tassen? Er zijn zoveel vormen en maten en merken... ik zie door de bomen het bos niet meer...

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over comfort en kwaliteit?

Gaat niet om fietsvakanties, maar om eendags-ritjes waar wel even een paar schoenen, een broek, een shirt en een vest meegenomen moeten worden (als mijn vrouw weer eens de auto nodig heeft voor haar werk en ik ook ergens naar toe moet. Ik hoef jullie niet uit te leggen dat een racefiets dan een uitstekend alternatief is. Alleen fietst een rugzak irritant...)

Nieuwe poll opvoeren

fietstas aan het frame

door: gios op 2022-09-05 09:47:12

Voor dit gebruik zou ik dan eerder denken aan een tas die je aan het zadel vast maakt. Zoiets: https://www.revelatedesigns.com/index.cfm/store.catalog/seat-bags/Spinelock10

Nieuwe poll opvoeren

fietstas aan het frame

door: Pino op 2022-09-05 09:52:47

Een “aarsraket”. Onder je zadel en uitstekend is wat handiger om schoenen aan vast te binden. Daar zitten vaak ook van die touwtjes/elastieken aan vast. En/of een stuurtas die in heel veel verschillende uitvoeringen bestaan.
Zelf op een gravelfiets een frametas onder de bovenbuis, waar dan nog net twee bidons onder passen. Op de MTB heb ik daar helemaal geen ruimte voor.

Nieuwe poll opvoeren

fietstas aan het frame

door: Proeme op 2022-09-05 11:20:48

hmm, dank voor de input. Daar kan ik wel wat mee.

Zo'n ding onder je zadel die naar achteren steekt ziet er niet heel comfortabel uit. Het oogt instabiel. Beweegt dat niet te veel? Je kunt het ongetwijfeld stevig vastmaken maar toch... Zeg ik op het oog, geen ervaring, dus ik hoor graag hoe dat is.

Nieuwe poll opvoeren

fietstas aan het frame

door: Pino op 2022-09-05 11:35:52

Hordes rijden er mee, je kunt de boel vaak wel fatsoenlijk vastsjorren met bandjes. Je merkt wel dat je gewicht hoog hebt, maar met een soepele fietsstijl heb je er geen last van. Bij uit het zadel fietsen merk je het zeker.
Een tas binnen je frame driehoek (vierhoek eigenlijk) is mooier/eurodynamischer, maar vaak een stuk kleiner en kun je niet teveel beladen om je knieën bewegingsruimte te behouden.

Nieuwe poll opvoeren

fietstas aan het frame

door: Proeme op 2022-09-05 11:47:12

nuttige info. Thnx!

Nieuwe poll opvoeren

fietstas aan het frame

door: MEG op 2022-09-05 16:21:26

[=Proeme post_id=503866 time=1662369648 user_id=40100] hmm, dank voor de input. Daar kan ik wel wat mee.

Zo'n ding onder je zadel die naar achteren steekt ziet er niet heel comfortabel uit. Het oogt instabiel. Beweegt dat niet te veel? Je kunt het ongetwijfeld stevig vastmaken maar toch... Zeg ik op het oog, geen ervaring, dus ik hoor graag hoe dat is.
Valt reuze mee. Als je stabiel fietst, merk je niet eens dat je hem hebt. Alleen bij het aanzetten, voel je de tas.
Zelf heb ik de Ortlieb. Kost een duit, maar dan heb je ook wat. Je kunt er vrij veel in meenemen. En heb je een keer minder bagage, dan maak je de tas gewoon kleiner

Nieuwe poll opvoeren

fietstas aan het frame

door: DeRosa op 2022-09-05 21:43:40

Mij is het rijden met zo'n zadeltoeter en een stuurrol 100% meegevallen, sterker nog: ik had vaak het idee dat ik niet eens met bagage reed. Wel de boel goed aansjorren, anders voel je wel dat je ballast bij je hebt.

Nieuwe poll opvoeren

9 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging