Racefiets en rijdersgewicht
door: v4-lover op 2021-10-05 13:08:27
Zijn er merken die hoger gewicht aankunnen dan andere merken?
8 berichten
Zijn er merken die hoger gewicht aankunnen dan andere merken?
Even serieus, ik zie wel eens aanduidingen bij wielsets.
ps. Wel grappig om te zien dat dit topic binnen korte tijd al meer views heeft dan de stemmen voor CTWT
Neen. Ik vraag dit omdat ik contact gehad heb met ROSE en die hun fietsen hebben als max gewicht rijder plus bagage 110kg.[=Alexander post_id=501433 time=1633432461 user_id=64]
Je vraagt dit voor een vriend?
Alu of carbon maakt niets uit.
die stemmen zie je niet als je een directe link gebruikt naar nieuwe berichten[=Alexander post_id=501433 time=1633432461 user_id=64]
ps. Wel grappig om te zien dat dit topic binnen korte tijd al meer views heeft dan de stemmen voor CTWT
Deze fiets heeft een maximaal toegestaan totaalgewicht (gecombineerd gewicht van fiets, rijder en bagage) van 125 kg.
Dus ook in deze richting.
Zoals Alexander zegt komt de aanduiding vooral voor bij wielsets. Ik heb het nog nooit bij een frame of andere onderdelen gezien dat er werd gesproken over maximaal rijdersgewicht.[=v4-lover post_id=501434 time=1633432779 user_id=40870]
Neen. Ik vraag dit omdat ik contact gehad heb met ROSE en die hun fietsen hebben als max gewicht rijder plus bagage 110kg.[=Alexander post_id=501433 time=1633432461 user_id=64]
Je vraagt dit voor een vriend?
Alu of carbon maakt niets uit.
Overigens betreft het maximale gewicht het totale gewicht van de hele combinatie, zoals Rose al aangeeft. Dat lijkt me ook logisch.
Als je in de markt bent voor een nieuwe fiets en je vermoedt dat je op de grens komt van het maximale gewicht, dan zou ik met de verkoper zeker praten over een wielset die geschikt is voor zwaargewichten.
Ik ben ook bijna 2m.
Registeer als vriend van de vereniging |