Welke tubulars als upgrade?

Topic gesloten, alleen lezen

4 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: ardan_vergouwen op 2022-06-17 10:49:30

Ik ben aan het zoeken voor wat nieuwe tubulars die sneller zijn dan mijn huidige Gatorskins. Daarnaast zit ik er over na te denken om mee te gaan doen met wat criteriums, dus alle beetjes helpen.
Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven, dus dit zijn mijn opties (60 euro is echt de max); -Vittoria Rubino Pro IV G2.0 (trager dan Corsa?) €60,50,
-Tufo Elite S3 ( lekvast, sneller dan hi-comp carbon, misschien ook comfortabeler? +Skinwall) €58,96,
-Michelin Power Competition (geen idee hoe goed ze zijn) €57,95,
-Vittoria Corsa G+ (snel maar niet heel betrouwbaar, wel skinwall :D)€56,95,
-Challenge Strada Pro (geen idee hoe goed ze zijn +skinwall) €54,99,
-Maxxis HighRoad ZK One70 tubular (geen info behalve de maxxis site zelf) €47,99,
-Tufo Hi-Composite Carbon (lekvast, alleen snel bij 8+ bar +skinwall) €39,99,
-Continental Sprinter (even erge tuinslang als tufo, betrouwbaar) €37,99
Als het helpt: ik ben 58 kilo dus zoveel massa wordt nou ook niet rondgeschud

Nieuwe poll opvoeren

ardan_vergouwen

door: LethalP op 2022-06-17 15:23:17

Ik dacht dat tubes ondertussen met uitsterven bedreigd werden :lol:

Rijd zelf met corsas met latex binnenband wat (naar zeggen van de kenners) redelijk gelijk moet voelen als tubes.
Mijn ervaring daarmee is weinig lek, zeer comfortabel.
Mevrouw LethalP rijdt met rubinos, als je tubes rijdt zou ik wel een zo soepel mogelijke band met zo min mogelijk rolweerstand kiezen als het op criteriums gericht is

Nieuwe poll opvoeren

door: MJW op 2022-06-20 01:30:35

Op het fiets forum is wel wat kennis aanwezig zie oa https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=14418. In het verleden heb ik me ook wel eens met tubes bezig gehouden vanwege een powertap wiel setje en kreeg toen goede tips van fdegrove. Geen idee of hij nog actief is op het fietsforum. Het rijden op tubes is inmiddels volkomen achterhaald door tubeless waar zelfs de profs nu ook mondjesmaat op overschakelen.

Nieuwe poll opvoeren

4 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging