Problemen Tacx Flux
door: Alwin op 2022-06-01 12:11:10
Of heeft iemand een idee om zelf het euvel op te lossen?
19 berichten
Zelf zou ik gewoon meteen weer voor een nieuwe gaan, voornamelijk omdat ik dat ding vaak gebruik.
Ik vraag me trouwens af waarom een motor vervangen het probleem met de verbinding zou kunnen oplossen. Misschien dat een harde reset mogelijk is.
Lees ook hier:
Gekke vraag misschien, maar kan je niet teruggaan naar de oude softwareversie (bijv. opnieuw installeren)?[=Alwin post_id=503166 time=1654078270 user_id=3]
Enige tijd geleden heb ik een software update gedaan op m'n Tacx. Had ik kennelijk niet moeten doen. Sindsdien werkt hij eigenlijk niet meer. Ik kan verbinding maken maar er wordt niets geregistreerd als je trapt. Het lampje voor de verbinding knippert groen-rood en dat is uiteraard niet de bedoeling. Van Tacx heb ik een nieuwe kabel ontvangen maar dat biedt geen oplossing. Nu bieden ze aan om voor € 230 de motor te vervangen. Krijg je een refurbished model met 1 jaar garantie. In het verleden heb ik meer problemen gehad met de Flux dus nu twijfel ik. Of dit aanbod accepteren (komt vast nog wel het nodige aan verzendkosten bij) of een andere trainer aanschaffen, bijvoorbeeld deze
[=Alexander post_id=503167 time=1654078931 user_id=64]
Ik lees het vaker op internet, zolang je geen problemen hebt dan beslist geen software update doen.
Zelf zou ik gewoon meteen weer voor een nieuwe gaan, voornamelijk omdat ik dat ding vaak gebruik.
Ik vraag me trouwens af waarom een motor vervangen het probleem met de verbinding zou kunnen oplossen. Misschien dat een harde reset mogelijk is.
Lees ook hier:
Het gekke is dat er wel verbinding is. Het lijkt erop dat er geen signaal doorgegeven wordt. Hoe een nieuwe motor dat gaat verhelpen is mij ook niet duidelijk. Ik ga in ieder geval kijken of die harde reset mogelijk is, wat Bas dus ook suggereert. Ik las ook nog ergens dat iemand het apparaat open geschroefd had en alle verbindingen los gemaakt had. Vervolgens weer in elkaar gezet en spontaan werkte het apparaat weer.
Mocht dit allemaal niet werken dan koop ik wel inderdaad iets nieuws misschien die dare2ride of een Elite Suito-T. M'n vertrouwen in Tacx is wel weg.
Wat verbindingen loskoppelen klinkt inderdaad erg plausibel om het weer werkend te krijgen. Op een één of andere manier moet je forceren dat ie weer goed opstart. Als ik de berichten zo lees schijnt het apparaat in een reboot-loop te zitten.[=Alwin post_id=503174 time=1654089448 user_id=3]
[=Alexander post_id=503167 time=1654078931 user_id=64]
Ik lees het vaker op internet, zolang je geen problemen hebt dan beslist geen software update doen.
Lees ook hier:
Het gekke is dat er wel verbinding is. Het lijkt erop dat er geen signaal doorgegeven wordt. Hoe een nieuwe motor dat gaat verhelpen is mij ook niet duidelijk. Ik ga in ieder geval kijken of die harde reset mogelijk is, wat Bas dus ook suggereert. Ik las ook nog ergens dat iemand het apparaat open geschroefd had en alle verbindingen los gemaakt had. Vervolgens weer in elkaar gezet en spontaan werkte het apparaat weer.
Mocht dit allemaal niet werken dan koop ik wel inderdaad iets nieuws misschien die dare2ride of een Elite Suito-T. M'n vertrouwen in Tacx is wel weg.
Ik heb ze inderdaad gemaild dat ik het vreemd vind dat ik moet betalen voor iets dat door een software update niet meer werkt. Het apparaat is niet door mijn toedoen kapot. In de mail van Tacx stond echter dat het aanbod niet onderhandelbaar was. Daar verwacht ik dus niet veel van. Twijfel nog of het niet een gevalletje rechtsbijstand is.[=Ronald post_id=503176 time=1654090256 user_id=14]
Laat Tacx het oplossen. Het is overduidelijk dat het fout gaat na een update en een softwareprobleem is. Een nieuwe motor kopen wat een flauwekul. Ze kunnen niet zomaar beslissen dat een update voor jouw motor niet werkt. Zo oud zal dat apparaat toch niet zijn? Mijn eravringen met de helpdesk waren overigens prima eerder, Kreeg met softwareproblemen een keer zonder verdere vragen nieuwste versies opgestuurd.
Dus als het apparaat werkt vooral laten staan, geen zonnepanelen installeren, geen verlengsnoer gebruiken want daar kan het kennelijk niet tegen....[]Daarnaast willen wij graag melden dat het rood/groen branden van de lampjes, waardoor de tacx niet meer werkzaam is niet per definitie een actie-reactie is van een firmware update. Dit staat los van elkaar.
Wel kan het zijn als u iets veranderd heeft in uw settings, (andere kamer, verlengsnoer, zonnepanelen) dat dit wel allemaal een oorzaak kan zijn.
Waar heb je het ding gekocht? Voor garantie etc moet je bij de winkel zijn. Naast garantieperiode heb je ook zoiets als een periode dat je als klant redelijkerwijs mag verwachten dat het apparaat goed werkt. Een jaar of 5 lijkt me redelijk voor zo'n ding[=Alwin post_id=503177 time=1654090936 user_id=3]
Ik heb ze inderdaad gemaild dat ik het vreemd vind dat ik moet betalen voor iets dat door een software update niet meer werkt. Het apparaat is niet door mijn toedoen kapot. In de mail van Tacx stond echter dat het aanbod niet onderhandelbaar was. Daar verwacht ik dus niet veel van. Twijfel nog of het niet een gevalletje rechtsbijstand is.
[=Ronald post_id=503176 time=1654090256 user_id=14]
Laat Tacx het oplossen. Het is overduidelijk dat het fout gaat na een update en een softwareprobleem is. Een nieuwe motor kopen wat een flauwekul. Ze kunnen niet zomaar beslissen dat een update voor jouw motor niet werkt. Zo oud zal dat apparaat toch niet zijn? Mijn eravringen met de helpdesk waren overigens prima eerder, Kreeg met softwareproblemen een keer zonder verdere vragen nieuwste versies opgestuurd.
Gisteren m'n Saris H3 opgehaald en die deed het gelijk zonder problemen. De Tacx gaat op marktplaats. Daar kan ik iemand nog blij mee maken. Als die maar niet in Schijndel woont....
Ik moest er wel om lachen
Overigens nog steeds apart dat 'ie het voor de softwareupdate wel deed. Kennelijk is de software iets kritischer geworden over de stroomvoorziening.
Vraag is natuurlijk wie je daarover moet benaderen: de netwerkbeheerder of je stroomleverancier.
Registeer als vriend van de vereniging |