Renfiets ombouwen naar +/- fitnessbike

Topic gesloten, alleen lezen

5 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: frakke op 2020-07-28 19:38:27

Ik heb een oudere fiets met Shimano 105 3x10 op, ik wil beginnen met van racestuur naar recht stuur genre trekkingfiets over te gaan.
Ik dacht als schifters Sunrace DCM930 (L) en Sunrace DCMs30 (R) en dat in combinatie met losse remhendels Avid FR-5
Een stuur + handgrepen moet ik nog kopen, waarschijnlijk een type zoals op trekkingfietsen voor een wat comforabeler zithouding .
Ik dacht meteen ook alle kabels te vernieuwen.
Is dat ok zo of is er een beter alternatief dat toch vrij betaalbaar is, ik voorzie een maximum budget van zo'n 120 euro.
Ik weet niet zeker of die Sunrace-shifters compatibel zijn met Shimano 105 3x10 ... al dacht ik van wel ?
alvast bedankt voor uw reacties ;)
Groeten,
Frans

Nieuwe poll opvoeren

door: PFW op 2020-07-28 23:38:16

Ik kan deze sunrace shifters niet vinden, dus kan niet bevestigen of ze passen. Shimano maakt ook Sora flat-bar shifters die waarschijnlijk ook wel passen. Die kosten 55 euro, die remgrepen zijn 12 euro. Stuurtje heb al voor minder dan 10 euro, grips voor minder dan 5, dus het kan nog voor minder denk ik.

De oude STI's vang je wellicht ook nog wel wat voor op marktplaats.

Nieuwe poll opvoeren

door: frakke op 2020-07-28 23:45:06

Bedankt voor uw reactie, van die Sora-shifters wist ik niet, ik ga ernaar op zoek ;)

Nieuwe poll opvoeren

door: ItalFrk op 2020-07-30 15:21:14

Shimano SL-R770 flatbarshifters werken ook op je 10-speed 105. € 35,00 bij gobikeparts (ik heb geen aandelen :D )

Nieuwe poll opvoeren

5 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging